Gezondheid alle pijlers

Hele vreemde klachten

25-11-2018 16:42 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen 2 maanden vreemde kachten die ik niet kan plaatsen. De laatste 3 weken heb ik last van constipatie. Ik heb nooit een hele regelmatige stoelgang gehad. Max 4 keer per week maar gemiddeld 3x of om de dag. 2 weken geleden duurde het echter een hele week. :-? Ik had geen buikpijn of wat dan ook. Ik had 2 maanden geleden wel last van buikpijn en winderigheid een week lang en sindsdien is mijn stoelgang verslechterd.

In het verleden heb ik allerlei tekorten gehad volgens een onderzoek in het ziekenhuis. Onder ander calcium, magnessium, ijzer en kaliumtekort. Ik ben toen nader onderzocht ook bij een internist die mijn nieren heeft nagekeken maar volgens de arts was alles in orde.
Trouwens, sinds mijn tienerjaren heb ik last van ijzertekort. Nu ook weer. Ik weet het omdat ik bij ijzertekort last heb van picca.

Als klap op de vuurpijl is mijn menstruatie nu 5 dagen te laat. Dit is mij nog nooit overkomen. Max 1 dag te laat of te vroeg. Aangezien ik al 2 maanden geen seks heb gehad en ik ook in oktober ongesteld ben geweest denk ik niet dat ik zwanger ben.
Toch maar even een test gehaald. Ik heb gistermiddag die zwangerschapstest gedaan maar die is negatief.

Herkent iemand bovenstaande?
Mijn huisarts is tot 1 december niet aanwezig. Ik mag voor spoed zijn vervanger bellen. Is dit spoed denken jullie?
Bellen met de vervanger om te overleggen of zij het spoed vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe oud ben je en kun je overspannen zijn?
-jolijn- schreef:
25-11-2018 16:49
Hoe oud ben je en kun je overspannen zijn?
Ik bn 33. Hoe weet ik of ik overspannen ben? Ik heb wat dingetjes maar niets wat mij wakker houdt.
Ik krijg even niet helder of je afgelopen twee maand überhaupt al een arts hebt bezocht. Zo ja, laat je dan terug verwijzen. Zo nee, eens met himalaya en overleg met de vervanger.
Bel de vervanger morgen.
Hoe is je bmi? Geen ondergewicht?
heb je ook andere klachten? Zoals kortademig, duizelig, misselijk zonder reden, koorts?

Op basis van de huidige info vind ik het geen spoed. Het klinkt niet alsof je er heel veel last van hebt allemaal en als je tekorten hebt, zul je die over een week ook nog wel hebben. Of niet - en dan is het al helemaal geen spoed.
viva-life22 schreef:
25-11-2018 16:52
Ik krijg even niet helder of je afgelopen twee maand überhaupt al een arts hebt bezocht. Zo ja, laat je dan terug verwijzen. Zo nee, eens met himalaya en overleg met de vervanger.
Ik heb de afgelopen 2 maand geen arts bezocht nee. Mijn enige klachten toen was geen regelmatige stoegang. Dat vond ik op zichzelf geen reden tot paniek. Maar dit icm met het uitblijven van menstruatie heeft me aan het denken gezet.

De tekorten aan al die mineralen heeft zich 2 jaar geleden afgespeeld. Ijzertekort is echter wel chronisch.
parbleumondieu schreef:
25-11-2018 16:55
Bel de vervanger morgen.
Hoe is je bmi? Geen ondergewicht?
Ik heb overgewicht. Ik zou ca 10 kilo moeten afvallen om een gezond bmi te hebben.
-jolijn- schreef:
25-11-2018 16:55
heb je ook andere klachten? Zoals kortademig, duizelig, misselijk zonder reden, koorts?

Op basis van de huidige info vind ik het geen spoed. Het klinkt niet alsof je er heel veel last van hebt allemaal en als je tekorten hebt, zul je die over een week ook nog wel hebben. Of niet - en dan is het al helemaal geen spoed.
Ik word weleens misselijk maar meestal heeft dat een directe oorzaak. Bijvoorbeeld bij intensief sporten.
Ik heb er lichamelijk niet echt last van, dat klopt.
Hoe ziet je eetpatroon eruit? Zijn er dingen die je niet eet (bv vlees/groente/zuivel etc)
Is je eetpatroon veranderd de laatste tijd?
Mij helpt (goede) probiotica erg als mijn stoelgang niet in orde is.
Als ik denk dat er in mijn dagelijkse eten gemiddeld niet genoeg mineralen of vitaminen zitten dan neem ik een multivitaminenpil.
(Die zijn op trouwens dus ik heb nieuwe nodig.)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
M0RIARTY schreef:
25-11-2018 17:25
Hoe ziet je eetpatroon eruit? Zijn er dingen die je niet eet (bv vlees/groente/zuivel etc)
Is je eetpatroon veranderd de laatste tijd?
Ik ben niet een groente eter maar dat is altijd al zo geweest. Ik probeer wel iedere dag een portie groente te eten. Het lukt niet altijd maar vaak wel.
Om welke redenen twijfel je of dit spoed zou kunnen zijn?

Uitblijven van de menstruatie hoeft geen problematische reden te hebben en een slechte stoelgang ook niet. En de combinatie van die twee ook niet echt.

December is al over een week, dus best snel. Waar maak je je zorgen over, dat je nu - na twee maanden klachten zonder dat je je er zorgen over maakt - ineens twijfelt of je de komende week toch naar een dokter moet en niet anderhalve week kunt wachten?
Jouw klachten klinken erg algemeen vrees ik. Tekort aan ijzer (als de arts dat tenminste constateert) is absoluut niet goed. Dus dat zou je arts kunnen onderzoeken. Hij kijkt dan naar je ogen. Je mag geen ijzertekort hebben. Dat is heel slecht. Je loopt dan de kans telkens ziek te worden; de ene infectie na de andere.
Je kan niet lukraak overdoses ijzertabletten nemen maar je kan altijd wel elke dag flink veel volkorenbrood en ijzerrijke groente nemen zoals broccoli. Ook biefstuk zal wel ijzerrijk zijn evenals lever. Welke levensmiddelen nog meer daar kan je op googlen.
Vraaghetaanviva schreef:
25-11-2018 17:05
Ik heb de afgelopen 2 maand geen arts bezocht nee. Mijn enige klachten toen was geen regelmatige stoegang. Dat vond ik op zichzelf geen reden tot paniek. Maar dit icm met het uitblijven van menstruatie heeft me aan het denken gezet.

De tekorten aan al die mineralen heeft zich 2 jaar geleden afgespeeld. Ijzertekort is echter wel chronisch.
Aha oké, duidelijk.
retrostar schreef:
25-11-2018 17:50
Jouw klachten klinken erg algemeen vrees ik. Tekort aan ijzer (als de arts dat tenminste constateert) is absoluut niet goed. Dus dat zou je arts kunnen onderzoeken. Hij kijkt dan naar je ogen. Je mag geen ijzertekort hebben. Dat is heel slecht. Je loopt dan de kans telkens ziek te worden; de ene infectie na de andere.

Overdrijven is ook een vak. Ik heb al maanden een (ernstig) ijzertekort, tot bloedtransfusie aan toe. Verder 0 infecties, 0 ziek, überhaupt nauwelijks klachten. Ook qua lange termijn effecten kon ik niet veel zinnigs vinden.
(En geen arts die naar m’n ogen gekeken heeft hoor, gewoon bloedonderzoek).
.
Echt meer groenten gaan eten, dat het niet elke dag lukt is echt onzin. En ja, daar kan je best gezondheidsklachten door krijgen op den duur. In groenten zitten vezels en vitaminen, die heb je gewoon nodig. Niet dat daar nu je klachten door hebt, maar come on, je bent volwassen, eet gewoon groenten en fruit.

Anyway. Ik zou morgen even bellen voor een afspraak op 3 december. Of even overleggen met de vervanger als je eerder wil.
Such fun!1
Ik zou het persoonlijk geen spoed noemen aangezien je er niet echt door belemmerd wordt in je dagelijkse leven. Is dat wel zo zou je de vervanger kunnen bellen.

Verder lijkt het me heel verstandig om te kijken naar je eetpatroon en te zorgen dat je voldoende afwisseling krijgt en meer dan voldoende groente en fruit eet. Het kan toch niet dat je alle groenten niet lekker vindt? En anders eet je ze alleen om goed voor jezelf te zorgen. Uitblijven van menstruatie komt ook vaker voor bij overgewicht.
Ik vind obstipatie en uitblijven menstruatie nu niet bepaald onder spoed vallen....

En van ijzertabletten krijg je obstipatie klachten.

Dus meer vezels, groente en fruit, water. En wat mij helpt, zijn de stoelgang tabletten van lucovitaal.
Because schreef:
25-11-2018 19:17
Ik vind obstipatie en uitblijven menstruatie nu niet bepaald onder spoed vallen....

En van ijzertabletten krijg je obstipatie klachten.

Dus meer vezels, groente en fruit, water. En wat mij helpt, zijn de stoelgang tabletten van lucovitaal.

Dit. Zeker niet zomaar gaan slikken als je al obstipatie hebt en een ijzertekort niet eens bevestigd is door bloedonderzoek (tenzij op advies ha uiteraard)!
.
Af en toe een multivitaminepil heeft geen zin. Dagelijks innemen helpt veel beter!

Voor extra ijzer èn laxerend: roggebrood met appelstroop
Wat eet je trouwens dan als je geen groenten eet? Je weet zelf ook wel dat als je weinig vezels ed binnen krijgt je darmen daar op reageren door lui te worden? Bovendien lijkt het me dan geen verrassing dat je last krijgt van bepaalde tekorten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven