Gezondheid alle pijlers

Help acuut trombose been??

15-10-2012 01:34 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een aantal dagen warme plekken in mijn been, en ook nu.

Het is een beetje gevoelig mijn been en de warmte voelt alsof ik tegen een verwarming sta in mijn onderbeen en voet. Ook voelt een gevoelig aan. Been in niet opgezwollen nog .

Het is nu erger als normaal. Ook slik ik de Yasmin pil. Heb gehoord dat dit een slechte pil is voor trombose, hoog risico.

Wat moet ik nu doen?
Ik heb geen idee wat de symptomen zijn bij (acute) trombose, maar als je opeens lichamelijke klachten hebt waar je je zo'n zorgen om maakt, moet je de huisartsenpost bellen.
De huisartsenpost bellen!

Daar zitten ze voor je klaar.

Beter 1x teveel gebelt dan 1x te kort toch?
Huisartsenpost bellen!
Ik sluit me aan bij de rest, bellen naar de huisartsenpost.
Ik heb gebelt. Ze zagen geen acute signalen. Maak me nog steeds zorgen maar omdat been niet gezwollen/ rood is hoef ik niet te komen.
Heb je ook koorts?
.
Kan het wondroos zijn?
Risico van trombose bij de yasmin is niet veel anders dan bij andere acpillen.

Ga gewoon vandaag even langs je ha.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wat jij omschrijft heb ik ook wel eens ghad. Volgens de huisarts kon het spierpijn zijn, maar zeker geen trombose. Ik had ook niet aan trombose gedacht, dan verga je van de pijn en is je been onherkenbaar dik en rood (Google maar eens voor foto's).
Inderdaad... als je echt een trombosebeen hebt dan twijfel je niet hoor. Dan verga je inderdaad van de pijn als je je been naar beneden doet of maar even beweegt.. Toch zou ik langs je huisarts gaan.
Vandaag even jouw eigen huisarts bellen. Sterkte!
.
Ik zou vandaag bij je huisarts langs gaan. Deze klachten zijn echt kenmerkend voor trombose. Een duplex onderzoek van de vaten in je benen kan duidelijkheid geven.

Ik zou het niet willen riskeren.
quote:tuya schreef op 15 oktober 2012 @ 07:29:

Wat jij omschrijft heb ik ook wel eens ghad. Volgens de huisarts kon het spierpijn zijn, maar zeker geen trombose. Ik had ook niet aan trombose gedacht, dan verga je van de pijn en is je been onherkenbaar dik en rood (Google maar eens voor foto's).Dit hoeft niet hoor! Ik had na mijn zangerschap (drie weken plat liggen) en keizersnede ineens vreselijke pijn aan mijn been en verder was het alleen maar wat warm. En je moest ECHT je best doen om het verschil met mijn andere been te voelen. Maar mooi dat ik een trombosebeen had. Naja.. niet zo mooi natuurlijk.
Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen met TO trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven