Gezondheid alle pijlers

help! griep en op vakantie

26-05-2014 11:37 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
halllo

ik ben opzoek naar tips om zo snel mogenlijk me eigen weer fit te voelen!

ik ga namenlijk zaterdag op vakantie naar turkije!

afgelopen zaterdag begon ik me lichtelijk ziek te voelen misselijk daarbij ook braken druk op me hoofd tintelingen.

zondag echt het gevoel van een vlinke griep maar tot nu toe geen koorts gehad. de klachten zijn: oorpijn stijve nek en kaak last van me keel erge druk in me hoofd achter me ogen duizelig misselijk en af en toe ook het gevoel of je flauw valt! maar niet verkouden of hoesten en koorst. heel vreemd vind ik dit! maar goed vanochtend dokter geweest hij ziet geen ontsteking in de oren wel heb hij een neus spray geadviseerd die heb ik nu en citrosan gehaald en paracetamol. maar ik voel me echt als of ik 40 gr koorts heb.

nu dus de vraag wat kan ik doen om zo snel mogenlijk op te knappen zodat ik fijn op vakantie kan!!??

hopend op tips!
quote:MarianneDavids schreef op 26 mei 2014 @ 14:38:

Van griep ben je echt ziek, een verkoudheid is geen "griepje". Als je tegen een verkoudheid medicijnen neemt duurt het zeven dagen, zonder medicijnen een week.
Wat jij opnoemt klinkt inderdaad niet als griep. Kun je niet ergens een second opinion vragen?
quote:lizzy75 schreef op 26 mei 2014 @ 16:14:

Wat jij opnoemt klinkt inderdaad niet als griep. Kun je niet ergens een second opinion vragen?Wat een onzin, gewoon een paar dagen uitzieken.
Je voelt alsof je 40 graden koorts hebt, maar je hebt niet eens koorts? Heb je ooit al wel eens zo'n hoge koorts gehad? Volgens mij zit je je gewoon druk te maken over je vakantie. Relax en ga lekker met een paracetamol naar bed. Je voelt je morgen vast al wat beter.
quote:gismo72 schreef op 26 mei 2014 @ 18:33:

Je voelt alsof je 40 graden koorts hebt, maar je hebt niet eens koorts? Heb je ooit al wel eens zo'n hoge koorts gehad? Volgens mij zit je je gewoon druk te maken over je vakantie. Relax en ga lekker met een paracetamol naar bed. Je voelt je morgen vast al wat beter.

als ik zeg dat het voelt als 40 gr koort dan weet ik echt wel wat dat is! heb elk jaar sowieso een keer DE GRIEP met 40 gr koorts soms nog hoger. heb ook nu overal pijn alles doet zeer druk op me borst me keel gaat steeds pijnelijker doen. alleen nog steeds geen koorts. heb dit al 2 dagen en word erger. dus ben morgen niet in eens weer beter!

ik heb dus echt wel een of ander virusje te pakken heb niet voor niets al deze klachten voel me totaal niet lekker.

maar voor de rest alle andere dank voor het reageren!
Vlinke? Serieus?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:shirhil schreef op 26 mei 2014 @ 19:06:

[...]

als ik zeg dat het voelt als 40 gr koort dan weet ik echt wel wat dat is! heb elk jaar sowieso een keer DE GRIEP met 40 gr koorts soms nog hoger. heb ook nu overal pijn alles doet zeer druk op me borst me keel gaat steeds pijnelijker doen. alleen nog steeds geen koorts. heb dit al 2 dagen en word erger. dus ben morgen niet in eens weer beter!

ik heb dus echt wel een of ander virusje te pakken heb niet voor niets al deze klachten voel me totaal niet lekker.

maar voor de rest alle andere dank voor het reageren!

Sorry hoor maar ooit van allergie gehoord?

Verschillen tussen griep en allergie
anoniem_169608 wijzigde dit bericht op 26-05-2014 19:16
Reden: l
% gewijzigd
Als je je echt zo beroerd voelt als je zegt leg je je telefoon/tablet/laptop weg en duik je je bed in en ga je slapen.
quote:Nouschi schreef op 26 mei 2014 @ 19:08:

Vlinke? Serieus?
ik vroeg om tips geen idiote reacties! reageer dan gewoon niet! ik lig op de bank mag dat ook mag ik dat zelf bepalen ? er loop hier ook nog een kind wat ik al eerder verteld heb! dus kan nog niet naar bed! en mijn schijf taal belachelijk maken is dat even serieus?? kom je alleen een kijken en een reactie geven op hoe iemand wat verkeerds schrijft kom op zeg!
quote:Ikhierhuh schreef op 26 mei 2014 @ 19:09:

[...]

Sorry hoor maar ooit van allergie gehoord?

Verschillen tussen griep en allergie klinkt niet echt als een allergie he, ook als je de symptomen leest verkouden snotteren last van jeukende en brandende ogen loopneus heb ik allemaal niet hoor! maar bedankt!
Je hebt dus geen oorontsteking, griep, verkoudheid of allergie.

Gewoon een virusje.

Neem een dubbele Beerenburger of iets vergelijkbaars en ga tegelijk met je kind op bed, in gezelschap van een kruik en een extra deken. Uitzweten en klaar.

Let trouwens op de hoeveelheid paracetamol die je slikt, in Citrosan zit volgens mij ook paracetamol. Mooie geldklopperij, een paar goedkope vitamine C tabletjes naast je paracetamol geeft hetzelfde effect.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 26 mei 2014 @ 19:51:

Je hebt dus geen oorontsteking, griep, verkoudheid of allergie.

Gewoon een virusje.

Neem een dubbele Beerenburger of iets vergelijkbaars en ga tegelijk met je kind op bed, in gezelschap van een kruik en een extra deken. Uitzweten en klaar.

Let trouwens op de hoeveelheid paracetamol die je slikt, in Citrosan zit volgens mij ook paracetamol. Mooie geldklopperij, een paar goedkope vitamine C tabletjes naast je paracetamol geeft hetzelfde effect.dankje ja klopt in citrosan zit ook paracetamol. inderdaad is het zelfde effect denk ! ach we proberen het maar en uitzieken !
Jeetje wat een overdreven gedoe zeg, je belt toch geen dokter voor een griepje. En daarbij, het is nu nog maar maandag.
quote:Elleinspe schreef op 26 mei 2014 @ 20:02:

Jeetje wat een overdreven gedoe zeg, je belt toch geen dokter voor een griepje. En daarbij, het is nu nog maar maandag. dit is eerder ook al geschreven, maar ik ging naar de dokter voor me oren om dat je niet of liever niet mag vliegen met oorontsteking, niet voor de andere klachten daar vroeg ik alleen tips om wat ik het beste kan doen om me einde van de week weer fit te voelen!
Denk dat je niet veel meer kunt doen dan zoveel mogelijk rust nemen en paracetamol.
Maak een pan kippensoep en eet extra kiwi's, meer kun je niet doen. Misschien wat stomen met eucalyptus.
dank voor alle tips !!
Mijn arts raadde bij een vette griep aan om 1000 mg vitamine c te slikken per dag om mijn lichaam te helpen om het virus te verslaan en paracetamol te slikken en meer is er niet aan te doen behalve heel veel slapen zodat je lichaam niet overbelast raakt.
Voel je je al wat beter, TO ?

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 27 mei 2014 @ 23:57:

Voel je je al wat beter, TO ?

[img]https://www.simplydutch.com/useruploads ... 66%201.jpg[/img]dankje wel! het gaat al wat beter was gewoon het begin van een verkoudheid alles zit nu dicht in mn hoofd haha. dus gewoon nu erg verkouden maar dat houd ook wel weer op!
quote:Elleinspe schreef op 26 mei 2014 @ 20:02:

Jeetje wat een overdreven gedoe zeg, je belt toch geen dokter voor een griepje. En daarbij, het is nu nog maar maandag. Ik heb wel een x de dokter gebeld toen mijn koorts maar niet naar beneden ging en over de 40 graden ging. Toen ging ik wel even bellen, al kreeg ik nog steeds het advies dat ik maar een paracetamolletje moest nemen
Klinkt niet echt als griep. Misschien zijn er verschillende soorten griep, maar je symptomen klinken anders. Als je het niet vertrouwd gewoon wederom naar huisarts. Beterschap en hopelijk zijn je klachten snel weer over.
quote:Cherrybomb schreef op 28 mei 2014 @ 09:23:

[...]

Ik heb wel een x de dokter gebeld toen mijn koorts maar niet naar beneden ging en over de 40 graden ging. Toen ging ik wel even bellen, al kreeg ik nog steeds het advies dat ik maar een paracetamolletje moest nemen en nu ben je dood?
Hopelijk knapt het snel op en heb je een leuke vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven