Gezondheid alle pijlers

Help! hoe gebruik je een tampon

21-02-2014 12:16 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een tampon gebruikt.....ik vond het gewoon raar en mijn menustruatie waren meestal onregelmatig en tja....gewoon nooit aan gedacht. NU ben ik 21 en aangezien ik wel een tampon wil gebruiken (misschien vind ik het wel fijner dan maandverband) heb ik het gisteren avond uitgeprobeerd maar het deed pijn! en het lukt me gewoon niet om het er in te krijgen (sorry TMI). Ja ik ben nog maagd maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Wat kan ik doen om het de volgende keer (volgende cycle) beter te maken? doe ik iets fout? Niemand van de meisjes in mijn familie gebruikt echt een tampon ...dus vandaar dat ik internet even vraag...ik heb gewoon een regular size gebruikt.

BEDANKT!
Oh en zorg dat je hem wel diep genoeg plaatst, dan voel je hem niet. Je hoort het dus niet echt te voelen.
Helemaal geen gekke vraag. Ik viel de eerste keer gewoon flauw toen ik het probeerde. Serieus.

Ik had een bad. Bij mij ging het het makkelijkste door een been op het bad te zetten en volgens mij begon ik ook met inbrenghuls. Maar dat vond ik toch zo een gepruts. Dus toen gewoon een normale in mini formaat. Dat ging steeds beter.
Vraag een proefsetje aan via ob.nl dan kun je zelf kiezen wat je het fijnst vindt, tampax is geloof ik met inbrenghuls! Ik gebruik zelf nooit tampons vind het onprettig, maar toen ik voor de eerste keer ongesteld werd heb ik zo'n proefsetje gevraagd, om mezelf te orienteren! Wellicht kun jij dat ook aanvragen! Baad het niet dan schaad het niet! Succes:)
quote:Aardbeienthee schreef op vrijdag 21 februari 2014 16:42 Oh en zorg dat je hem wel diep genoeg plaatst, dan voel je hem niet. Je hoort het dus niet echt te voelen.Maar hoe krijg je 'm dan diep genoeg? Want dit klinkt vast heel dom, maar zelfs als ik mijn vinger er helemaal in steek, zit de tampon nog niet diep genoeg. Ik had daar dus een hulpmiddel voor nodig dat langer was dan mijn vinger. Ik heb het ook maar een paar keer gedaan hoor, daarna begonnen met de prikpil.
Staan en met één been op de toiletrand. Of liggend op bed en doe net alsof het je vibrator is . Het moet echt diep naar binnen anders doet het idd pijn.
Krullevaer

Dat heb ik dus ook, heb ook maar kleine handen en korte vingers Vandaar dus de tampons met inbrenghuls, daarmee kun je de tampon gelijk diep naar binnen schuiven.

Wat een heerlijk plastisch onderwerp dit
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
De eerste keer dat ik er eentje probeerde heb ik tegen mijn moeder gezegt dat ik toch echt dat gaatje niet kon vinden . Maar na wat prutsen en nog tig keer de gebruiksaanwijzing lezen is het gelukt. Dus het komt wel goed.
quote:Blue_Yoshi schreef op 21 februari 2014 @ 18:00:

Krullevaer

Dat heb ik dus ook, heb ook maar kleine handen en korte vingers Vandaar dus de tampons met inbrenghuls, daarmee kun je de tampon gelijk diep naar binnen schuiven.

Wat een heerlijk plastisch onderwerp dit Ik ben zooo blij dat ik niet de enige ben! Want ik voelde me echt een behoorlijke idioot, maar mijn vinger is gewoon echt niet lang genoeg. En als ik dan lees dat iemand op dit topic schreef 'Je vinger moet er zeker wel voor de helft in' dan denk ik helemaal, hoe kan het dat mijn vinger niet lang genoeg is?!
Inbrenghuls is idd wel handig voor de eerste paar keer!
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:boerderijgeit028 schreef op 21 februari 2014 @ 12:19:

Misschien kan je beginnen met de mini's. Want soms als je je mindere dagen hebt dan wordt het idd lastig om een tampon in te brengen en dat kan zeer doen.Ik heb het net geprobeerd met een mini tampon, en het is in 1 keer gelukt....ik heb het gewoon ''staand/hurkend'' gedaan en het ging er gewoon in, ik voel het wel klein beetje maar het doet niet pijn , meer oncomfortabel....maar jeetje dit is veeeeeeeeel beter dan maandverband hahahahah had ik eerder moesten doen! bedankt allemaa!
quote:Krullevaer schreef op 21 februari 2014 @ 20:12:

[...]

Ik ben zooo blij dat ik niet de enige ben! Want ik voelde me echt een behoorlijke idioot, maar mijn vinger is gewoon echt niet lang genoeg. En als ik dan lees dat iemand op dit topic schreef 'Je vinger moet er zeker wel voor de helft in' dan denk ik helemaal, hoe kan het dat mijn vinger niet lang genoeg is?! Hahahaha, ik voel me ook opgelucht dat ik eindelijk een lotgenote heb gevonden Al moet ik ook eerlijk erbij vermelden dat ik nog nooit mijn vriendinnenkring rond ben gegaan met de vraag of hun vinger ook te kort is
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Tampax met inbrenghuls, die gaan als een raket.
Ja en?
Handen goed wassen en dan je vinger even in je mond en ook beetje speeksel topje van de tampon. Dan glijdt het zo naar binnen!
quote:Blue_Yoshi schreef op 21 februari 2014 @ 20:23:

[...]

Hahahaha, ik voel me ook opgelucht dat ik eindelijk een lotgenote heb gevonden Al moet ik ook eerlijk erbij vermelden dat ik nog nooit mijn vriendinnenkring rond ben gegaan met de vraag of hun vinger ook te kort is
Misschien een open deur maar als je op de verkeerde plek druk uitoefent kan het heel erg pijn doen. Het gaatje voor de urine bedoel ik.

Hoewel ik al jaren tampons gebruik heb ik een heel enkele keer nog dat ik m iets te ver naar voren 'plaats' waar het veel pijn doet, dan moet ie ff een gaatje verder

Dat is de eerste keer ook even zoeken.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@moonlight: kan me bijna niet voorstellen dat het je zou lukken een tampon in je plasbuis te krijgen (heel klein), waarschijnlijk zat ie toch niet goed in je vagina ('klem' tegen je baarmoedermond, beetje verplaatsen en de tampon zit er naast: veel comfortabeler).
Na anderhalf jaar proberen en stoeien met gewone tampons ben ik nu fan van Tampax tampons met inbrenghulzen (tegenwoordig ook van OB, die vind ik zachter en 'glijden' beter).

Kreeg gewone tampons überhaupt niet in het juiste gaatje. Dat bleek later een kwestie van ontspannen te zijn. Zorg dat je goed ontspannen staat (met een been omhoog eventueel) of zit. Vermijd spanning in je bovenbeen en ontspan je bekkenbodemspieren (check Google voor tips).

Glijmiddel is ideaal om mee te oefenen. Niet teveel, een drupje van maximaal een doperwt.

Op minder hevige dagen gebruik ik nog steeds wat glijmiddel.

Mijn advies: inbrenghulzen gebruiken, bekkenbodemspieren ontspannen en glijmiddel gebruiken. Niet gefrustreerd raken als het niet lukt; de eerste keer seks gaat ook niet vanzelf. En gelukkig is een tampon dan veel kleiner dan een penis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven