Gezondheid alle pijlers

Help! Ik heb luizen..

21-11-2015 20:35 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb zon twee dagen vreselijke jeuk en veel kleine bultjes en ben er net achter gekomen dat ik luizen heb. Ieuw! Ik heb nog een middeltje staan: para speciaal spray, maar daar staat op niet gebruiken na februari 2013. Winkels zijn verder dicht, dus kan ook niet iets anders halen helaas. Ik wil ze er zo snel mogelijk uit. Wat denk je? Zou ik dit nog kunnen gebruiken?
quote:reisa1978 schreef op 22 november 2015 @ 21:06:

[...]

Ik werk nu ruim 15 jaar in het onderwijs en heb nog nooit meegemaakt dat een halve klas luizen had, hoogstens twee of drie kinderen die veel samen spelen. Er is echt niets veranderd sinds de jaren 80, dat jij niet weet dat er een kind luizen had, betekent niet dat niemand luizen had.

Dit wordt het hele topic gezegd, maar Pejeka wil het antwoord niet lezen. Dus bespaar je de moeite

Vroeger, in haar tijd, waren er geen luizen, luisterden de kinderen beter en was het leven nog goed.
Alle reacties Link kopieren
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:pejeka schreef op 21 november 2015 @ 20:43:

Even niet voor TO, maar waar komt die uitbraak van luizen van de afgelopen tijd nou eigenlijk vandaan? Toen ik op de lagere school zat, jaren '70, kwam er van tijd tot tijd een "luizenzuster" langs (geen moeder ofzo, maar iemand van de GGD, denk ik, of zoiets). En kan me niet herinneren dat er ooit luizen werden gevonden. Ook nooit van klasgenootjes, laat staan hun ouders, gemerkt te hebben dat die luizen hadden. Ben dus altijd onder de indruk geweest dat het iets héél zeldzaams was, gewoon omdat je er nooit over hoorde en het kwam weinig voor. Tegenwoordig lijkt het echter alsof het om de haverklap raak is bij mensen. Hoe komt dat dan?Ik heb op de lagere school gezeten in de '70-s. En ik had ze elk jaar minimaal 1 keer. Vreselijk. Er werd ook van alles gedaan om te voorkomen dat iemand het merkte. Ik weet nog dat er een keer een jongetje met luizenstinkspul in zijn haar op school kwam. Voor schut!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven