Gezondheid alle pijlers

Help kiespijn, hoe ga ik daar mee om

11-06-2019 20:32 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al vanaf zaterdag kiespijn, gelukkig een goede tandarts waar ik vanochtend na het lange weekeinde direct terecht kon. Helaas was het niet iets wat de tandarts zelf op kon lossen, het gaat om een ontsteking in de wortelpunt van een kies waar ik eerder een wortelkanaal behandeling gehad heb.

Ondanks pijnstilling slaap ik al nachten nauwelijks. Eten gaat ook steeds meer pijn doen, dus ik krijg ook steeds minder binnen. Mensen nog tips hoe ik beter met de pijn om kan gaan? Kan morgenochtend naar de kaakchirurg, maar die zal eerst beoordelen niet meteen behandelen. Ik heb wel eerder kiespijn gehad, maar deze keer lijkt het alles te overheersen. Afleiding helpt maar eventjes.
Alle reacties Link kopieren
@Kia: je hebt pb terug!
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
11-06-2019 23:49
[...]
TO, succes, ik hoop dat je snel door de kaakchirurg geholpen kan worden.
Wow Elvera..
Ik mag hopen dat je weet dat voltaren emulgel niet in aanraking mag komen met de slijmvliezen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 09:46
Reden: Quote bevat medisch advies
26.09% gewijzigd
Stuiterdraakje schreef:
12-06-2019 09:25
Wow Elvera..
Ik mag hopen dat je weet dat voltaren emulgel niet in aanraking mag komen met de slijmvliezen?
Ze zegt toch ook, aan de buitenkant van de wang.
Alle reacties Link kopieren
Oeps
Las binnenkant..niet helemaal wakker nog.
Excuses

Maar dan nog..TO kan t beste met de arts overleggen omtrent de pijnstilling.
Er worden hier veel verkeerde adviezen gegeven. Wat bij persoon x kan helpen, hoeft niet het juiste te zijn voor persoon y. Zoveel mensen, zoveel mogelijkheden, zoveel mogelijke contra-indicaties. En om daar een oordeel over te geven en het juiste advies te geven, is de arts/behandelaar de aangewezen persoon.
Stuiterdraakje schreef:
12-06-2019 09:36
Oeps
Las binnenkant..niet helemaal wakker nog.
Excuses

Maar dan nog..TO kan t beste met de arts overleggen omtrent de pijnstilling.
Er worden hier veel verkeerde adviezen gegeven. Wat bij persoon x kan helpen, hoeft niet het juiste te zijn voor persoon y. Zoveel mensen, zoveel mogelijkheden, zoveel mogelijke contra-indicaties. En om daar een oordeel over te geven en het juiste advies te geven, is de arts/behandelaar de aangewezen persoon.
Hier ben ik het wel mee eens, maar dat neemt niet weg dat ervaringen soms best nuttig kunnen zijn.
Ik moest twee maanden wachten op een apexresectie en dat was niet fijn, maar ik had de 'mazzel' dat ik vanwege een andere aandoening veel sterkere pijnstilling heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geweest, volgende week woensdag is de wortelpuntoperatie. Omdat alles nu veel te gezwollen is was dat nu niet goed mogelijk. De antibiotica (die de tandarts gelukkig al had voorgeschreven) moet eerst zijn werk doen en de zwelling laten afnemen. Verder de ingezette pijnstilling voortzetten. Daarnaast de tip om 's nachts een extra kussen te gebruiken zodat je hoofd hoger ligt, dat schijnt minder pijn te geven, dat ga ik vannacht proberen. Fijne arts, prettige kliniek, ben blij dat de tandarts me hier naar toe heeft doorverwezen i.p.v. naar het ziekenhuis.
Mooi zo Nimbus, en sterkte met de ingreep volgende week. Ik had vorige maand mijn tweede apexresectie. Neem daarna echt een paar dagen wat rust, want het is nog best een ingreep.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 11:12
Reden: Medisch advies
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja die tip van jou had ik al opgevolgd om de Paracetamol en de NSAID niet tegelijk te nemen, wist dat zelf eigenlijk ook wel, maar was in een verkeerd ritme gekomen. Door pijn en slaaptekort lukt het gewoon niet goed om dat soort simpele dingen zelf te bedenken. Vannacht is het gelukt om dat om te zetten naar een ritme dat ze niet meer tegelijk uitkomen. Vul nu ook weer een lijstje in met tijden van pijnstilling, dan kun je je ook niet vergissen.

Ik heb al eerder zo'n wortelpuntoperatie gehad, en vond het toen ook erg meevallen, een wortelkanaalbehandeling is echt erger.
Ah fijn, goede medicatie en behandeling in vooruitzicht!

Ik vond dan juist weer de wortelpuntbehandeling veel naarder dan een wortelkanaalbehandeling. (En bij mij hielp de wortelpuntbehandeling helaas ook niet uiteindelijk.)

Hopelijk trekt de ergste pijn nu weg voor je, en kan je weer beetje pijnlozer eten.
Alle reacties Link kopieren
Ja op het laatst ben je gesloopt! Van deze pijn word je echt stapelgek en daardoor ben je zelf geneigd alles maar tegelijk (of teveel) te nemen om er tenminste even vanaf te zijn. Je kunt er zelf gewoon niet meer helder door denken. Ik weet wat je doormaakt! Ik had gelukkig een anesthesist in huis die voor mij dacht. Of zoals die lui het zo mooi omschrijven: ervoor zorgen dat je “comfortabel” bent.
Maar de ab doet nu zijn werk en je zult merken dat het steeds langer duurt voordat de pijn terug komt na het nemen van pijnstillers. Ik denk dat je komende nacht nog beter zult slapen! Houd moed want het ergste heb je denk ik wel gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook even wachten tot de ergste ontsteking over was. In de tussentijd moest ik op advies van de tandarts kauwen op steriele gaasjes die in de waterstofperoxide gedrenkt waren. Dat was goed voor mijn kies ofzo, ik weet alleen niet meer waarom precies.
En ik mocht om de 4 uur 1 ibu en 2 PCM tegelijk, en ook écht doen zodat je een spiegel opbouwt en niet wachten tot de pijn weer terugkwam. Sliep inderdaad ook met een stapel kussens, bij plat liggen had ik het gevoel dat alles in mijn keel zakte en ik geen lucht meer kreeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven