Gezondheid alle pijlers

Help! Opeens zijn mijn sproetjes weg

15-12-2019 21:26 21 berichten
Dag Ladies,

Ik heb een weekje zonder na te denken he enthousiast pigmentcreme op mijn gezicht gesmeerd omdat ik veel donkere vlekjes had van acné en nu zijn opeens al mijn sproetjes verdwenen 😂

Naja shit happends en ik wil die dingen heel graag terug. Heeft iemand enig idee hoe lang het kan duren voor dat ze weer zichtbaar worden? En hoe kan ik dit extra stimuleren?
Ik ben vooral benieuwd welke crème je hebt gebruikt!

En wellicht dat ze met een paar zonnestralen weer terug komen? Trouwens.. die cellen zullen vanzelf weer pigment gaan maken lijkt me.
Moet wel een heel goed middel zin dan.
Help?

ga gewoon even met je snoet in de zon zitten.
Ik heb een weekje heel intensief biodermal gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Nou als de zomer weer komt en de zon schijnt heb je grote kans dat je ze weer ziet.
Alle reacties Link kopieren
19nootje96 schreef:
15-12-2019 21:45
Ik heb een weekje heel intensief biodermal gebruikt.
Zou dat de reden zijn dat ze weg zijn?
Denk je niet dat het komt omdat het winter is en dat ze komende zomer wellicht weer terugkomen?
Alle reacties Link kopieren
zon, wordt wel goed zoeken met deze regenachtige dagen en anders een paar maandjes geduld (als ze niet vanzelf terugkeren na stoppen smeren)...

Lijkt me wel een ideale creme voor komende zomer :proud:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Saivash schreef:
15-12-2019 21:50
Zou dat de reden zijn dat ze weg zijn?
Denk je niet dat het komt omdat het winter is en dat ze komende zomer wellicht weer terugkomen?
Ik heb altijd heel veel sproetjes gehad, ook in de winter. Zou het vreemd vinden als ze toevallig deze winter en na een week intensief smeren ze opeens weg zijn 🙈
Alle reacties Link kopieren
19nootje96 schreef:
15-12-2019 22:03
Ik heb altijd heel veel sproetjes gehad, ook in de winter. Zou het vreemd vinden als ze toevallig deze winter en na een week intensief smeren ze opeens weg zijn 🙈
Hmm, dan werkt dat middel beter dan ik dacht. Ik zou stoppen met smeren op de plaats waar de sproeten zaten en aankomend jaar weer in de zon gaan zitten.

Of... toch niet, want daar komen natuurlijk ook weer pigmentvlekjes van :proud:
Wat een schattig topic, ik hoop dat je sproetjes snel weer terug zijn! :D
Alle reacties Link kopieren
Oei, een spree zonder foeten...
Alle reacties Link kopieren
Als dat zo goed werkt tegen pigmentvlekken dat lijkt me dat wel wat. Ik heb door de medicijnen die ik van de zomer gebruikte ook pigmentvlekken gekregen (dacht er niet zo over na in de zon) en door ziekte zie ik er vaak wat minder uit, m.i. Maken die pigmentvlekken het alleen maar erger.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik ben meteen gaan googelen, maar het eerste artikel dat ik tegenkwam deed me al terugdeinzen.

Dat klinkt meteen goed, want Biodermal is natuurlijke cosmetica en dat heeft de naam beter te zijn dan producten die chemische zijn vervaardigd. Ja toch? Jammer genoeg is dat een mythe en het Biodermal-product is daar een voorbeeld van.
Biodermal-pigmentcrème is een mix van meerdere stoffen. Het product is in de eerste plaats een zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor. Daarmee verwijder je geen pigmentvlekken, maar ze kleuren wel veel minder op in de zon. Maar met iedere factor 30-zonnebrandcrème kun je hetzelfde bereiken.
Er zit ook nog vitamine C en E in de crème en een beetje melkzuur. Maar het echte actieve ingrediënt is berendruif of liever arbutin, de werkzame stof in berendruif. Arbutin is verwant aan de stof hydrochinon, het spul waaraan Michael Jackson zijn blanke huidskleur had te danken.

Verminkt
Hydrochinon is in Nederland sinds 1998 verboden als huidbleker. Het middel kan onder meer exogene ochronose veroorzaken, een nare pigmentziekte waarbij dikke, roodpaarse pigmentophopingen op de huid verschijnen. Deze ziekte is onbehandelbaar en verminkt de patiënt dus voorgoed.
De SCCP, de wetenschappelijke organisatie van de EU die zich bezighoudt met gezondheid en consumentenbescherming, besloot om toch ook eens naar de huidblekers met berendruifextract te kijken. De uitkomst van dit onderzoek was vernietigend voor producten als Biodermal-pigmentcrème. Weliswaar was de kans op exogene ochronese klein, maar arbutin kan onder allerlei omstandigheden zomaar worden omgezet in hydrochinon. De SCCP beschouwt het gebruik van berendruifextract in cosmetica daarom als onveilig.
Nu weten de mensen achter Biodermal dit natuurlijk best en ze zullen ongetwijfeld de dosis arbutin in hun pigmentcrème zo laag houden dat het risico op nare pigmentziekten verwaarloosbaar is. Daarmee wordt wel het huidblekende effect van het product ook verwaarloosbaar.
Dat id wel vreemd. Ik heb in de tussentijd niks anders op gesmeerd en het begint mijn naasten ook op te vallen dat mijn sproetjes nauwelijks meer te zien zijn. Dan vraag ik me af waar het door komt
Alle reacties Link kopieren
19nootje96 schreef:
15-12-2019 23:06
Dat id wel vreemd. Ik heb in de tussentijd niks anders op gesmeerd en het begint mijn naasten ook op te vallen dat mijn sproetjes nauwelijks meer te zien zijn. Dan vraag ik me af waar het door komt
Daarom vroeg ik me ook al af of het wel echt door die biodermal kwam. Daar zit namelijk maar een snufje van een eventueel actief ingrediënt in. Dat kán haast niet je sproeten hebben doen verdwijnen, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je gesmeerd? Ik zit zelf ook vol sproeten normaal, maar deze tijd van het jaar verdwijnen ze om weer met een paar zonnestralen terug te komen.
davo1979 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 21:26
1.00% gewijzigd
19nootje96 schreef:
15-12-2019 23:06
Dat id wel vreemd. Ik heb in de tussentijd niks anders op gesmeerd en het begint mijn naasten ook op te vallen dat mijn sproetjes nauwelijks meer te zien zijn. Dan vraag ik me af waar het door komt
Misschien zat er wel veel van dat spul in, en nam je daarmee ook flink risico op huidbeschadigingen.

Die risico's was waar ik op wilde wijzen, niet op het feit dat er waarschijnlijk niets in zat.
Verder zitten we in de donkerste dagen van het jaar. Over 5 dagen zijn we daar weer uit en komt er vast weer pigment omhoog bij je.
Alle reacties Link kopieren
Zomersproetjes komen vanzelf weer terug :)
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Pigmentvlekjes zijn heel lastig te behandelen. Langdurig gebruik van voldoende hoog gedoseerde vitamine C kan helpen, niacinamide 10% kan in mindere mate ook iets doen, en arbutin inderdaad.
Ik kan me echter nauwelijks voorstellen dat sproeten verdwijnen na een week biodermal smeren, terwijl pigmentvlekjes laten vervagen zo'n strikt regime van hardnekkig volhouden vergt.
Maar goed, het zijn jouw sproeten, jij zal het wel weten. Ze komen vast in het voorjaar weer vanzelf terug.
Alle reacties Link kopieren
MevrKakel schreef:
16-12-2019 21:13
Misschien zat er wel veel van dat spul in, en nam je daarmee ook flink risico op huidbeschadigingen.

Die risico's was waar ik op wilde wijzen, niet op het feit dat er waarschijnlijk niets in zat.
Verder zitten we in de donkerste dagen van het jaar. Over 5 dagen zijn we daar weer uit en komt er vast weer pigment omhoog bij je.
Er mag maar een bepaald percentage van die middelen inzitten. Daar zijn richtlijnen voor. Dus er kan nooit zo veel inzitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven