Help!! Vreselijke kiespijn
maandag 30 oktober 2017 om 06:41
Aantal dagen geleden al een forum geopend.. ik loop al een week rond met afschuwelijke kiespijn. Het begon met ontstoken tandvlees (dacht ik) dus mijn eigen tandarts heeft 2 nieuwe vullingen gemaakt zodat er geen eten tussen kiezen kon komen. Pijn bleef aanhouden, eigen tandarts gesloten dus naar vervanger op vrijdag. Pijn leek aandezelfde kant maar van boven te komen. Tandarts kon niets zien op de foto behalve een lekkende vulling...die kies deed vreselijke pijn. Heb gesmeekt voor een zenuwbehandeling maar vond hij niet nodig. Vulling vervangen maar de pijn werd erger dus op zaterdag weer naar een andere tandarts die een ontsteking zag bij de achterste kies. Zenuwbehandeling gekregen maar het was ontzettend lastig te verdoven. Alvast 150 euro betaald en de dag ervoor 84 euro voor de vulling.
Gister ondragelijke pijn maar weer een andere tandarts (weekenddienst) en amoxicilline voorgeschreven gekregen. Ik heb op dit moment nog meer pijn dan een week geleden. Ik heb totaal geen idee of de pijn nou van de laatste of de enerlaatste kies komt. Het klopt nog en hele scherpe pijn.
Ik heb regelmatig lekkende vullingen van vullingen die er pas een paar jaar in zitten.. ik heb nu 4 kiezen behandeld, dit kost me ontzettend veel geld en nog steeds pijn. Ik wil eigenlijk mijn geld terug
dit kan toch niet?!
Gister ondragelijke pijn maar weer een andere tandarts (weekenddienst) en amoxicilline voorgeschreven gekregen. Ik heb op dit moment nog meer pijn dan een week geleden. Ik heb totaal geen idee of de pijn nou van de laatste of de enerlaatste kies komt. Het klopt nog en hele scherpe pijn.
Ik heb regelmatig lekkende vullingen van vullingen die er pas een paar jaar in zitten.. ik heb nu 4 kiezen behandeld, dit kost me ontzettend veel geld en nog steeds pijn. Ik wil eigenlijk mijn geld terug
maandag 30 oktober 2017 om 08:03
Denk dat je tandarts moet bellen, en dat ontsteking of zenuwbehandeling nog er zit. Antibiotica is oplapmiddel dacht ik, en helpt niet nu, oorzaak moet nu door tandarts opgelost worden. Beetje flauw jou dit te geven eigenlijk. Ik zou niet teruggaan naar lekkende vullingmaker, maar iemand anders. En niet weekenddienst afwachten maar vandaag afspraak maken. Doorverwijzing endodontologie eigentandarts kan je ook proberen als het gaat om 2e wortelkanaal op zelfde plek.
Sterkte!
Sterkte!
maandag 30 oktober 2017 om 08:06
maandag 30 oktober 2017 om 08:21
Dank jullie wel! Ik ben al 1200 euro kwijt dit jaar aan vooral vullingen. Was tot 250 verzekerd, hoger ging niet met cz kind en gezin. Ik ben heel mijn vertrouwen kwijt. Ik kan om half 12 terecht bij een andere tandarts en zij hebben me beloofd dat ik zonder pijn naar huis ga. Toen mijn lekkende vulling vervangen was stond ik bij die tandarts te huilen dat het nog zeer deed. Ook op zaterdag na de zenuwbehandeling meteen pijn. Het blijft kloppen en scherp steken. Dit is erger dan mijn bevalling, en al een week word ik voor mijn gevoel niet serieus genomen en weggestuurd.. en hoppa meteen cash betalen
misschien kan ik rechtsbijstand inschakelen
maandag 30 oktober 2017 om 08:27
Vraag aan tandarts vandaag eerst plan aanpak en kosten, en ook, wat je kan verwachten van behandeling en eventuele tegenvallers.
Sterkte, en hoop dat je over paar uur pijnvrij bent, alhoewel je na wortelkanaalbehandeling nog wel pijn erna kan hebben, vraag hier goed naar, wat voor pijn en hoe lang nog.
Sterkte!
Sterkte, en hoop dat je over paar uur pijnvrij bent, alhoewel je na wortelkanaalbehandeling nog wel pijn erna kan hebben, vraag hier goed naar, wat voor pijn en hoe lang nog.
Sterkte!
maandag 30 oktober 2017 om 08:34
Waar staat dat dan? Dat je je geld terug krijgt van alle tandartsen/behandelingen waar je bent geweest en die geen enkel nut hadden?swifty schreef: ↑30-10-2017 08:06Ja heb gekeken, heb je recht op
https://www.allesoverhetgebit.nl/alles- ... -tandarts/
Volgens mij is dit een veel voorkomend probleem en sta je als patient nergens. Je hebt geen enkele garantie op de behandeling. Je mag wel dokken, maar als je een uur later thuis weer met pijn zit kun je nergens naar toe.
maandag 30 oktober 2017 om 09:00
Ik had laatst ook erge pijn aan een kies, maar wist niet welke.
De tandarts dacht dat het kwam door ontstoken tandvlees en wegens zwangerschap heb ik alleen de schoonmaakbehandeling gekregen, een tandhalsbeschermende behandeling en bacteriedodende gel om thuis twee maal daags aan te brengen.
De pijn (die overigens verschrikkelijk was) was niet meteen weg, maar pas na drie dagen smeren met die gel.
Ernstige pijn komt niet vaak voor bij tandvlees/kaakbeen ontsteking, maar het kan wel.
Bij zo'n ontsteking wordt ook wel antibiotica voorgeschreven.
Dat heb ik niet gekregen, wel die gel.
Als ik zou zijn behandeld voor een wortelkanaal of zoiets dan was de pijn waarschijnlijk erger geworden, omdat dat soort behandelingen een aanslag zijn op het tandvlees.
Omdat ik geen tandarts ben weet ik het niet zeker, maar als je twijfelt aan welke kies precies zeer doet dan is er een grote kans dat het aan het tandvlees ligt.
Sterkte.
De tandarts dacht dat het kwam door ontstoken tandvlees en wegens zwangerschap heb ik alleen de schoonmaakbehandeling gekregen, een tandhalsbeschermende behandeling en bacteriedodende gel om thuis twee maal daags aan te brengen.
De pijn (die overigens verschrikkelijk was) was niet meteen weg, maar pas na drie dagen smeren met die gel.
Ernstige pijn komt niet vaak voor bij tandvlees/kaakbeen ontsteking, maar het kan wel.
Bij zo'n ontsteking wordt ook wel antibiotica voorgeschreven.
Dat heb ik niet gekregen, wel die gel.
Als ik zou zijn behandeld voor een wortelkanaal of zoiets dan was de pijn waarschijnlijk erger geworden, omdat dat soort behandelingen een aanslag zijn op het tandvlees.
Omdat ik geen tandarts ben weet ik het niet zeker, maar als je twijfelt aan welke kies precies zeer doet dan is er een grote kans dat het aan het tandvlees ligt.
Sterkte.
maandag 30 oktober 2017 om 10:24
Ik had (en heb nog steeds wel vaak) heel erge steken, in eerste instantie dacht ik mijn achterste kiezen, rechtsonder. Na controle bij mijn tandarts bleek dat het mijn kaak was, ivm klemmen/knarsetanden. Zou dit bij jou ook niet kunnen? Of eventueel verstandskiezen? Die kunnen ook ontstekingen en hevige pijn veroorzaken. Is daar al naar gekeken?
maandag 30 oktober 2017 om 10:34
-Steenbokje1975 schreef: ↑30-10-2017 10:31Maar kan dat zo een immense pijn doen?? Het voelt echt als een ontsteking. Het drukt heel erg en klopt..alsof er iets uit moet...pfff zo een hel!
maandag 30 oktober 2017 om 10:37
Hmm, dat kloppen herken ik dan niet. Het doet wel verschrikkelijk pijn, en met oefeningen is het te verminderen. Ik hoop dat ze er vandaag achter gaan komen wat het is. Heel veel sterkte!Steenbokje1975 schreef: ↑30-10-2017 10:31Maar kan dat zo een immense pijn doen?? Het voelt echt als een ontsteking. Het drukt heel erg en klopt..alsof er iets uit moet...pfff zo een hel!
maandag 30 oktober 2017 om 11:21
nee, de link, daar staat dat je recht op duidelijkheid behandelplan.yoshe schreef: ↑30-10-2017 08:34Waar staat dat dan? Dat je je geld terug krijgt van alle tandartsen/behandelingen waar je bent geweest en die geen enkel nut hadden?
Volgens mij is dit een veel voorkomend probleem en sta je als patient nergens. Je hebt geen enkele garantie op de behandeling. Je mag wel dokken, maar als je een uur later thuis weer met pijn zit kun je nergens naar toe.
Je geld terug geen idee, heb hier niet iets over te zeggen, behalve dat kans klein is dat je dat terugziet vermoedelijk.
Maar een behandelplan, is eerste stap. Zodat duidelijk wordt hoe tandarts er tegen kijkt, je probleem nu. Fotos voor en na kunnen dan ook inzicht geven. Een andere tandarts kan je dit dan voorleggen, als die met een ander behandelplan komt, en vragen, oke hoe zit dit nu.
Ik heb niet het idee dat je je geld terug kan krijgen, maar als eerste heb je dit na dat je probleem is opgelost en je weer pijnvrij bent, aan die oude tandarts voorleggen. Van, sorry, we hebben een probleem. Maar ik zou voor die tijd al om behandelplan vragen als dat kan. Voor dat je aankaart geld te willen zien.
maandag 30 oktober 2017 om 11:24
Met pijn tanden, je hebt pijn bij koude, warmte, bij eten en kauwgevoeligheid dus, je hebt spontane pijn, pijn die er alleen is als je ligt, vanwege andere positie.
Pijn kan scherp zijn (zenuw), of kloppend, pulserend. OF dof gevoel, druk. Je hebt ook pijn die komt omdat vulling te hoog ligt, bijschuren kan dan oplossing zijn.
JIj hebt nu wortelkanaal behandeling gehad, toch? Laat je nieuwe tandarts straks goed uitleggen wat er gebeurt, welke pijn erna normaal is, maar ook wat er mis kan gaan en dan. EN wat kosten zijn.
En ook vragen waarom het niet iets anders is zoals ontsteking bot zoals iemand hier zegt, of tandvleesontsteking.
Pijn kan scherp zijn (zenuw), of kloppend, pulserend. OF dof gevoel, druk. Je hebt ook pijn die komt omdat vulling te hoog ligt, bijschuren kan dan oplossing zijn.
JIj hebt nu wortelkanaal behandeling gehad, toch? Laat je nieuwe tandarts straks goed uitleggen wat er gebeurt, welke pijn erna normaal is, maar ook wat er mis kan gaan en dan. EN wat kosten zijn.
En ook vragen waarom het niet iets anders is zoals ontsteking bot zoals iemand hier zegt, of tandvleesontsteking.
maandag 30 oktober 2017 om 14:34
Hoi allemaal! De ergste pijn kwam van de kies met de oorspronkelijke lekke vulling. Helemaal ontstoken:'( dus ook zenuwbehandeling gestart. Wordt ontzettend duur! Heb de desbetreffende tandarts gebeld die de nieuwe vulling had gemaakt dat de behandeling voor niets is geweest.. dat ik mijn 85 euro terug wil. Maar dat kon ik vergeten omdat hij op de foto geen ontsteking zag. Ik ga hier werk van maken...
maandag 30 oktober 2017 om 17:11
Ja klopt, op foto is niet altijd een ontsteking te zien. Je kan zelfs wortelontsteking hebben zonder klachten. Als arts heb je dan een inschatting te maken. En wortelkanaalbehandeling wil je alleen als allerlaatste stap (voor trekken dan), want dan wordt kies erg kwetsbaar. Dus begrijpelijk als hij dacht dat het door lekkende vulling kwam. Bij boren kan je dan kijken of gaatje etc niet te diep is etc. Denk dat je eerst beter een uitleg kan vragen, zodat je dit weet.
En dan nalezen, en laten inzinken.
Snap dat je boos bent, en de kosten enorm zijn. Misschien kan tandarts coulant zijn en inschikken.
Maar goed uitleg en plan is eerste. Lekkende vullingen kunnen, na tijdje, en moeten dan vervangen worden. Wortelkanaal starten zonder ontsteking te zien, is inschatting van pijn. En als je vulling lekt, kan ik me voorstellen dat je die eerst repareert om te zien of dit het probleem is, als op foto geen ontsteking is te zien. Lekkende vulling kan namelijk ook voor pijnklachten zorgen.
En dan nalezen, en laten inzinken.
Snap dat je boos bent, en de kosten enorm zijn. Misschien kan tandarts coulant zijn en inschikken.
Maar goed uitleg en plan is eerste. Lekkende vullingen kunnen, na tijdje, en moeten dan vervangen worden. Wortelkanaal starten zonder ontsteking te zien, is inschatting van pijn. En als je vulling lekt, kan ik me voorstellen dat je die eerst repareert om te zien of dit het probleem is, als op foto geen ontsteking is te zien. Lekkende vulling kan namelijk ook voor pijnklachten zorgen.
maandag 30 oktober 2017 om 18:13