Gezondheid alle pijlers

Henna tattoo laten zetten?

08-10-2009 20:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Op dit moment zit ik op Majorca en overweeg ik een henna tattoo te laten zetten. Nu ben ik behoorlijk geschrokken vd berichten, ook die ik in dit forum las (ergens in 2008 meen ik).

Nu heb ik aan een henna-zetter gevraagd of er ppd in haar henna zat, nee was t antwoord. En ze beschreef dat ze dat gewoonweg niet kon gebruiken omdat dit haar beroep was enz. De henna is wel zwart, ik heb begrepen dat dit donkergroen moet zijn en dat de henna niet zwart blijft. Zij zei van wel... Ze de stoffen gemengd ofzo, speciale mengsel. Maar ze kwam behoorlijk eerlijk en overtuigend over. Ze heeft ook een klein puntje op mn voet gezet, het brandde niet.

Tsja, ik blijf het eng vinden.

Het was wel een vaste tent, dus geen rondtrekkend persoon ofzo dus.

Wie o wie kan mij adviseren...??
Niet doen.Zo'n puntje zegt niks wie weet gaat dat puntje over een paar dagen wel ontzettend jeuken.
Niet doen, je hoort te vaak verhalen over brandwonden door hennatattoos, vooral op vakantie. Tuurlijk zegt zij dat het veilig is, duuhhh, ze moet toch ergens haar geld mee verdienen!
Niet doen. Ik heb verhalen gelezen en foto's gezien van de meest nare littekens die je eraan kunt overhouden.
Ja, dat vind ik echt.
Gewoon niet doen. Waarom zou je nu voor een lolletje op vakantie mogelijk voor de rest van je leven ellende op je hals halen?
Gewoon niet doen. Ik zou het risico willen lopen voor zoiets.
Is dat alleen in het buitenland gevaarlijk dan? Ik heb het hier gewoon zonder nadenken laten zetten. Schoonzusje ook geen enkele problemen mee gehad en ook niet verwacht.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
NIET DOENNNN!!!!!!!!!!

Ik heb er ook een afgelopen mei in Mallorca laten zetten en je ziet de mijne nog...als litteken!!!!

Had de naam van mn zoontje in chinese tekens er op laten zetten op, binnenkant van mn pols.

Wat er nou gebeurd is, ik weet het nog niet, maar 1 week na thuis komst hele hele dikke blaren erop...zag er echt heel vies uit.

Zelfs bij de dokter geweest, zalf er voor gekregen.

En nu zie je het nog zitten.....dus echt niet doen!!

Zal misschien een allergische reactie geweest zijn...ik had het nooit eerder gedaan.

Toen die blaren er waren en mn omgeving zag het, toen vroegen ze me of ik niet dat programma van radar had gezien...is er uitgebreid aan de orde geweest over een meisje die dat ook was over komen!
quote:Cite schreef op 08 oktober 2009 @ 20:43:

Beste mensen,

Op dit moment zit ik op Majorca en overweeg ik een henna tattoo te laten zetten. Nu ben ik behoorlijk geschrokken vd berichten, ook die ik in dit forum las (ergens in 2008 meen ik).

Nu heb ik aan een henna-zetter gevraagd of er ppd in haar henna zat, nee was t antwoord. En ze beschreef dat ze dat gewoonweg niet kon gebruiken omdat dit haar beroep was enz. De henna is wel zwart, ik heb begrepen dat dit donkergroen moet zijn en dat de henna niet zwart blijft. Zij zei van wel... Ze de stoffen gemengd ofzo, speciale mengsel. Maar ze kwam behoorlijk eerlijk en overtuigend over. Ze heeft ook een klein puntje op mn voet gezet, het brandde niet.

Tsja, ik blijf het eng vinden.

Het was wel een vaste tent, dus geen rondtrekkend persoon ofzo dus.

Wie o wie kan mij adviseren...?? Alsof een oplichtster gaat zeggen ''ja ik ben een oplichtster, je bent dom als je het laat doen''.
Oke, das dan duidelijk ;)

Wel jammer.....

Bedankt voor jullie waarschuwingen!!

Wel erg naar trouwens, dit soort 'streken'! Ben iig wel blij dat ik eerst info heb gezocht!!
Niet doen.

Vriendinnetje van dochter had afgelopen zomer op ibiza een henna tattoo laten zetten.

Daar kreeg ze ook een reactie op. Blaren en korsten op de plek waar de tattoo zat. Haar handen en voeten kwamen onder een verschrikkelijke jeukuitslag te zitten.

Het is gewoon klerezooi die henna tattoo's.
Ik heb in Nederland een Henna laten zetten en ik ben enorm allergisch. Maar echt heel weinig mensen zijn dat.

20 mensen hebben bij dezelfde mevrouw een henna laten zetten en niemand heeft er last van gehad. Maar de zwarte Henna is ook illegaal in Ned. Dit mag niet eens.

De bruine Henna is echt natuurlijk dit valt vaak wel mee, hier heb ik helemaal geen last van gehad.

Je kunt het beste eerst 24u testen een streepje, van een stipje merk je niks. Daarna kun je het dan alsnog doen.
Dit wist ik helemaal niet.
Ik zou dan voor "echte" henna gaan. Wat ze in turkije, marokko, india, veel andere landen ook gebruiken bij bruiloften enzo. Ok, het ziet er minder echt uit dan met zwarte henna maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand daar problemen mee heeft gehad.
Zwarte henna plus de zon leveren soms fraaie resultaten op, kun je nog jarenlang plezier van hebben in littekenvorm.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zeg niet doen: meeste mensen zijn heel allergisch voor hennatattoo's...
Ik heb het jaren geleden in Turkije laten doen en had nergens last van.
Je wilt niet dat het er zo uit gaat zien. (Vies plaatje mss.)

Oh nice! Nooit geweten dit...dacht dat het een onschuldig goedje was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven