Gezondheid alle pijlers

Herpes Genitale

04-09-2016 12:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Sinds afgelopen donderdag heb ik enorme last van jeuk en branderig gevoel bij het plassen. Ik heb die dagen ervoor seks (onveilig) gehad. Afgelopen woensdag ietsjes ruigere seks dan normaal, dus ik dacht; "er zit een scheurtje/wondje". Maar inmiddels na wat zelf onderzoek en studie ben ik er achter gekomen dat het wel herpes genitale moet zijn. Helaas.. Ik baal hier onwijs van, maar goed, eigen verantwoordelijkheid. Aangezien het weekend is en ik er die dagen ervoor over twijfelde ben ik nog niet langs de dokter geweest en heb ik de wondjes en blaasjes geprobeerd uit te drogen met Molkosan en alcohol. Ook heb ik in baden met kamille en salie gelegen, ook thee daarvan gedronken. Had zelfs gelezen om biologische kokosolie erop te smeren, maar ik houd de ontzettende erge pijn! Morgen uiteraard gelijk bellen naar de HA en zometeen Lysine pillen en sudocreme halen.

Nu mijn vragen; bij de lotgenoten, hoelang duurde het bij jullie voordat de pijn afnam? En wat hebben jullie er allemaal aangedaan?

Ik ben het inmiddels echt beu die pijn... Zitten, lopen, bukken, fietsen echt alles doet zo'n erge pijn. Het enige wat ik nog kan is liggen. Zelfs tijdens het plassen met water spoelen doet pijn, want water prikt ook.. :(

Ik ben ten einde raad en vanaf morgen pas naar de HA.

Hoop op jullie antwoord! Liefs!
Als je zoveel pijn hebt, mag je best de huisartsenpost bellen hoor!
Eerste aanval hield bij mij geloof ik een week aan... Het doet inderdaad echt zeer, dus gun jezelf rust! Sterkte.
quote:gizzmo-returns schreef op 04 september 2016 @ 12:34:

Als je zoveel pijn hebt, mag je best de huisartsenpost bellen hoor!Dit en je weet niet zeker wat je hebt want je bent zelf denk ik geen arts. Ga gewoon de hap bellen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Goh wat naar zeg! (understatement, I know). Ik heb wel eens een koortslip, en dat lijkt me extreem pijnlijk down there.

Ik zou denk ik toch naar de huisartsenpost bellen, uitleggen wat er aan de hand is en vragen of er iets is wat je kan doen. Soms kunnen ze telefonisch ook al wel advies geven...

Veel sterkte!
Bij mij eerste uitbraak inderdaad een week. Ik kreeg een kuur van de ha. Sinds dien geen uitbraak meer gehad. Is zo een 7 jaar geleden.

Sterkte, doet inderdaad serieus pijn. Maar komt goed.
Bij de huisarts vragen om lidocaïne zalf, dat verdooft.
quote:Sharpay schreef op 04 september 2016 @ 13:36:

Bij de huisarts vragen om lidocaïne zalf, dat verdooft.Zeker dit. Die zalf verdooft als een tierelier. Een kennis heeft er een piercing mee laten zetten en die voelde niks meer. Dan kun je in elk geval weer even fatsoenlijk naar het toilet.
..En weer een beetje fatsoenlijk kunnen slapen ook. Voor de rest is het toch wel een kwestie van uitzitten en op je tanden bijten. En goed voor jezelf zorgen, je weerstand weer goed op peil krijgen of houden.
Dank jullie voor de reacties! Ik heb van die Echinaforce pillen van A. Vogel aangeschaft, hogere dosis ingenomen en Vit C bruistabletten voor de weerstand. Sudocreme en morgenochtend om 08u ga ik gelijk de HA bellen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-03-2017 15:23
Reden: spam
% gewijzigd
PUNT 5: herpes dooft in regel uit in de loop van de jaren, omdat je lichaam weerstand opbouwt. Je draagt het virus dan nog wel bij je maar de aanvallen zijn niet meer zo erg. Dus de verbetering van je klachten is hoogstwaarschijnlijk daar aan te wijten en niet aan al je smeerseltjes en troepjes.

PUNT 6: 80% van de mensen die besmet raken hebben nooit een uitbraak en weten dus niet eens dat ze het hebben. Voor de overige 20% is herpes uitstekend te behandelen in de reguliere geneeskunde met volkomen veilige geneesmiddelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven