Gezondheid alle pijlers

Hersentumor

19-11-2010 15:11 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eergisteren kreeg m'n moeder het nieuws dat ze een goedaardig gezwel bij het evenwichtsorgaan (schwannoma) en een goedaardige hersentumor (meningeoom). Goedaardig wil zeggen dat het niet uitzaait in andere delen van het lichaam, maar het kan zeker fatale gevolgen hebben.

Ik voel me intens verdrietig en ben zo onzeker over de toekomst. M'n moeder is m'n leven, m'n beste vriendin, m'n steun en toeverlaat. Ze is nog zo jong. Zonder haar zou ik het niet redden. We zijn twee handen op een buik.

Volgende week dinsdag is er een afspraak met de KNO-arts en de neurochirurg. Die zullen meer informatie geven en de behandelingen bespreken.

Wie heeft dit ook meegemaakt of kent iemand die dit heeft meegemaakt? Hoe was de behandeling en is het uiteindelijk goedgekomen?
Sterkte meid! Geen ervaring maar toch even een dikke forum-knuffel!
Lieve Rosanna, ik heb dit niet zelf meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat je wereld even helemaal op zijn kop staat na dit afschuwelijke bericht. Een heeeele dikke knuffel voor jou!
Als eerste

Als 2e: mijn vader heeft jaren geleden een goedaardige tumor gehad die tegen de oogzenuw aandrukte. Hij is hiervoor geopereerd en is 100% hersteld.
Hallo Rosanne,

Wat zullen jullie geschrokken zijn, sterkte

Voor meningeoom patienten is er een website/forum:

Nederlandse Vereniging Meningeoom Patienten

Ik ken iemand die ook een meningeoom heeft gehad en hieraan geopereerd is.

Zij is 5 jaar geleden geopereerd. Alles is weggenomen en ze is volledig hersteld. Ze staat nog wel onder medische kontrole.
Jullie reacties stellen me wel gerust.

Ik hoop dat m'n moeder uiteindelijk ook zal genezen.
Jullie reacties stellen me wel gerust.

Ik hoop dat m'n moeder uiteindelijk ook zal genezen.
Iemand in mijn omgeving heeft dit ook gehad op zijn 21e. Hij is geopereerd en bestraald. Hij is nu 35 en ondervindt er geen hinder meer van. Hij is 100% genezen.
mijn partner is hier rond zn 21e aan geopereerd, helaas de tumor niet geheel weg kunnen halen, maar het gaat uitstekend met hem!

staat uiteraard onder medische controle,maar de afgelopen tien jaar(!) zijn er geen hele grote veranderingen aan de tumor geweest. waardoor telkens nog de keuze gemaakt kon worden om het afwachtende beleid te volgen.

ik weet wat een enorm spannende periode dit voor jullie is, pas goed op elkaar!sterkte
Ik ken ook iemand (via via) die dit had. Tumor is verwijderd en ze is weer helemaal hersteld.
Mijn beste vriendin weet sinds kort ook dat ze een meningeoom heeft.

Ze heeft net scans achter de rug.

Het is aan het licht gekomen omdat ze de laatste tijden aanvallen heeft van vreselijke steken in haar hoofd.

Volgende week hoort ze de uitslag.

Dus het is nog erg spannend op dit moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven