Gezondheid alle pijlers

Het maakt me zo angstig..

17-03-2014 19:57 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen terug is er bij mij een knobbeltje weggehaald. Deze zat tussen mijn rug/nek in, thv. monnikkapspier. Voor de zekerheid opgestuurd, maar chirurg vertelde me dat het er niet kwaad uit ziet.

De zelfde avond, ontdekte ik bijna precies op de zelfde plek, maar dan aan de andere kant nog een knobbeltje. Deze zit toch wel vast op de huid volgens mij. Ik kan hem niet vastpakken, en als ik hem probeer weg te duwen lukt dat niet, maar als ik er met me vingers op draai lijkt die wel weg te schieten. Het knobbeltje lijkt aan een soort stronkje vast te zitten.

Ik ben afgelopen donderdag wel naar de huisarts geweest. Een beetje emotioneel (ook door alle spanningen). De huisarts vertelde dat als hij ook maar enige twijfel tot wat kwaads had, hij alles al in het gereel had gebracht. Maar daar had hij geen enige twijfel toe zei hij.

Ik maak me zo ongelooflijk druk. Woensdag krijg ik de uitslag van het knobbeltje dat is weggehaald..

Wat zou het kunnen zijn? Zijn er mensen in een soortgelijke situatie? Ik maak me zelf zo gek... :(
quote:aikidoka schreef op 18 maart 2014 @ 21:45:

[...]

Ik bedoel niet dat je je hele lijf af voelt, hoewel veel hypochonders dat volgens mij wel doen, maar dat je gericht bent op de mogelijkheid dat je een ernstige ziekte zou kunnen hebben. Je ziet je lijf dus als een mogelijke bron van ziekte, pijn etc. Je zou je lijf ook anders kunnen zien, als voornamelijk een bron van plezier en genot. Wat zorgt ervoor dat jij je op die kleine mogelijkheid van ziekte richt? Je bent nog jong, toch? De kans dat jouw lijf vooral een bron van genot en plezier is, is veel groter dan de kans op een ernstige ziekte.Heb je gelijk in, maar als het in je zit is het erg moeilijk om die knop om te zetten. Denk dat het sowieso verstandig is er hulp voor te zoeken want ik weet zelf ook heel goed dat het uit de hand loopt. Ik denk bij de kleinste dingen dat ik al wat heb. Ik ben 20 jaar, dus idd erg jong nog. Maar ik weet niet of het nou los of vast zit en dat is wat me nu op het moment zo angstig.maakt.
Bespreek het gewoon met je huisarts. Hypochondrie kan heel vervelend zijn maar is te behandelen, het is een vorm van een angststoornis. Toen ik zo oud was als jij maakte ik me ook wel eens zorgen over van alles en nog wat. Met het ouder worden verdween dat.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 maart 2014 @ 22:51:

Bespreek het gewoon met je huisarts. Hypochondrie kan heel vervelend zijn maar is te behandelen, het is een vorm van een angststoornis. Toen ik zo oud was als jij maakte ik me ook wel eens zorgen over van alles en nog wat. Met het ouder worden verdween dat.Mijn moeder heeft het inderdaad op mijn leeftijd ook gehad, maar ik ben heel extreem, in alle opzichten eigenlijk, dus ga er zeker mee aan de slag. Morgen de uitslag van het knobbeltje dat is weggehaald, toch spannend al heb ik eigenlijk al meerdere bevestigingen gehad..
Het is vast en zeker goed. Maar bespreek je angst met je dokter, want dit lijkt me heel erg beperkend die angst. Je bent 20, je zou fluitend door het leven moeten gaan.
En weet je, je zorg houdt nooit op, dit knobbeltje is goed maar morgen vind je weer wat anders. En de waarheid is dat je geen enkele zekerheid hebt over je leven. Je kan morgen wel worden geschept door een vrachtwagen. Maar voor hetzelfde geld wordt je 100. Maar stel dat het morgen inderdaad afgelopen is, had je dan je leven piekerend over een knobbel of kuchtje willen invullen of had je leuke dingen willen doen en genieten van elke dag die je gegeven is?
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 maart 2014 @ 23:39:

En weet je, je zorg houdt nooit op, dit knobbeltje is goed maar morgen vind je weer wat anders. En de waarheid is dat je geen enkele zekerheid hebt over je leven. Je kan morgen wel worden geschept door een vrachtwagen. Maar voor hetzelfde geld wordt je 100. Maar stel dat het morgen inderdaad afgelopen is, had je dan je leven piekerend over een knobbel of kuchtje willen invullen of had je leuke dingen willen doen en genieten van elke dag die je gegeven is?Natuurlijk genieten van elke dag die me gegeven is. Ik ga mezelf aanpakken, het moet een keer ophouden! Bedankt voor de "schop onder mn kont".
Ik heb de uitslag. Het is een lymfeklier die gewoon wat opgezwollen was. Hij is onderzocht en er is niwts raars gevonden. Over 2 weken krijg ik de volledige uitslag, maar de chirurg verwachte niet dat ze wat anderszou vertellen als nu. Het is al goed onderzocht, maar omdat ik vanwege me angst de uitslag binnen een week al had is nog niet alles binnen. Maar volgens haar hoefde ik nergens bang voor te zijn. Ook nog gehad over het knobbeltje dat ik voel aan de andere kant. Ze vertelde dat je zoveel lymfeklieren hebt en dat er daar een aantal van kunnen opzwellen.

Ik ben geruster!! Nu hopen dat ik niet weer ga twijfelen.
Hallo allemaal,

Ben ik weer... Het knobbeltje dat ik aan de andere kant voelde gister een echo van gemaakt.. Radioloog zei niet te weten wat het was, dat het alles kon zijn, ook weer een lymfeklier zoals de vorige keer.. Deze zit er ook al een langere tijd en dat maakt me zo bang. Hij zei wel dat het er niet verdacht uitziet, maar goed, hodgkin of non-hodgkin bijv. zijn niet te zien door een radioloog op een echo.. Ik ben zo bang dat ik dat heb.

Voor dat er iemand weer komt met mijn hypochrondie, ook daar ben ik mee naar de HA geweest en daar ga ik hulp voor krijgen. En dit heeft niets met hypochrondie te maken denk ik.. Het gaat om mijn lichaam, het ene knobbeltje is weg, en het andere komt..

Wat denken jullie? Moet ik me zorgen maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven