Het roer (drastisch) omgooien. Wie doet er mee?
donderdag 30 december 2010 om 12:22
Er staat een nieuw jaar voor de deur en ik wil in dat nieuwe jaar het roer drastisch omgooien. Daarmee bedoel ik, stoppen met roken, beter eten en (meer) bewegen. Ik zit nu op een drastisch dieptepunt, dus er is alleen maar te winnen. Qua voeding ben ik al begonnen. Stoppen met roken gaat 3 januari gebeuren en qua bewegen ben ik er nog niet helemaal uit.
Ik ben op zoek naar mensen die ook het roer om willen gooien. Om elkaar te motiveren en/of tips te geven. Er is zoveel bos op dit gebied dat ik de bomen soms niet meer zien. Waar begin je? Wat is prioriteit? Hoe blijf je gemotiveerd?, enz.
Wie doet er mee?
Ik ben op zoek naar mensen die ook het roer om willen gooien. Om elkaar te motiveren en/of tips te geven. Er is zoveel bos op dit gebied dat ik de bomen soms niet meer zien. Waar begin je? Wat is prioriteit? Hoe blijf je gemotiveerd?, enz.
Wie doet er mee?
maandag 31 januari 2011 om 14:54
maandag 31 januari 2011 om 18:39
Ik heb Stivoro gebeld, in totaal kan het dus 3 weken duren voordat je gebeld wordt om een afspraak te maken met de telefonisch coach. Daarvan heb ik anderhalve week erop zitten. Twijfel, twijfel. Ik heb nog 9 pleisters in huis. Het zou fijn zijn om ze vergoed te krijgen.
Verder heb ik de dierenambulance gebeld en wonder boven wonder maakt het katje het goed. Het moet nog wel even bij de dierenarts blijven en gaat dan naar het asiel. Daar kan ik dan contact mee opnemen.
Toen we op de dierenasiel site aan het kijken waren, zagen we een lief hondje. Nou ben ik meer een kattenmens, maar mijn vriend is meer een hondenmens. Om een lang verhaal kort te maken, morgen gaan we dus 2 uur rijden (heen en weer) om een hond te bezoeken. In het kader van het roer om is het natuurlijk een geweldig idee. Hond = wandelen.
Verder heb ik de dierenambulance gebeld en wonder boven wonder maakt het katje het goed. Het moet nog wel even bij de dierenarts blijven en gaat dan naar het asiel. Daar kan ik dan contact mee opnemen.
Toen we op de dierenasiel site aan het kijken waren, zagen we een lief hondje. Nou ben ik meer een kattenmens, maar mijn vriend is meer een hondenmens. Om een lang verhaal kort te maken, morgen gaan we dus 2 uur rijden (heen en weer) om een hond te bezoeken. In het kader van het roer om is het natuurlijk een geweldig idee. Hond = wandelen.
maandag 31 januari 2011 om 20:20
Ja, de mensen die deze site gemaakt/ samengesteld hebben slepen mij door door de meest gruwelijke momenten van ontwenning en hunkering heen. Never take another puff! roepen om de paar alineas, heel irritant maar o zo waar. Want het stoppen mislukte steeds omdat het me nooit lukte om echt van de tabak af te blijven. Stiekem roken en daar dan ook nog steeds over liegen, triest hoor. En je blijft maar hunkeren zo, want elke sigaret creeert alleen maar behoefte aan de volgende. Heeft jaren geduurd voor ik dat eindelijk inzag. Educatie is de sleutel tot succes en dat doen ze goed bij whyquit. Ze hebben een gratis te downloaden e-book (pdf-file) dat heet Freedom from nicotine, the journey home....dat heb ik in Hell Week (de eerste week) helemaal uitgelezen, dat is een echte aanrader voor wie het Engels goed beheerst. Nu lees ik elke dag losse stukjes op deze site en het bijbehorende forum.
Nu na een maand besef ik me dat ik soms een paar uur helemaal niet aan roken gedacht heb!
Nu na een maand besef ik me dat ik soms een paar uur helemaal niet aan roken gedacht heb!
dinsdag 1 februari 2011 om 10:20
Het moeilijke is dat stoppen met roken is iets waar je geen korte termijn doelstelling in kunt hebben. Het is niet iets wat je een maand moet doen en dan heb je je doel bereikt. Nee, het is een keus voor de rest van je leven en dat is nogal wat. En als ik lees dat je pas na een maand constateert dat je soms een paar uur niet aan roken denkt, zakt mij de moed een beetje in de schoenen.
Soms heb ik van die gedachtes: "morgen kan ik ook onder de tram lopen", waarom vandaag dan zo vechten? Gedachtes die mij natuurlijk geen steek verder hebben. Het is bijna niet te begrijpen waarom ik iets wat zo destructief is niet gewoon simpelweg kan laten. Ik taan niet naar alcohol of drugs misbruik. Ik kan snoep, chocolade, koffie, wat dan ook, makkelijk laten staan. Waarom dat stomme roken dan niet? Ik haat deze zwakte in mij. En het kost mij bakken vol energie om in dit niemandsland te zitten. De kleine stapjes lukken wel, maar die ene grote........ Wat houdt mij tegen?
Gisteren in ieder geval een zelfgemaakte groentesoep gegeten.
Nammma, hoe is het met jou? Soulsearch en Sk8ter hun is het met julllie?
Soms heb ik van die gedachtes: "morgen kan ik ook onder de tram lopen", waarom vandaag dan zo vechten? Gedachtes die mij natuurlijk geen steek verder hebben. Het is bijna niet te begrijpen waarom ik iets wat zo destructief is niet gewoon simpelweg kan laten. Ik taan niet naar alcohol of drugs misbruik. Ik kan snoep, chocolade, koffie, wat dan ook, makkelijk laten staan. Waarom dat stomme roken dan niet? Ik haat deze zwakte in mij. En het kost mij bakken vol energie om in dit niemandsland te zitten. De kleine stapjes lukken wel, maar die ene grote........ Wat houdt mij tegen?
Gisteren in ieder geval een zelfgemaakte groentesoep gegeten.
Nammma, hoe is het met jou? Soulsearch en Sk8ter hun is het met julllie?
dinsdag 1 februari 2011 om 13:23
Hier alles goed. Kreeg net een mailtje van die vriendin waar ik zondag was en ze zei (nog eens) Meid wat zie je er goed uit zeg!
Dat stimuleert en ook dat ik dus nog niet ben aangekomen....het gezonde eten werpt vruchten af!
Als ik werk taal ik niet naar een sigaret, dat is wel fijn. Als ik thuis ben is het wat moeilijker, maar ik houd mezelf flink bezig!
Vanmorgen werd ik wakker en moest direct aan een shaggie denken, belachelijk toch?
Dat stimuleert en ook dat ik dus nog niet ben aangekomen....het gezonde eten werpt vruchten af!
Als ik werk taal ik niet naar een sigaret, dat is wel fijn. Als ik thuis ben is het wat moeilijker, maar ik houd mezelf flink bezig!
Vanmorgen werd ik wakker en moest direct aan een shaggie denken, belachelijk toch?
dinsdag 1 februari 2011 om 14:23
Mijn huisarts zei vrijdag ook nog: Als Champix tóch wordt vergoed, kun je natuurlijk het maximale aantal weken doorgaan (16 weken). Dus 4 maanden. Ik ben benieuwd hoe ik me dan voel, na 4 maanden. Dan zit het zó in mijn systeem, het niet-meer-roken, dan moet het -met een wilskracht- zonder die medicijnen ook lukken. Daar ga ik dan ook helenmaal van uit!
dinsdag 1 februari 2011 om 16:01
Taha, je moet niet denken 'ow, ik mag nooit meer roken'...daar word je alleen maar somber van. One moment at a time. Neem je voor om vandaag 100% nicotinevrij te blijven en morgen weer.
Wandelen met de hond is helemaal perfect, ga ik later vandaag ook doen, over het strand. Heb je je nieuwe hond al in huis?
Wandelen met de hond is helemaal perfect, ga ik later vandaag ook doen, over het strand. Heb je je nieuwe hond al in huis?
dinsdag 1 februari 2011 om 16:21
Nee, je zegt gewoon tegen jezelf: Ik wil niet meer roken! Dat klinkt heel anders...
Leuk, een hond. Maar hoe doe je dat met je werk dan? Of werk je niet fulltime?
Ik heb een Ipod nano gewonnen en gisteren ontdekte ik dat ik die ook als stappenteller kan gebruiken! En hij telt dan ook nog eens de calorieën die je verbrandt....
Handig, als ik dan ga wandelen doe ik én muziek aan én de stappenteller!
Vanavond weer Zumbales! Ben benieuwd hoeveel calorieën je dan verbrandt....
Leuk, een hond. Maar hoe doe je dat met je werk dan? Of werk je niet fulltime?
Ik heb een Ipod nano gewonnen en gisteren ontdekte ik dat ik die ook als stappenteller kan gebruiken! En hij telt dan ook nog eens de calorieën die je verbrandt....
Handig, als ik dan ga wandelen doe ik én muziek aan én de stappenteller!
Vanavond weer Zumbales! Ben benieuwd hoeveel calorieën je dan verbrandt....
dinsdag 1 februari 2011 om 21:34
Ja, de hond is er. We zouden eerst een andere hond nemen, maar die was echt heel erg schuw. Was totaal geen contact mee te maken. Nu hebben we een teefje van 7 jaar. Goed opgevoed en wandelt graag. We hebben net een wandeling van 3 kwartier gemaakt . We hebben er wel 2,5 uur voor gereden. De kat en de hond samen is nog even wennen.
Ik doe vrijwilligerswerk, Namma, zo'n 10 uur in de week. Ik ben zeven jaar geleden volledig afgekeurd. Mijn vriend is ook afgekeurd (hersenbloeding gehad), samen hebben we dus genoeg tijd. Vandaar dat bewegen zo moeilijk is (was), we hoeven niets meer. Gelukkig heb ik met mijn werk, mijn kinderen en mijn vrienden genoeg invulling.
Zo'n stappenteller is wel erg gaaf, Nammma, wil ik ook wel.
Sarah, het zijn maar gedachtes. Misschien moet ik de stapjes inderdaad kleiner maken.
Ik drink al 4 dagen water i.p.v. dubbelfris, gaat ook goed.
Ik doe vrijwilligerswerk, Namma, zo'n 10 uur in de week. Ik ben zeven jaar geleden volledig afgekeurd. Mijn vriend is ook afgekeurd (hersenbloeding gehad), samen hebben we dus genoeg tijd. Vandaar dat bewegen zo moeilijk is (was), we hoeven niets meer. Gelukkig heb ik met mijn werk, mijn kinderen en mijn vrienden genoeg invulling.
Zo'n stappenteller is wel erg gaaf, Nammma, wil ik ook wel.
Sarah, het zijn maar gedachtes. Misschien moet ik de stapjes inderdaad kleiner maken.
Ik drink al 4 dagen water i.p.v. dubbelfris, gaat ook goed.
woensdag 2 februari 2011 om 08:29
Hey Taha! Even een hart onder de riem steken... Volgens mij gaat iedereen door het proces heen met de twijfel van het stoppen. Idd die gedachte 'voor altijd' die je eerst beheerst. En dat feestje volgende week dan? En dan komen m'n vriendinnen en die roken allemaal... Zo is er echt altijd wat.
Maar hierboven staat het al, zie het per dag! En dan ook niet verder kijken! Dan zal je zien dat het steeds beter gaat en voelt. De zin gaat weg, je ziet dat je ook zonder sigaret kan genieten van je leven en weg is dat doembeeld.
Ik zit zelf nu in een heftige periode. Normaal gesproken zou de gedachte dat ik in deze situatie zou zitten zonder sigaret me panisch maken. Nu niet! En ik was er ook zo bang voor. Je kan het!!!
Dikke knuffel!
Maar hierboven staat het al, zie het per dag! En dan ook niet verder kijken! Dan zal je zien dat het steeds beter gaat en voelt. De zin gaat weg, je ziet dat je ook zonder sigaret kan genieten van je leven en weg is dat doembeeld.
Ik zit zelf nu in een heftige periode. Normaal gesproken zou de gedachte dat ik in deze situatie zou zitten zonder sigaret me panisch maken. Nu niet! En ik was er ook zo bang voor. Je kan het!!!
Dikke knuffel!
woensdag 2 februari 2011 om 16:21
Vanmorgen kreeg ik een mail van vrienden, die beiden heel veel rookTen. Goed gelezen...9 pakjes shag per week samen. Ook zij zijn samen afgelopen week gestopt!
Ik was al een tijdje niet wezen koffiedrinken (omdat ik dat nog moeilijk vind, mensen zie (zoveel) roken). Nu ga ik dus a.s. vrijdag bij hen eten in een evenzo rookvrij huis!!
Zojuist kwam ik thuis en toen had ik het even moeilijk. Zo tegen 4 uur 's middags..., dan is de ochtendpil Champix bijna uitgewerkt...
Ik moet 2 tabletten per dag, op ongeveer dezelfde tijd. De tweede neem ik om 18.00 uur in. Maar ik zoek dan afleiding, zoals dit forum...
Ik was al een tijdje niet wezen koffiedrinken (omdat ik dat nog moeilijk vind, mensen zie (zoveel) roken). Nu ga ik dus a.s. vrijdag bij hen eten in een evenzo rookvrij huis!!
Zojuist kwam ik thuis en toen had ik het even moeilijk. Zo tegen 4 uur 's middags..., dan is de ochtendpil Champix bijna uitgewerkt...
Ik moet 2 tabletten per dag, op ongeveer dezelfde tijd. De tweede neem ik om 18.00 uur in. Maar ik zoek dan afleiding, zoals dit forum...
woensdag 2 februari 2011 om 16:41
woensdag 2 februari 2011 om 21:34
Nee, nog steeds bijna geen bijwerkingen, behalve het hele goede slapen! En wat meer dromen (voornamelijk over roken!), maar geen nachtmerries. En nog een bijwerking (haha)...windjes laten!
Ook geen last van verstopping, maar ik eet dan ook alleen maar volkoren spullen (brood, crackers, ontbijtkoek), drink veel water.
En al die andere bijwerkingen...niks van gemerkt hoor. Volgens mij moet je zo'n bijsluiter vluchtig lezen, als je die intensief leest, ga je je inbeelden dat je alle bijwerkingen hebt...
Net een uur gesport, Body Attack!! Poeh he...zweten hoor! Ben nu wel moe....ga zo lekekr warme douche nemen!!
Leuk, dat de hond en de kat aan elkaar gaan wennen...
Ik heb het niet eerder gevraagd/durven vragen: Waarom ben je afgekeurd? Als je geen antwoord wil geven is ook prima hoor, maar volgens mij heb je (ook) al heel wat meegemaakt/
Ook geen last van verstopping, maar ik eet dan ook alleen maar volkoren spullen (brood, crackers, ontbijtkoek), drink veel water.
En al die andere bijwerkingen...niks van gemerkt hoor. Volgens mij moet je zo'n bijsluiter vluchtig lezen, als je die intensief leest, ga je je inbeelden dat je alle bijwerkingen hebt...
Net een uur gesport, Body Attack!! Poeh he...zweten hoor! Ben nu wel moe....ga zo lekekr warme douche nemen!!
Leuk, dat de hond en de kat aan elkaar gaan wennen...
Ik heb het niet eerder gevraagd/durven vragen: Waarom ben je afgekeurd? Als je geen antwoord wil geven is ook prima hoor, maar volgens mij heb je (ook) al heel wat meegemaakt/
donderdag 3 februari 2011 om 10:01
vrijdag 4 februari 2011 om 12:39
vrijdag 4 februari 2011 om 12:44
vrijdag 4 februari 2011 om 12:49
Ik heb het sowieso tijdens mijn menstruatie en meestal nog een keer extra in de maand (eisprong?) Helaas houdt het wel 3 dagen aan. Los van de migraine heb ik de afgelopen maand veel hoofdpijn gehad. (door kou, roken, gebrek aan beweging?). Daarom vind ik het ook zo hoopvol om bij jou te lezen dat je minder last hebt van hoofdpijn e.d.
Door anti-braak middelen en pijnstillers in zetpil vorm te nemen, kan ik het een beetje onderdrukken. Ik eet al veel beter, beweeg al meer en dat stoppen met roken komt er ook aan. Nu nog resultaten merken
Door anti-braak middelen en pijnstillers in zetpil vorm te nemen, kan ik het een beetje onderdrukken. Ik eet al veel beter, beweeg al meer en dat stoppen met roken komt er ook aan. Nu nog resultaten merken
vrijdag 4 februari 2011 om 12:57
O, en op je vraag terug te komen. Ik ben volledig afgekeurd op psychische gronden. Op mijn 19de had ik 2 kinderen, na een hele moeilijke jeugd. Vanaf mijn 24ste heb ik ze alleen opgevoed. Geen alimentatie, geen omgangsregeling, geen steun van familie. Ik heb geprobeerd om alles te combineren, maar uiteindelijk ging het allemaal niet meer. Paniekaanvallen, meerdere nachtmerries elke nacht, angststoornis en depressies (meer een leeg,ontkoppeld gevoel). Na 2 jaar werken bij een hele vervelende baas, ben ik volledig ingestort. Een jaar in dagbehandeling geweest en van daaruit geprobeerd mijn leven weer op te bouwen.
vrijdag 4 februari 2011 om 13:38
Ik biecht op: ik heb de afgelopen twee dagen weer gerookt na ruim drie maanden rookvrij geweest te zijn....mijn mantra wordt weer: roken is geen optie!
Het gezonder eten gaat stukken beter, soms zwicht ik soms nog voor snoep en het sporten wil nog niet echt lukken. Maar dat is gewoon doen in plaats van er steeds over schrijven
Hoe is het met de rest?
Het gezonder eten gaat stukken beter, soms zwicht ik soms nog voor snoep en het sporten wil nog niet echt lukken. Maar dat is gewoon doen in plaats van er steeds over schrijven
Hoe is het met de rest?
zaterdag 5 februari 2011 om 09:59
Zo Taha, je hebt een heftig leven achter de rug! Ik hoop dat je nu in rustiger vaarwater bent gekomen...
Uitgeslapen tot 8.15 (is lang voor mij), gedoucht en nu ga ik zo sporten. Daarna boodschappen doen een beetje poetsen thuis. A.s. dinsdag ben ik jarig en volgende week zaterdag geef ik een (klein) feestje...rookvrij! Nu nog lekkere, gezonde hapjes bedenken! Niet alleen maar hoor, niet iedereen hoeft te lijnen....
Fijn weekend allemaal en laat eens wat horen...
Uitgeslapen tot 8.15 (is lang voor mij), gedoucht en nu ga ik zo sporten. Daarna boodschappen doen een beetje poetsen thuis. A.s. dinsdag ben ik jarig en volgende week zaterdag geef ik een (klein) feestje...rookvrij! Nu nog lekkere, gezonde hapjes bedenken! Niet alleen maar hoor, niet iedereen hoeft te lijnen....
Fijn weekend allemaal en laat eens wat horen...