Het roer (drastisch) omgooien. Wie doet er mee?
donderdag 30 december 2010 om 12:22
Er staat een nieuw jaar voor de deur en ik wil in dat nieuwe jaar het roer drastisch omgooien. Daarmee bedoel ik, stoppen met roken, beter eten en (meer) bewegen. Ik zit nu op een drastisch dieptepunt, dus er is alleen maar te winnen. Qua voeding ben ik al begonnen. Stoppen met roken gaat 3 januari gebeuren en qua bewegen ben ik er nog niet helemaal uit.
Ik ben op zoek naar mensen die ook het roer om willen gooien. Om elkaar te motiveren en/of tips te geven. Er is zoveel bos op dit gebied dat ik de bomen soms niet meer zien. Waar begin je? Wat is prioriteit? Hoe blijf je gemotiveerd?, enz.
Wie doet er mee?
Ik ben op zoek naar mensen die ook het roer om willen gooien. Om elkaar te motiveren en/of tips te geven. Er is zoveel bos op dit gebied dat ik de bomen soms niet meer zien. Waar begin je? Wat is prioriteit? Hoe blijf je gemotiveerd?, enz.
Wie doet er mee?
woensdag 23 maart 2011 om 21:59
Ik ben dagen niet in staat geweest achter de laptop te zitten. En als ik de hele dag geklust heb, ben ik echt kapot 's avonds. Realiteit, geen dooddoener.
Vandaag ben ik vanaf 6.30 al in de weer (na 5 uur slaap). Duik zo mijn bed in, ben gesloopt. Vanaf volgende week wordt het weer wat rustiger. Normaal is mijn leven redelijk rustig. De afgelopen 5 weken heb ik een heel huis verbouwd en het heel druk gehad met mijn werk. Dat heb ik ook meerdere keren aangeven.
Vandaag ben ik vanaf 6.30 al in de weer (na 5 uur slaap). Duik zo mijn bed in, ben gesloopt. Vanaf volgende week wordt het weer wat rustiger. Normaal is mijn leven redelijk rustig. De afgelopen 5 weken heb ik een heel huis verbouwd en het heel druk gehad met mijn werk. Dat heb ik ook meerdere keren aangeven.
vrijdag 25 maart 2011 om 11:37
Vanmorgen bij de huisarts geweest en de laatste serie Champix voorgeschreven gekregen. Ze zei dat ik er geweldig uitzie, dat is leuk om te horen. Dat zei vorige week ook al een vrouw bij sporten, dat ik zelfs ook minder rimpels heb...dus dat is allemaal mooi meegenomen!
Nog steeds niet aangekomen, dus het gaat hier allemaal prima.
Nog steeds niet aangekomen, dus het gaat hier allemaal prima.
zaterdag 26 maart 2011 om 20:17
Fijn dat het allemaal goed gaat. Stoppen met roken zorgt zeker voor een mooiere huid en je ogen worden helderder. En dat je helemaal niets bent aangekomen, is echt knap.
Bij mij is nu de ergste drukte voorbij. Ik ben naar de kapper geweest, heb een nieuwe garderobe en een geweldige grote poster gekocht. Ik heb er hard voor gewerkt, dus echt alleen maar dingen voor mezelf gekocht. Ik eet nog steeds gezond. Gisteren mijn zoon en schoondochter te eten gehad. Pasta met kaassaus en broccoli en tomatensalade gegeten. Eergisteren mijn dochter en schoonzoon te eten gehad. Lasagne en een lekkere salade gemaakt (veldsla, komkommer, tomaat, appel, zachte geitenkaas, walnoten en een honingdressing). De salade was erg lekker. Voor morgen staat er weer een flinke wandeling op stapel. Het enige wat nog niet lukt is stoppen met roken.
Bij mij is nu de ergste drukte voorbij. Ik ben naar de kapper geweest, heb een nieuwe garderobe en een geweldige grote poster gekocht. Ik heb er hard voor gewerkt, dus echt alleen maar dingen voor mezelf gekocht. Ik eet nog steeds gezond. Gisteren mijn zoon en schoondochter te eten gehad. Pasta met kaassaus en broccoli en tomatensalade gegeten. Eergisteren mijn dochter en schoonzoon te eten gehad. Lasagne en een lekkere salade gemaakt (veldsla, komkommer, tomaat, appel, zachte geitenkaas, walnoten en een honingdressing). De salade was erg lekker. Voor morgen staat er weer een flinke wandeling op stapel. Het enige wat nog niet lukt is stoppen met roken.