Het ultieme middel tegen roos?
zondag 17 februari 2013 om 20:30
Die moet ik nog vinden....
Ik heb al jaren last van roos en ben er nooit geheel vanaf gekomen. Heb al best wat aan shampoo's verbruikt in de afgelopen jaren, van Andrelon tot Gühl, van Yves Rocher tot Nivea... geen een heeft echt geholpen. Ook vervelend is dat de meeste anti-roos shampoo's wellicht de roos verminderen, maar van die shampoo's krijg ik weer juist vet haar van en wellicht iets minder roos!
Het enige wat een paar weken hielp was als ik net mijn haar had geverfd, dan had ik er eventjes geen last van. Ik zoek eigenlijk een andere optie dan haar verven
Mijn vraag aan jullie: heeft er hier iemand die last had van roos het ultieme middel gevonden om het tegen te gaan? Wat écht helpt?
Ik heb al jaren last van roos en ben er nooit geheel vanaf gekomen. Heb al best wat aan shampoo's verbruikt in de afgelopen jaren, van Andrelon tot Gühl, van Yves Rocher tot Nivea... geen een heeft echt geholpen. Ook vervelend is dat de meeste anti-roos shampoo's wellicht de roos verminderen, maar van die shampoo's krijg ik weer juist vet haar van en wellicht iets minder roos!
Het enige wat een paar weken hielp was als ik net mijn haar had geverfd, dan had ik er eventjes geen last van. Ik zoek eigenlijk een andere optie dan haar verven
Mijn vraag aan jullie: heeft er hier iemand die last had van roos het ultieme middel gevonden om het tegen te gaan? Wat écht helpt?
zondag 17 februari 2013 om 20:32
Wat is de behandeling?
Als de gebruikelijke antiroosshampoos of teershampoo onvoldoende verbetering geven, dan kan behandeld worden met ketoconazolshampoo. Deze moet gedurende 2 maanden 2 x per week na het haren wassen op de hoofdhuid worden ingemasseerd. Paar minutren in laten terekken en dan uitspoelen. Tussendoor de haren niet opnieuw wassen. Met anti-roos shampoos of teershampoo is het probleem daarna onder wel controle te houden.
http://www.huidconsult.nl ... ziekten-P-t/m-R/Roos.html
Als de gebruikelijke antiroosshampoos of teershampoo onvoldoende verbetering geven, dan kan behandeld worden met ketoconazolshampoo. Deze moet gedurende 2 maanden 2 x per week na het haren wassen op de hoofdhuid worden ingemasseerd. Paar minutren in laten terekken en dan uitspoelen. Tussendoor de haren niet opnieuw wassen. Met anti-roos shampoos of teershampoo is het probleem daarna onder wel controle te houden.
http://www.huidconsult.nl ... ziekten-P-t/m-R/Roos.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 februari 2013 om 20:53
Hier helpt niets echt. Maar ik heb ook een enorm droge huid die jeukt, dus ik krab de roos zelf los.
Zarqua shampoo werkt hier het beste, Resdan helpt niet en een kuur stinkende anti-jeuk van de huisarts al evenmin.
Ik gebruik voor mijn dochter van 2 ook de Zarqua shampoo, anders schilfert ze enorm.
Zarqua shampoo werkt hier het beste, Resdan helpt niet en een kuur stinkende anti-jeuk van de huisarts al evenmin.
Ik gebruik voor mijn dochter van 2 ook de Zarqua shampoo, anders schilfert ze enorm.
zondag 17 februari 2013 om 20:57
Ik heb ook heeel snel roos! Heb ook echt 100en shampoo's gebruikt zonder het gewenste resultaat. En ik kan nu zeggen dat ik voor mijzelf nu de perfecte shampol tegen roos icm droog haar heb gevonden: Kerastase Bain Divalent. Redelijk prijzig maar bij mij helpt het echt! Ik was er twee keer in de week mee en neem dan mijn haarborstel mee onder de douche en maak deze ook schoon met de shampoo. Ik koop hem altijd online bij haarshop.nl
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.
zondag 17 februari 2013 om 21:12
Weet je zeker dat het roos is?
Als je namelijk last hebt van een droge hoofdhuid verlies je ook huidschilfers, maar maakt een anti-roos shampoo het probleem alleen maar erger. Hier kwam de kapper achter toen we vroegen of ze een goede anti roos shampoo wist.
Hij gebruikt nu shampoo van Eucerin, en het is een stuk minder geworden.
Als je namelijk last hebt van een droge hoofdhuid verlies je ook huidschilfers, maar maakt een anti-roos shampoo het probleem alleen maar erger. Hier kwam de kapper achter toen we vroegen of ze een goede anti roos shampoo wist.
Hij gebruikt nu shampoo van Eucerin, en het is een stuk minder geworden.
zondag 17 februari 2013 om 21:31
Ik heb heel vaak met periodes last van jeuk op mijn hoofd en daardoor schilfers (van het krabben) maar volgens de kapper geen roos maar superdroge hoofdhuid.
Roos was volgens haar meer een soort berg , zoals babies dat hebben.
Zij raadde me met klem aan geen antiroos shampoos te gebruiken.
Op dit moment heb ik er heel veel last van en aangezien ik er helemaal gek van wordt en niks helpt, ook de shampoos van de HA niet of de apotheek en ook de sha,poos van Lush niet meer,ga ik zo mijn hoofd in smeren met cetomacrogol zalf, heb ik gister ergens gelezen, kijken of dat helpt...
Op dit moment heb ik er heel veel last van en aangezien ik er helemaal gek van wordt en niks helpt, ook de shampoos van de HA niet of de apotheek en ook de sha,poos van Lush niet meer,ga ik zo mijn hoofd in smeren met cetomacrogol zalf, heb ik gister ergens gelezen, kijken of dat helpt...
zondag 17 februari 2013 om 21:31
Ik heb heel vaak met periodes last van jeuk op mijn hoofd en daardoor schilfers (van het krabben) maar volgens de kapper geen roos maar superdroge hoofdhuid.
zondag 17 februari 2013 om 21:56
Bij mij hielp ook niets behalve Resdan, maar daar kreeg ik heel erg haaruitval van. Ik had korsten op mijn hoofd en het bloedde regelmatig, extreem zware vorm van roos was de conclusie. Ik heb twee keer een klein potje shampoo van de huisarts gehad en nu af en toe nog een klein beetje last, maar nooit zo erg meer. Het was knalroze en mijn handen verrimpelden helemaal als ik het gebruikte, echt gif maar het werkte als een tiet.
zondag 17 februari 2013 om 22:03
woensdag 20 februari 2013 om 06:38
Het helpt misschien ook om eens naar je 'dagelijkse' shampoo te kijken. Ik krijg standaard roos als ik 'drogistshampoo' gebruik, de shampoos die je in supermarkten en drogisten koopt. Ik heb nu shampoo van de Tuinen (Dr. Organic) en daar zit geen SLS in (sodium laureth sulfate). Dit is een vrij agressieve stof, dus als je een gevoelige hoofdhuid hebt is het wellicht raadzaam om een shampoo zonder SLS te proberen. Als ik wel zo'n shampoo gebruik (zit in bijna alle shampoos) dan heb ik binnen de kortste keren weer roos. Overigens werkt in dat geval een paar keer wassen met Resdan forte wel bij mij.
woensdag 20 februari 2013 om 10:50
Had het ook en bij mij leek het op een gegeven moment pp berg wat baby's hebben. Dat noemt men seborrhoisch eczeem en teershampoo en ketaconazol gel werken daar het beste tegen. Ik heb ook alle andere huis, tuin en keuken middeltjes en shampoo's gebruikt en die werkten op een gegeven moment niet meer. Doordat de huisarts niet voldoende ingreep is het bij mij zo erg geworden dat het eczeem (vieze ranzige gele laag) mijn haarvaatjes afsloot en mijn haar dus grotendeels (voor 40-60%) uitviel. Volgens de dermatoloog was dit overigens wel een heel extreem geval hoor. Dus mss slecht voorbeeld. Maar weet dat berg, roos, seborrhoisch eczeem heel erg kan worden.
Nu tien jaar verder is mn uitgevallen haar voor een deel teruggekomen overigens en ik heb nog steeds last van mn eczeem maar ik kan het redelijk in de hand houden. Het kan overigens ook achter je oorschelp zitten en rode uitslag rondom oa. je neus (in je gezicht) kan er ook op duiden. (Daarvoor hebben ze gewon cremes)
Nu tien jaar verder is mn uitgevallen haar voor een deel teruggekomen overigens en ik heb nog steeds last van mn eczeem maar ik kan het redelijk in de hand houden. Het kan overigens ook achter je oorschelp zitten en rode uitslag rondom oa. je neus (in je gezicht) kan er ook op duiden. (Daarvoor hebben ze gewon cremes)