Gezondheid alle pijlers

Hevige bloeding

08-03-2013 13:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er net op de wc achter dat ik last heb van een best hevige bloeding. Het is anders dan mijn normale menstruatiebloeding. Beetje slijmerig en propperig (ja het klinkt vies ik weet het!)

Bovendien hoor ik nog helemaal niet ongesteld te zijn, ik zit in de 2de week van mijn strip.

Heb dit nog nooit eerder gehad. En vraag me toch wel een beetje af of het normaal is.
Heb je sex gehad? Kan het een miskraam zijn? Zijn het in een half uur meer dan 3 maandverbandjes vol?
Even met je huisarts bellen en eventueel langs gaan. Gewoon geen risico's nemen met je gezondheid.
Ben je aan het ontzwangeren?
Of veranderd van pil?
Heb ik ook ooit wel eens gehad. Bleek niets te zijn en duurde een week, vervolgens weer op schema ongesteld. Ik zou toch even langs de huisarts gaan.
Is 'best hevig' zwaarder dan normaal of amper bij te benen met maandverband/WTF gebeurt mij. In dat laatste geval natuurlijk nu de HA bellen.
Ik heb een vaste relatie, dus ja ik heb seks gehad. Maar ik slik mijn pil heel trouw op hetzelfde tijdstip. Lijkt me niet dat ik zwanger ben/was.

Heb bij de eerste bloeding het volledig schoongemaakt, dus kan je over een half uur pas meer vertellen

Wel heb ik sinds een week last van een goeie spit. Maar lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft toch?
Kan het ook zijn dat je eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke ongesteldheid hebt gehad? Altijd maar heel iets en nauwelijks ongesteld te noemen. Bijna niet de moeite waard om daar maandverband of een inleg kruisje voor te gebruiken?

En dat al dat opgespaarde bloed van jaren er nu ineens tegelijkertijd uit komt? ( dat heeft mijn nicht namelijk gehad).
Heb je onlangs de pil een periode doorgeslikt? Of een andere pil genomen ?

Het zou ook een doorbraakbloeding kunnen zijn..
opgespaard bloed van jaren oud? ieeuw!
Kan de hevige spit ook "kramp" zijn zoals met een zware menstruatie? Ik denk zelf aan een vleesboom.
Weet je zeker dat het spit is? Is het hevige lage rugpijn? Dan zou ik wat alerter zijn. Maar eerst maar even afwachten wat er over een half uurtje is. Het kan ook zijn dat de boel even stevig schoongemaakt wordt. Zo af en toe gebeurt dat.
Heb je ook (erge) buikpijn, of alleen lage rugpijn?
Even een zwangerschapstest doen vanmiddag. Mocht deze positief uitvallen dan kan het zijn dat je een miskraam hebt, en moet je goed in de gaten houden dat je geen koorts of andere bijverschijnselen hebt. Sowieso even iets om te melden bij je HA ook.
Lage rugpijn sinds een week? Ik zou echt even een test doen
quote:cherryoncream schreef op 08 maart 2013 @ 13:30:

Kan het ook zijn dat je eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke ongesteldheid hebt gehad? Altijd maar heel iets en nauwelijks ongesteld te noemen. Bijna niet de moeite waard om daar maandverband of een inleg kruisje voor te gebruiken?

En dat al dat opgespaarde bloed van jaren er nu ineens tegelijkertijd uit komt? ( dat heeft mijn nicht namelijk gehad).Opgespaard bloed van jaren? dan zou ze allang een of andere infectie moeten hebben gehad.
quote:Hangmat schreef op 08 maart 2013 @ 13:45:

[...]

Opgespaard bloed van jaren? dan zou ze allang een of andere infectie moeten hebben gehad.Dat niet alleen, dan zou haar baarmoeder om onverklaarbare redenen half gesloten moeten zijn geweest zodat het menstruatiebloed er niet uit kon, en had ze na jaren echt ook wel een behoorlijke buik moeten hebben vanwege al dat bloed in de baarmoeder. Ik geloof dit niet zo eigenlijk.
quote:mystic24 schreef op 08 maart 2013 @ 13:30:

Heb je onlangs de pil een periode doorgeslikt? Of een andere pil genomen ?

Het zou ook een doorbraakbloeding kunnen zijn..

Nu je het zegt. Ik heb voor het eerst een tijdje terug de pil 3 maanden lang door geslikt. Maar dat is ook al weer 2.5 maand geleden.

Bloed nog steeds, het het zijn ook steeds meer propjes. Maar het lijkt wel minder te worden.
Ik denk aan een miskraam...
quote:kylie_ schreef op 08 maart 2013 @ 14:08:

Ik denk aan een miskraam...Ja, zo klinkt het wel.
Doe even een zwangerschapstest - baadt het niet, dan schaadt het niet, en áls dit een miskraam is weet je dan tenminste zeker waar die pijn en dat bloed vandaan komen (zo'n test blijft immers nog een tijdje na de miskraam positief)
Een eisprong, is ook propperig en lichtroze van kleur.
quote:zoutopmijnhuid schreef op 08 maart 2013 @ 16:15:

Een eisprong, is ook propperig en lichtroze van kleur.

Whut???

TO zegt dat ze een forse bloeding heeft. En jij zegt dat een eisprong propperig en lichtroze van kleur is.

Niet om vervelend te doen maar ik heb werkelijk nog nooit een propperige lichtroze eisprong gezien, of er zelfs maar van gehoord. Misschien heb ik in een of andere grot gezeten toen dit nieuws bekend werd?
http://mens-en-gezondheid ... aginaal-bloedverlies.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven