Gezondheid alle pijlers

(Hevige?) Menstruatie

11-06-2013 00:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallooo,

Ik ben sinds gister ongesteld. Vanavond toen ik boven aan het computeren was en ik stond op, voelde alsof het bloed eruit stroomde. ik had een los, kort broekje aan en al het bloed viel op de grond. Ik schrok me rot omdat ik dit nog nooit eerder had gehad. Nu is het pas de eerste dag en ik vind het nu al vreselijk! Is dit normaal?

x
Ja hoor. Dus gewoon een tampon of maandverband voor heftige bloedingen gebruiken en vaker naar de wc gaan om je te verschonen. Plus je kleding er even op afstemmen, dus geen korte losse broekjes op de heftige dagen.
De eerste twee dagen zijn bij mij altijd het heftigst, daarna wordt het beter
Als ik geslapen heb en op sta, heb ik soms ook het gevoel alsof het eruit loopt. Indien je een doorweekt maandverbandje hebt, zou ik wel even de huisarts bellen. Maar volgens mij heb je nu te lang stilgezeten, waardoor het bloed zich opgestapeld heeft.
De eerste dag van een menstruatie of ben je echt voor de allereerste keer ongesteld?

Inderdaad, de eerste dagen zijn vaak het heftigst. Maar als je ook echt voor het eerst ongesteld bent geworden, dan kan het in het begin heel wisselend zijn. Het wil dus niet zeggen dat het dan altijd zo verloopt.
Hier

Loopt het het ook altijd uit, vooral onder de douche, lijkt wel een slagveld.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Dat had mij ook kunnen overkomen. Voor mij is het dus normaal....
Maandverband zou ik niet in een vlinderbroekje gebruiken, maar gewoon een degelijke slip die netjes aansluit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Laat 'n novasurebehandeling doen, dat zorgt dat je veel minder heftig gaat bloeden. En natuurlijk de pil door blijven slikken zodat je maar af en toe 'n doorbraakbloeding krijgt.
quote:elninjoo schreef op 11 juni 2013 @ 13:54:

Laat 'n novasurebehandeling doen, dat zorgt dat je veel minder heftig gaat bloeden. En natuurlijk de pil door blijven slikken zodat je maar af en toe 'n doorbraakbloeding krijgt.

Uh.. als ze nooit kinderen zou wilen, en in de premenopauze is, is dat een geweldig goede optie inderdaad.

Anders is dit verreweg het slechtste advies dat ik ooit op dit forum heb gelezen
Ze schrijft toch niet dat ze (nog) kinderen wil? Ik geef de oplossing om van die shit af te komen. Als ze een kind wil zal ze zelf wel 't advies krijgen die behandeling pas na het kind te laten doen.
quote:elninjoo schreef op 11 juni 2013 @ 15:58:

Ze schrijft toch niet dat ze (nog) kinderen wil? Ik geef de oplossing om van die shit af te komen. Als ze een kind wil zal ze zelf wel 't advies krijgen die behandeling pas na het kind te laten doen.

precies mijn punt

Dit krijgt de eervolle vermelding "slechtste advies ooit" zeker onder streng voorbehoud.

joh, vraagt of het normaal is dat je op de eerste dag van je ongesteldheid vrij veel bloed verliest. Op een of andere manier verwacht ik dat ze nog niet heel erg oud is.

Hormoonspiraaltje zou ik eerder adviseren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven