Gezondheid alle pijlers

Hiel exostose?

06-04-2014 20:24 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje iets te knellende schoenen gedragen en heb daar een zeer ontsierende bobbel boven mijn hiel aan overgehouden. Eerst dacht ik dat het een blaar was die heel langzaam herstelde, maar na een jaar zit ie er nog steeds. Het is geen 'zachte' bobbel, je voelt echt duidelijk dat er iets hards onder zit. Het voelt als een bot. Ik ben een beetje gaan googelen en kwam terecht bij een hiel exostose: een soort wilde botgroei bij de hiel, dat kan ontstaan na het dragen van te klein schoeisel. Nu lees ik overal dat het een 'pijnlijke zaak' is en dat het veel klachten kan veroorzaken. De bobbel die ik boven mijn hiel heb doet echter helemaal geen pijn, hij ziet er alleen niet zo heel mooi uit waardoor ik eigenlijk amper slippertjes durf te dragen. Mijn hielen zijn sowieso van zichzelf altijd al erg rood geweest en nu met die bobbel erbij ziet het er nog lelijker uit!

Herkent iemand dit? En zo ja, zijn er manieren om de bobbel weg te krijgen? Op internet lees ik allemaal enge dingen over operaties. Ik wil niet geopereerd worden aan iets waar ik eigenlijk helemaal geen last van heb, maar ik wil hem wel erg graag weg hebben!
Ben je al eens langs de huisarts geweest?
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
quote:Florienepien schreef op 06 april 2014 @ 20:29:

Ben je al eens langs de huisarts geweest?Nee ga ik van de week doen, maar ik was even benieuwd naar soortgenoten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven