Gezondheid alle pijlers

Hoe groot is de kans op zwangerschap?!

05-11-2010 08:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een snelle vraag.

Afgelopen zaterdag tijdens de seks is het condoom miraculeus verdwenen, gelukkig ook weer gevonden maar niet meer aan de jongenheer van mijn vriend... Gelukkig slik ik de pil, ik zat toen in de 1e week 5e pil, geen pillen vergeten.

Hoe groot is nu de kans op zwangerschap? In mijn ogen nihil maar ik wil graag gerust gesteld worden!
Nihil.
Stressed is just desserts spelled backwards
als je de pil altijd netjes hebt geslikt is de kans ontzettend klein.
thanx voor de snelle reactie! Ik voel me al ietsje beter....:-)
Zelf als je de pil een keertje zou vergeten dan nog is de kans klein. Dus ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.
Eh... miljoenen vrouwen slikken de pil om niet zwanger te worden, gebruiken nóóit een condoom en worden (hey, maar da's onverwacht) ook inderdaad niet zwanger. Ik zou banger zijn voor een SOA, als ik nog steeds condooms gebruikte.
Ja Kastanjez, je hebt gelijk... maar daarvoor heb je minimaal een week wachttijd voor je de testen kan laten doen, die wacht ik dus ff af....
En dat vraag je na een week op een forum? Hmmja...
Kans op een soa is groter.
Op dit moment is de kans verwaarloosbaar.

Maar hoe minder je weet over anticonceptie, hoe groter de kans dat je eens ongepland zwanger wordt.

Dus informeer je eens over anticonceptie, de anticonceptie die jij zelf gebruikt in het bijzonder. Die anticonceptie is heel veilig mits je het goed gebruikt, vandaar.
dankjulliewel voor de fijne nuchtere antwoorden, ik ben weer iets minder gerustgesteld...
1% kans bij goed gebruik van de pil (dus tijdig slikken, geen diarree/overgeven/ geen antibioticakuur gehad de afgelopen maand)
Ik ben nog nooit zwanger geweest, slik de pil, gebruik geen condoom en soms vergeet ik ook wel eens een pil, of geef ik over na inname etc etc.

Maak je geen zorgen! Wel sluit ik me bij de anderen aan wat betreft kans op SOA en jezelf eens wat beter inlezen in anticonceptie.
Mijn god, hoe oud ben je? Ik wil eigenlijk niet veroordelen, maar kom op nou, als je aan seks doet moet je toch op z'n minst weten waar je mee bezig bent?!

Ga je er eerst eens in verdiepen zeg! Onvoorstelbaar.

www.seksualiteit.nl
Waarom ben je dan niet de morning afterpil gaan halen uit voorzorg?

De kans is kleine, maar iedere kans is er 1....
Kan niet quoten, maar doel op Woezelenpip:

Waarom zou je in hemelsnasm de MAP gaan slikken als je gewoon braaf de pil slikt?

Dat advies is nog dommer dan TO's vraag (niet lullig bedoeld, TO).

Lesje biologie: als je pil correct gebruikt is dat een van de betrouwbaarste anticonceptiemiddelen. De pil beschermt echter niet tegen SOA's, vandaar dat aangeraden wordt om ook een condoom te gebruiken. Voor de SOA's dus.
quote:sassafras schreef op 05 november 2010 @ 10:36:

Kan niet quoten, maar doel op Woezelenpip:

Waarom zou je in hemelsnasm de MAP gaan slikken als je gewoon braaf de pil slikt?

Dat advies is nog dommer dan TO's vraag (niet lullig bedoeld, TO).

Lesje biologie: als je pil correct gebruikt is dat een van de betrouwbaarste anticonceptiemiddelen. De pil beschermt echter niet tegen SOA's, vandaar dat aangeraden wordt om ook een condoom te gebruiken. Voor de SOA's dus.Dat dacht ik ook al, ja. Er zijn zat vrouwen die alleen de pil gebruiken, moeten die dan iedere keer een morning after pil gaan slikken? Dat slaat toch nergens op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:woezelenpip schreef op 05 november 2010 @ 10:21:

Waarom ben je dan niet de morning afterpil gaan halen uit voorzorg?

De kans is kleine, maar iedere kans is er 1....Dus iedereen die de pil slikt, zou elke keer na de seks een morningafterpil moeten nemen uit voorzorg? Ga weg joh.
Tja, toch snap ik TO wel een beetje. Ze kiest er voor om op de meest veilige manier seks te hebben. En als dat dan mis gaat, dan snap ik dat je daar van schrikt.

Maar om je gerust te stellen. De kans dat je zwanger bent, is zeer klein.
Heel fijn dat je de pil slikt, dan hoef je je wat betreft zwangerschap geen zorgen te maken als condoom kwijt raakt....

Wat een onzin om een MAP te nemen.

En 1% klopt zeker niet!
Nee, die 1% klopt inderdaad niet. Volgens mij is het 0,1%, tien keer veiliger nog dus. Dat betekent dat bij een steekproef van 1000 mensen er gemiddeld eentje toch zwanger wordt bij juist gebruik van de pil.
ja, 1 % is bij de hormoonloze spiraal en dat is best onveilig....
soa's testen en daarna kunnen jullie fijn zonder condoom vrijen :-)

Hoewel er ook mensen zijn die dat dus niet veilig vinden.
Ach, zelfs als je heel hard je best doet is de kans op zwangerschap maar 15-20%, dus alles is relatief.
Dubbel Dutch is ubersafe! Alleen de pil is ubersafe! Waar gaat je vraag precies over? Het enige wat er mis kan zijn gegaan is dta je vriend een SOA heeft en door het ontbreken van het condoom jou heeft besmet. En ga je eerst inderdaad eens verdiepen in het hoe en wat van anti-conceptie want mijn nog niet sexuele dochter van 15 weet blijkbaar beter hoe het werkt dan jij!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven