hoe hoog is jouw pijngrens
zondag 4 november 2012 om 19:16
Naar aanleiding van een ander topic ,waarbij verwarring was over prijsgrens en pijngrens , leek het mij leuk dit topic te openen .
Zelf heb ik een redelijke pijngrens sinds ik bevallen ben van mijn zoon haha .
Daarvoor was ik wel een miepert.
4 weken geleden knie verdraaid met als resultaat dat mijn knieschijf aan de zijkant zat , schoot niet vanzelf terug .
Dat was even tanden op elkaar en een tik er tegen aangeven , en hij zat weer goed .
Speel wel vaker zelf dokter / tandarts
Van de week nog .
Ik moest naar de tandarts om een kies te laten trekken .
Nou bleef ik last houden , en het was ondertussen ook al flink ontstoken .
Ik voelde met mijn tong iets scherps zitten , dus verder op onderzoek uitgegaan .
Ik kon het stukje vastpakken , en heb het eruit getrokken , bleek nog een stukje kies te zitten .
Uiteindelijk wel flauw gevallen haha , want tegen bloed kan ik nog steeds niet .
Dus mijn vraag is dan ook..
Hoe hoog is jou pijngrens ?
En misschien iets waar je last van had en wat je er zelf aan gedaan hebt .
Zelf heb ik een redelijke pijngrens sinds ik bevallen ben van mijn zoon haha .
Daarvoor was ik wel een miepert.
4 weken geleden knie verdraaid met als resultaat dat mijn knieschijf aan de zijkant zat , schoot niet vanzelf terug .
Dat was even tanden op elkaar en een tik er tegen aangeven , en hij zat weer goed .
Speel wel vaker zelf dokter / tandarts
Van de week nog .
Ik moest naar de tandarts om een kies te laten trekken .
Nou bleef ik last houden , en het was ondertussen ook al flink ontstoken .
Ik voelde met mijn tong iets scherps zitten , dus verder op onderzoek uitgegaan .
Ik kon het stukje vastpakken , en heb het eruit getrokken , bleek nog een stukje kies te zitten .
Uiteindelijk wel flauw gevallen haha , want tegen bloed kan ik nog steeds niet .
Dus mijn vraag is dan ook..
Hoe hoog is jou pijngrens ?
En misschien iets waar je last van had en wat je er zelf aan gedaan hebt .
zondag 4 november 2012 om 20:30
Ik weet niet hoe mijn pijngrens is, beetje redelijk denk ik.
3 keer bevallen, te doen. Zenuwoperatie aan mijn handen, jaah pijnlijk. die zenuwen blijven ook zo lang door zeuren.
Nierbekkenontsteking op 36 weken zwanger, ook niet zo fijn. Maar verder nee niet echt.
Maar mijn man topt het echt, hij heeft echt van alles gebroken en gekneusd gehad.
Zo erg dat hij tijdens het beoefenen van zijn sport even buiten de lijn ging zitten want kuit deed wel wat zeer 'ga er zo wel weer in' totdat zijn broer zei 'ga even een foto laten maken' en ja hoor daar zaten we op de eerste hulp met een kuitbeen in een hoek.....?! ook na een wedstrijd pijn in enkels toch maar naar huis 3de helft, Nederlands elftal 's avonds op tv, pijn werd toch wel erger, op de fiets naar 1ste hulp want gedronken. Daar aangekomen bleek dat kuitbeen en scheenbeen op 3 plekken gebroken waren, hmm toch maar weer naar huis, mag pas geopereerd worden als je nuchter bent,tsss. 6 weken later mocht het gips eraf en de plaat eruit, geen moment geklaagd, gezucht of gesteund.
Hij is ook nooit ziek, i.i.g. geen typische 'mannengriep' hahaha
3 keer bevallen, te doen. Zenuwoperatie aan mijn handen, jaah pijnlijk. die zenuwen blijven ook zo lang door zeuren.
Nierbekkenontsteking op 36 weken zwanger, ook niet zo fijn. Maar verder nee niet echt.
Maar mijn man topt het echt, hij heeft echt van alles gebroken en gekneusd gehad.
Zo erg dat hij tijdens het beoefenen van zijn sport even buiten de lijn ging zitten want kuit deed wel wat zeer 'ga er zo wel weer in' totdat zijn broer zei 'ga even een foto laten maken' en ja hoor daar zaten we op de eerste hulp met een kuitbeen in een hoek.....?! ook na een wedstrijd pijn in enkels toch maar naar huis 3de helft, Nederlands elftal 's avonds op tv, pijn werd toch wel erger, op de fiets naar 1ste hulp want gedronken. Daar aangekomen bleek dat kuitbeen en scheenbeen op 3 plekken gebroken waren, hmm toch maar weer naar huis, mag pas geopereerd worden als je nuchter bent,tsss. 6 weken later mocht het gips eraf en de plaat eruit, geen moment geklaagd, gezucht of gesteund.
Hij is ook nooit ziek, i.i.g. geen typische 'mannengriep' hahaha

zondag 4 november 2012 om 20:48
Mijn pijngrens is hoger dan 'gezobd' en 'goed' voor me is. Staat ook genoteerd in mijn medisch dossier. Gebroken vingers, pols of elleboog liet ik pas naar kijken wanneer de wedstrijd of meerdaags tournooi was afgelopen. Mijn knieschijf lag bloot maar ook toen wilde ik doorspelen alleen lagen mijn teamgenoten kotsend aan de zijlijn. Vorig jaar zijn mijn eierstokken gaan draaien en ook dat heb ik, wel kruipend over de vloer van de pijn, weggedacht. Op zo'n moment denk ik alleen maar 'wat kan een arts nou met mijn pijn(tje)?'. Die laatste keer had heel slecht af kunnen lopen, sindsdien probeer ik wel beter naar mijn lijf te luisteren. Mijn bevalling ben ik dan ook best benieuwd naar....

zondag 4 november 2012 om 21:09
Te hoog volgens mijn huisarts. Ik heb al een paar keer op mijn kop gehad omdat ik te laat kwam met iets. Maar ja, ik ga pas naar de dokter als ik ergens last van heb, blijkbaar is er dan al lang iets aan de hand maar dat merk ik niet eens.
Heeft ook voordelen, ik hou erg van tatoeages, heb er ook een stuk of 20 en heb daar nog nooit pijn van gehad. Heb er zelfs een aantal gratis gekregen omdat de tattoo artist het zo prettig op me vond werken zonder trekkende spiertjes enzo.
Heeft ook voordelen, ik hou erg van tatoeages, heb er ook een stuk of 20 en heb daar nog nooit pijn van gehad. Heb er zelfs een aantal gratis gekregen omdat de tattoo artist het zo prettig op me vond werken zonder trekkende spiertjes enzo.
zondag 4 november 2012 om 21:22
Ik vind 'pijngrens' een onduidelijk begrip. De één bedoelt ermee dat je erge pijn zonder verpinken kunt verdragen. De ander bedoelt ermee dat je gewoon minder pijn 'voelt' dan een ander, bij hetzelfde letsel. Een goed voorbeeld daarvan is een bevalling: die doet bij de ene vrouw nauwelijks pijn en bij de andere is de pijn ondraaglijk. En als je meer dan 1 keer bevalt, doet het de ene keer soms ook meer pijn dan de andere.
Ik kan dus niet zeggen of ik een hoge pijngrens heb, want ik kan niet in de huid van een ander kruipen en vergelijken hoeveel pijn hij/zij voelt met hoeveel pijn ik voel.
Ik kan dus niet zeggen of ik een hoge pijngrens heb, want ik kan niet in de huid van een ander kruipen en vergelijken hoeveel pijn hij/zij voelt met hoeveel pijn ik voel.

zondag 4 november 2012 om 21:27
Hier ook liever nog een keer bevallen, dan nog een keer een alvleesklierontsteking meemaken. Had misschien ook wel te maken met het feit, dat je weet dat de pijn van een bevalling zo "hoort" en dat het ook wel weer overgaat.
Verder heb ik 2 kids, die behoorlijk vaak geopereerd zijn en vaak bloed moe(s)ten prikken en sindsdien doen naalden en pijn me niets meer. Bij mezelf dan, ik vind gewoon dat ik niet mag piepen, als ik zie wat zij hebben moeten doorstaan.
Verder heb ik 2 kids, die behoorlijk vaak geopereerd zijn en vaak bloed moe(s)ten prikken en sindsdien doen naalden en pijn me niets meer. Bij mezelf dan, ik vind gewoon dat ik niet mag piepen, als ik zie wat zij hebben moeten doorstaan.
zondag 4 november 2012 om 21:33
Hoe je pijn beleefd heeft met meerdere factoren te maken (oa. je gemoed enz) . Ik denk niet dat ik een hoge pijngrens heb maar ik heb een tijd rondgelopen met afgescheurde enkelbanden. In het ziekenhuis zijn ze eens vergeten om mijn gebroken arm te zetten. ook is er eens een dubbele longonsteking over het hoofd gezein en fietste ik (met moeite) iedere dag naar school: enkele reis 15 km. En tegenwoordig heb ik dagelijks pijn (klachten) maar merk ik duidelijk dat ik de pijn op meerdere manieren kan beleven. Voel ik me niet zo fit dan leg ik op iedere (pijn) slak zout. En wrs voelde ik me verder goed toen met mijn enkel, gebroken arm enz
zondag 4 november 2012 om 21:35
Ik heb een zeer hoge pijngrens. Ik miep echt niet snel om iets. (Maar ja, vind het dan ook irritant als anderen wel om iets kleins miepen. Ik vind vooral kinderen bikkels als ze niet huilen wanneer ze zijn gevallen of zich hebben gestoten ofzo.)
Ik heb een gebroken neus gehad en dat is niet eens opgemerkt door de artsen van de SEH.
Ik trok vroeger altijd zelf mijn tanden eruit.
Ik heb 2 jaar doorgelopen met een spiraaltje wat met tijden ontzettende buikpijn gaf.
Ik heb ooit eens gedacht dat mijn blindedarm ontstoken was qua buikpijn, maar heb dit alleen aan mijn vader aangegeven en ben gaan slapen.
Ik heb een gebroken neus gehad en dat is niet eens opgemerkt door de artsen van de SEH.
Ik trok vroeger altijd zelf mijn tanden eruit.
Ik heb 2 jaar doorgelopen met een spiraaltje wat met tijden ontzettende buikpijn gaf.
Ik heb ooit eens gedacht dat mijn blindedarm ontstoken was qua buikpijn, maar heb dit alleen aan mijn vader aangegeven en ben gaan slapen.
zondag 4 november 2012 om 21:35
Psychisch is mijn pijngrens best hoog, ik raak niet gauw in paniek of huilen of gillen of zo. Maar het stomme is dat ik wel heel snel flauwval.
Tijdje terug goot ik een pan kokend water leeg over m'n voet. Ik zei au, ging zitten en wilde mijn sok uittrekken om de schade te bekijken, maar toen viel ik ineens toch flauw. Voet was wel tweedegraads verbrand, trouwens.
Ook als ik in m'n vinger snij, hou ik gewoon m'n vinger onder de kraan en dan vind ik mezelf weer terug op de grond. Heel stom vind ik dat.
Bevallen vind ik wel goed te doen, twee keer gedaan, nog 1x voor de boeg, het gaat er bij mij altijd nogal stilletjes aan toe in elk geval.
Tijdje terug goot ik een pan kokend water leeg over m'n voet. Ik zei au, ging zitten en wilde mijn sok uittrekken om de schade te bekijken, maar toen viel ik ineens toch flauw. Voet was wel tweedegraads verbrand, trouwens.
Ook als ik in m'n vinger snij, hou ik gewoon m'n vinger onder de kraan en dan vind ik mezelf weer terug op de grond. Heel stom vind ik dat.
Bevallen vind ik wel goed te doen, twee keer gedaan, nog 1x voor de boeg, het gaat er bij mij altijd nogal stilletjes aan toe in elk geval.
..
zondag 4 november 2012 om 21:40
Ik heb blijkbaar ook een "sterke" huid. Ik kreeg laatst kokend water over mijn hand (buitenkant), maar had niks. Een avondje een beetje pijn en de volgende ochtend was het alweer over.
Later zei schoonzusje dat ze hete koffie (uit thermoskan, dus niet kokend heet) over haar hand had gehad (ook buitenkant) en die had wel een verbrandingsplekje.
Later zei schoonzusje dat ze hete koffie (uit thermoskan, dus niet kokend heet) over haar hand had gehad (ook buitenkant) en die had wel een verbrandingsplekje.

zondag 4 november 2012 om 22:02
Mijn pijngrens is wel redelijk hoog denk ik. 3 bevallingen gehad, 1 keizersnede en 2 'gewone'. Maar ik heb liever gewone bevallingen. Ik heb galstenen gehad, maar dat was ook zeker geen pretje. Blindedarmontsteking vond ik dan wel weer meevallen. Nachtje niet echt kunnen slapen en 's morgens ging het wel weer. Ik moest van mijn moeder naar het ziekenhuis omdat haar blindedarm was gesprongen en dat wilde ze bij mij niet. In het ziekenhuis had ik weinig klachten dus eigenlijk wilden ze me weer naar huis sturen. Door de geschiedenis van moeder toch maar geopereerd en bleek hij wel heel erg ontstoken.
Verder val ik wel flauw als ik 40 graden koorts heb. Ook ben ik flauwgevallen toen ik mijn enkelbanden had gescheurd. Dit gebeurde alleen een dag later terwijl het echt niet zo'n pijn deed.
Verder val ik wel flauw als ik 40 graden koorts heb. Ook ben ik flauwgevallen toen ik mijn enkelbanden had gescheurd. Dit gebeurde alleen een dag later terwijl het echt niet zo'n pijn deed.

maandag 5 november 2012 om 13:03
maandag 5 november 2012 om 15:55
Mijn pijngrens is mega hoog. Heb ooit mijn hand er bijna afgezaagd en was in shock maar kon 2 uur daarna wel weer lachen (ik was nog niet geopereerd!) Heb ook hele erge migraine gehad en ooit mijn rug gebroken. Maar toen ik mijn rug brak heb ik echt gegild van de pijn en hebben ze me moeten beademen.
maandag 5 november 2012 om 20:59

maandag 5 november 2012 om 21:11