hoe hoog is jouw pijngrens
zondag 4 november 2012 om 19:16
Naar aanleiding van een ander topic ,waarbij verwarring was over prijsgrens en pijngrens , leek het mij leuk dit topic te openen .
Zelf heb ik een redelijke pijngrens sinds ik bevallen ben van mijn zoon haha .
Daarvoor was ik wel een miepert.
4 weken geleden knie verdraaid met als resultaat dat mijn knieschijf aan de zijkant zat , schoot niet vanzelf terug .
Dat was even tanden op elkaar en een tik er tegen aangeven , en hij zat weer goed .
Speel wel vaker zelf dokter / tandarts
Van de week nog .
Ik moest naar de tandarts om een kies te laten trekken .
Nou bleef ik last houden , en het was ondertussen ook al flink ontstoken .
Ik voelde met mijn tong iets scherps zitten , dus verder op onderzoek uitgegaan .
Ik kon het stukje vastpakken , en heb het eruit getrokken , bleek nog een stukje kies te zitten .
Uiteindelijk wel flauw gevallen haha , want tegen bloed kan ik nog steeds niet .
Dus mijn vraag is dan ook..
Hoe hoog is jou pijngrens ?
En misschien iets waar je last van had en wat je er zelf aan gedaan hebt .
Zelf heb ik een redelijke pijngrens sinds ik bevallen ben van mijn zoon haha .
Daarvoor was ik wel een miepert.
4 weken geleden knie verdraaid met als resultaat dat mijn knieschijf aan de zijkant zat , schoot niet vanzelf terug .
Dat was even tanden op elkaar en een tik er tegen aangeven , en hij zat weer goed .
Speel wel vaker zelf dokter / tandarts
Van de week nog .
Ik moest naar de tandarts om een kies te laten trekken .
Nou bleef ik last houden , en het was ondertussen ook al flink ontstoken .
Ik voelde met mijn tong iets scherps zitten , dus verder op onderzoek uitgegaan .
Ik kon het stukje vastpakken , en heb het eruit getrokken , bleek nog een stukje kies te zitten .
Uiteindelijk wel flauw gevallen haha , want tegen bloed kan ik nog steeds niet .
Dus mijn vraag is dan ook..
Hoe hoog is jou pijngrens ?
En misschien iets waar je last van had en wat je er zelf aan gedaan hebt .
zondag 4 november 2012 om 19:22
Dat stukje 'kies' waar je het over had heb ik ook gehad, maar dat is geen kies maar het stukje bot wat tussen de wortels van de kiezen zat. Dat zei mijn tandarts in ieder geval.
Verder ook best een hoge pijngrens hier, al voel ik bijna de pijn bij het verhaal van jouw verschoven knieschijf...
Het pijnlijkste vond ik toen ze aan de placenta aan het sjorren waren na de bevalling van mijn zoon en die bevalling was ook vrij pijnlijk, terwijl ik bij mijn dochter nauwelijks pijn gehad heb.
Bij mijn zoon had ik ook 1,5 liter bloed verloren. Volgens de artsen dan, want eigenlijk ik geloof ze niet: ik was kiplekker en mijn Hb was prima in orde. Ik ben dan ook diezelfde avond nog naar huis gegaan.
Verder ook best een hoge pijngrens hier, al voel ik bijna de pijn bij het verhaal van jouw verschoven knieschijf...
Het pijnlijkste vond ik toen ze aan de placenta aan het sjorren waren na de bevalling van mijn zoon en die bevalling was ook vrij pijnlijk, terwijl ik bij mijn dochter nauwelijks pijn gehad heb.
Bij mijn zoon had ik ook 1,5 liter bloed verloren. Volgens de artsen dan, want eigenlijk ik geloof ze niet: ik was kiplekker en mijn Hb was prima in orde. Ik ben dan ook diezelfde avond nog naar huis gegaan.
zondag 4 november 2012 om 19:26
volgens mij redelijk normaal.
Maar ik heb een ontsteking van mijn alvleesklier gehad en toen wel de hele kamer bij elkaar gevloekt, man wat doet dat zeer. Volgens de arts was het 1 van de meest pijnlijke dingen die je kan hebben.....
Bevallen was trouwens ook vreselijk pijnlijk maar niet zo erg als die alvleesklier (2 weken na bevalling dus wist het nog redelijk goed). Beetje jammer dat de ruggeprik niet werkte....
Jou verhaal klinkt trouwens ook wel heel erg pijnlijk!
Maar ik heb een ontsteking van mijn alvleesklier gehad en toen wel de hele kamer bij elkaar gevloekt, man wat doet dat zeer. Volgens de arts was het 1 van de meest pijnlijke dingen die je kan hebben.....
Bevallen was trouwens ook vreselijk pijnlijk maar niet zo erg als die alvleesklier (2 weken na bevalling dus wist het nog redelijk goed). Beetje jammer dat de ruggeprik niet werkte....
Jou verhaal klinkt trouwens ook wel heel erg pijnlijk!
zondag 4 november 2012 om 19:41
een dag doorgelopen met gescheurde enkelbanden, gevalletje 'ach gaat wel weer over' NOT
en met een gebroken teen doorgelopen, want we gingen op vakantie. Wel verrekte veel pijn, maar toch.
Na bevalling van beide kids is onvergelijkbaar haha
Twee kiezen trekken deed me meer pijn dan bevallen, dat dan weer wel :S
en met een gebroken teen doorgelopen, want we gingen op vakantie. Wel verrekte veel pijn, maar toch.
Na bevalling van beide kids is onvergelijkbaar haha
Twee kiezen trekken deed me meer pijn dan bevallen, dat dan weer wel :S
zondag 4 november 2012 om 19:42
Ik kan over het algemeen goed over de pijn, als ik een verdoving krijg of injecties voel ik er weinig van. Ook als ik soms gaatjes vul zonder verdoving heb ik er weinig last van en toen ik mijn verstaandkiezen eruit moest laten trekken met verdoving, had ik toen de verdovind uit werkte er ook weinig last van.. en epileren doet bij mij ook niet echt pijn
Alleen toen ik nierbek ontsteking had verging ik van de pijn
Alleen toen ik nierbek ontsteking had verging ik van de pijn
zondag 4 november 2012 om 19:46

zondag 4 november 2012 om 19:46

zondag 4 november 2012 om 19:51

zondag 4 november 2012 om 19:53
@ Floortje, ik heb net als jij een alvleesklierontsteking gehad en mennnn toen hield ik het ook niet meer, hoor! Er is mij later idd ook verteld dat het een van de pijnlijkste aandoeningen is. Ben wel blij om te lezen dat een bevalling dat niet topt, heb ik het ergste voorlopig in elk geval al achter de rug, haha (even afkloppen)
Maar bestaat 1 algemene pijngrens wel? Als je de pijngrens in elk geval niet bepaalt nav het zeuren of niet, maar echt nav de pijnprikkels die iemand heeft.
Ik denk dit omdat ik me nav dit topic een onderzoek herinner naar PDS en pijnklachten. Daaruit bleek dat mensen met PDS een dikkere zenuwstam oid van de darmen hadden (ik ben totaal niet medisch onderlegd, dus vergeef het me als ik het verkeerd zeg), waardoor ze dus eerder en meer pijnprikkels ontvangen vanuit de darmen dan mensen zonder darmklachten. Die mensen hebben dus een lagere pijngrens in de darmen, maar dat zegt niks over de rest van je lichaam, toch?
De pijngrens in mijn darmen is in elk geval wel hoog, ik heb een darmziekte en de arts schrok van wat hij zag omdat hij lang niet zo erg verwacht had als hij mijn pijnklachten moest gelovem. Maar verder heb ik niet echt het idee dat ik nou een significant hogere pijngrens heb dan gemiddeld.
Maar bestaat 1 algemene pijngrens wel? Als je de pijngrens in elk geval niet bepaalt nav het zeuren of niet, maar echt nav de pijnprikkels die iemand heeft.
Ik denk dit omdat ik me nav dit topic een onderzoek herinner naar PDS en pijnklachten. Daaruit bleek dat mensen met PDS een dikkere zenuwstam oid van de darmen hadden (ik ben totaal niet medisch onderlegd, dus vergeef het me als ik het verkeerd zeg), waardoor ze dus eerder en meer pijnprikkels ontvangen vanuit de darmen dan mensen zonder darmklachten. Die mensen hebben dus een lagere pijngrens in de darmen, maar dat zegt niks over de rest van je lichaam, toch?
De pijngrens in mijn darmen is in elk geval wel hoog, ik heb een darmziekte en de arts schrok van wat hij zag omdat hij lang niet zo erg verwacht had als hij mijn pijnklachten moest gelovem. Maar verder heb ik niet echt het idee dat ik nou een significant hogere pijngrens heb dan gemiddeld.

zondag 4 november 2012 om 19:55
Denk dat mijn pijngrens best redelijk is, maar een ander kan me wel een watje vinden. Hoe vergelijk je dat met anderen?
Met een zwaargekneusde enkel (verschillende keren door domme acties gehad) blijf ik gewoon doorlopen, evt. ingezwachteld. Vervelend, maar nog wel te doen.
Maar bij ontstekingen reageer ik heel anders. Wellicht een stuk pijnlijker omdat je ook met zenuwen te maken hebt?
Heb diverse ontstekingen in m'n kaakholtes en/of wortelkanaal gehad. Dan ben ik behoorlijk van de leg, dat doet echt verrotte veel pijn. Helaas werken pijnstillers dan ook bijna niet bij me.
De eerst fistel die ik had was helemaal onstoken, zat er een soort van duivenei bovenaan m'n kont. Dat deed ook zoveel pijn dat ik echt niet meer wist hoe ik liggen/zitten/staan/hangen moest En ook pijnstillers deden weinig of niks. Bij de tweede keer was ik er als de kippen bij en werd het operatief weggehaald.
Met een zwaargekneusde enkel (verschillende keren door domme acties gehad) blijf ik gewoon doorlopen, evt. ingezwachteld. Vervelend, maar nog wel te doen.
Maar bij ontstekingen reageer ik heel anders. Wellicht een stuk pijnlijker omdat je ook met zenuwen te maken hebt?
Heb diverse ontstekingen in m'n kaakholtes en/of wortelkanaal gehad. Dan ben ik behoorlijk van de leg, dat doet echt verrotte veel pijn. Helaas werken pijnstillers dan ook bijna niet bij me.
De eerst fistel die ik had was helemaal onstoken, zat er een soort van duivenei bovenaan m'n kont. Dat deed ook zoveel pijn dat ik echt niet meer wist hoe ik liggen/zitten/staan/hangen moest En ook pijnstillers deden weinig of niks. Bij de tweede keer was ik er als de kippen bij en werd het operatief weggehaald.
zondag 4 november 2012 om 20:00
Niet erg laag geloof ik. De tandarts mag van mij niet verdoven, ook al wil ze dat zelf. Ik hou nl niet van naalden. Moest mezelf inspuiten ter voorkoming van trombose toen ik in het gips zat (enkel gebroken en banden gescheurd) , gedverdemme, dat was niet fijn met een afkeer van naalden.
Die enkel zelf deed pijn, maar niet schrikbarend veel.
Bevalling deed nog minder pijn trouwens, eigenlijk niet. Het hechten was vervelender.
Ach het hangt volgens mij van allerlei dingen af, ook hoe je algemene gesteldheid is, je humeur, is het een nieuwe pijn of een bekende.
Die enkel zelf deed pijn, maar niet schrikbarend veel.
Bevalling deed nog minder pijn trouwens, eigenlijk niet. Het hechten was vervelender.
Ach het hangt volgens mij van allerlei dingen af, ook hoe je algemene gesteldheid is, je humeur, is het een nieuwe pijn of een bekende.

zondag 4 november 2012 om 20:12
Volgens mij wel hoog, ms zelfs iets té. Heb als kleuter 2de graads brandwonden opgelopen en daar kwam mijn moeder pas achter toen ze s avonds mijn sok uittrok en deze vast bleek te zitten aan mijn voet. ( was een ongelukje op de kleuterschool met bloedhete koffie..)
Heb een keer in brand gestaan en kwam daar pas achter toen ik dacht "poeh, wat is het hier heet".
Verder epileer ik mijn bikinilijn en oksels met een epilady van 15 jaar oud, dus niet zo'n geavanceerd ding dat ze tegenwoordig verkopen. Tja en bevallen... Vond dat ook wel meevallen allemaal.
Vind zoals iemand al schreef wel voortdurende pijn vervelend, zoals hoofdpijn. En ook zo'n ziekig gevoel, daar kan ik slecht tegen.
Heb een keer in brand gestaan en kwam daar pas achter toen ik dacht "poeh, wat is het hier heet".
Verder epileer ik mijn bikinilijn en oksels met een epilady van 15 jaar oud, dus niet zo'n geavanceerd ding dat ze tegenwoordig verkopen. Tja en bevallen... Vond dat ook wel meevallen allemaal.
Vind zoals iemand al schreef wel voortdurende pijn vervelend, zoals hoofdpijn. En ook zo'n ziekig gevoel, daar kan ik slecht tegen.
zondag 4 november 2012 om 20:19
Hé Paddle, ik wilde precies hetzelfde typen. Wanneer ik een hoofdpijn voel opkomen, grijp ik meteen naar de paracetamol, want anders ben ik gevloerd. Geldt ook voor de tandarts. Liefst altijd met verdoving.
Buikpijn, och, vervelend, maar ik loop er mee door. Weeën idem dito. Persweeën vond ik wat minder.
Rugpijn, lastig. Maar of ik nou een hoge of lage pijngrens heb? Geen idee eigenlijk.
Buikpijn, och, vervelend, maar ik loop er mee door. Weeën idem dito. Persweeën vond ik wat minder.
Rugpijn, lastig. Maar of ik nou een hoge of lage pijngrens heb? Geen idee eigenlijk.
zondag 4 november 2012 om 20:22