hoe lang duurt het plaatsen van een mirena?
maandag 12 april 2010 om 16:10
beetje typische vraag misschien, maar ik laat er deze week een plaatsen en heb net die dag geen mogelijkheid voor oppas voor baby. Die moet ik dus meenemen. Lekker handig, not, maar goed, dat ding moet er in en dit was een gaatje in de agenda van de gyneacoloog. Duurt dit nou een minuut of 5, dan blijft die nog wel stil in zijn wagentje liggen, maar is het echt 20 minuten ofzo, dan wordt het lastiger, ik kan hem ook niet echt troosten vanuit de plaatsingshouding natuurlijk. Ik heb echt geen idee, volgens mij is het een fluitje van een cent, maar misschien vergis ik me? ervaringsdeskundigen van het viva forum, wie roept....
maandag 12 april 2010 om 16:14
Het plaatsen zelf duurde een minuut of 2 (2 keizersnedes, nooit vaginaal bevallen). Inclusief binnenkomen, handen schudden, uitkleden en alles ben je inderdaad een minuut of 20 bezig.
p.s. plaatsen viel mij 100% mee. Had wat pijnlijke verhalen van vriendinnen gehoord. Gyn zei "hoest even hard" en de mirena zat er al in. Nou heb ik ook wel een geweldige gyn.
p.s. plaatsen viel mij 100% mee. Had wat pijnlijke verhalen van vriendinnen gehoord. Gyn zei "hoest even hard" en de mirena zat er al in. Nou heb ik ook wel een geweldige gyn.
maandag 12 april 2010 om 16:14

maandag 12 april 2010 om 16:18
Kan 2 minuten duren bij de gyn, maar als het even niet zo makkelijk gaat, kun je zomaar een kwartier verder zijn. En je staat niet zo makkelijk op om even je kind te troosten in zo'n stoel
Maar ik denk dat je de gok wel kunt wagen om je kind mee te nemen. Evt bel je even de poli gynaecolgie op wat ze daar ervan vinden...
Maar ik denk dat je de gok wel kunt wagen om je kind mee te nemen. Evt bel je even de poli gynaecolgie op wat ze daar ervan vinden...
maandag 12 april 2010 om 16:22
Een minuut of 3. Een tip, neem iemand mee of zorg in ieder geval voor oppas. Mijn lichaam reageerde meteen al heel heftig op de plaatsing (afstotingsverschijnselen) en ik kon amper lopen van de pijn en ben daarna ook nog eens flauwgevallen in de metro. Niet om je bang te maken, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

maandag 12 april 2010 om 16:35
quote:paris_rose schreef op 12 april 2010 @ 16:22:
Een minuut of 3. Een tip, neem iemand mee of zorg in ieder geval voor oppas. Mijn lichaam reageerde meteen al heel heftig op de plaatsing (afstotingsverschijnselen) en ik kon amper lopen van de pijn en ben daarna ook nog eens flauwgevallen in de metro. Niet om je bang te maken, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.Dat is zo, het kan zijn dat je na afloop je niet lekker voelt. Dus zorg minimaal voor een taxinummer in je telefoon die je thuis kan brengen als je je niet lekker voelt. Maar niet lekker voelen terwijl je ook nog moet zorgen voor een huilend kind is nog veel erger....
Een minuut of 3. Een tip, neem iemand mee of zorg in ieder geval voor oppas. Mijn lichaam reageerde meteen al heel heftig op de plaatsing (afstotingsverschijnselen) en ik kon amper lopen van de pijn en ben daarna ook nog eens flauwgevallen in de metro. Niet om je bang te maken, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.Dat is zo, het kan zijn dat je na afloop je niet lekker voelt. Dus zorg minimaal voor een taxinummer in je telefoon die je thuis kan brengen als je je niet lekker voelt. Maar niet lekker voelen terwijl je ook nog moet zorgen voor een huilend kind is nog veel erger....
maandag 12 april 2010 om 16:38

maandag 12 april 2010 om 16:45
Bij mij duurde het ongeveer 15 minuten (verdovingsspuit, even wachten op de werking, en dan de plaatsing). Ligt eraan hoe 'makkelijk' de baarmoedermond blijft liggen met die ellendige kogeltang die er naast die eendenbek nog bij komt. Ik had een gyn ipv huisarts, dus redelijk bekend met de handelingen.
Had na afloop ook direct heftige verschijnselen (overgeven, flauwvallen). Maar dat schijnt niet zo heel vaak voor te komen, en vooral bij vrouwen zonder kinderen.
Goede tip om alvast een taxicentralenummer bij de hand te houden just in case. (en: ibuprofen van te voren innemen).
Had na afloop ook direct heftige verschijnselen (overgeven, flauwvallen). Maar dat schijnt niet zo heel vaak voor te komen, en vooral bij vrouwen zonder kinderen.
Goede tip om alvast een taxicentralenummer bij de hand te houden just in case. (en: ibuprofen van te voren innemen).
maandag 12 april 2010 om 16:47
maandag 12 april 2010 om 16:52
wow toch nog wel wat heftige reacties zeg. Ik was sowieso van plan met de bus te gaan, maar misschien moet man maar ochtend vrij nemen ofzo, om me te brengen, ik dacht echt dat het gewoon zo gepiept zou zijn, niet heel prettig, maar niet met flauwvallen en overgeven etc. Ik bel morgen wel even naar de poli. Dank in elk geval!

maandag 12 april 2010 om 18:03
quote:arwen173 schreef op 12 april 2010 @ 16:52:
wow toch nog wel wat heftige reacties zeg. Ik was sowieso van plan met de bus te gaan, maar misschien moet man maar ochtend vrij nemen ofzo, om me te brengen, ik dacht echt dat het gewoon zo gepiept zou zijn, niet heel prettig, maar niet met flauwvallen en overgeven etc. Ik bel morgen wel even naar de poli. Dank in elk geval!
De kans is groot dat het zo gepiept is en dat je geen last hebt. Maar als het niet van een leien dakje loopt en je wordt niet lekker, is een baby bij je hebben en met de bus gaan vrij dramatisch...
Dus vandaar dat je minimaal een taxi achter de hand moet hebben, met je man gaan is nog veel fijner.
En vraag vooraf vooral welke ijnstillers je voor plaatsing kunt nemen, scheelt een hoop!
De kans is groot dat het zo gepiept is en dat je geen last hebt. Maar als het niet van een leien dakje loopt en je wordt niet lekker, is een baby bij je hebben en met de bus gaan vrij dramatisch...
Dus vandaar dat je minimaal een taxi achter de hand moet hebben, met je man gaan is nog veel fijner.
En vraag vooraf vooral welke ijnstillers je voor plaatsing kunt nemen, scheelt een hoop!
maandag 12 april 2010 om 19:41

maandag 12 april 2010 om 22:59
Ik heb ook de mirena laten plaatsen terwijl ik borstvoeding gaf. Zoon was 3 maanden toen de mirena werd geplaatst en ik heb tot 18 maanden probleemloos bv gegeven.
De verhalen over flauwvallen e.d. komen volgens mij vooral bij vrouwen zonder kinderen voor. Daar is de baarmoedermond een stuk stugger waardoor het meer pijn doet.
Ik zou morgen gewoon de mirena laten plaatsen. Als het echt niet bevalt, is het zo weer verwijderd. Van tevoren 2 paracetamol nemen (was ik vergeten en zelfs zonder dat ben ik fluitend naar huis gereden op de motor) en heel goed ontspannen. Drink anders na afloop nog even wat in het ziekenhuis, kop thee met een lekkere koek ofzo. Als je dan niet lekker wordt, ben je nog in het ziekenhuis
Gaat morgen helemaal goedkomen joh! En ook met de bv.
De verhalen over flauwvallen e.d. komen volgens mij vooral bij vrouwen zonder kinderen voor. Daar is de baarmoedermond een stuk stugger waardoor het meer pijn doet.
Ik zou morgen gewoon de mirena laten plaatsen. Als het echt niet bevalt, is het zo weer verwijderd. Van tevoren 2 paracetamol nemen (was ik vergeten en zelfs zonder dat ben ik fluitend naar huis gereden op de motor) en heel goed ontspannen. Drink anders na afloop nog even wat in het ziekenhuis, kop thee met een lekkere koek ofzo. Als je dan niet lekker wordt, ben je nog in het ziekenhuis
Gaat morgen helemaal goedkomen joh! En ook met de bv.