Hoe lang last van narcose?
vrijdag 10 oktober 2008 om 16:32
Ongeveer drie weken geleden ben ik onder narcose geweest voor een relatief lichte ingreep. Bij elkaar was ik iets meer dan een uur onder zeil. Valt opzich wel mee dus.
Van de ingreep zelf heb ik dan ook geen last meer, maar ik ben nog steeds zo ontzettend moe. Als ik ´s ochtends wakker word dan lijkt het alsof ik er pas twee uur op heb zitten. Ook kak ik dan aan het eind van de middag zwaar in en heb ik af en toe last van duizeligheid.
Het schijnt dat je nog best wel een tijdje last kunt blijven houden van een narcose. Ik vraag mijzelf alleen af hoe lang, want ik word er op deze manier een beetje gestoord van. Wie herkent dit?
Van de ingreep zelf heb ik dan ook geen last meer, maar ik ben nog steeds zo ontzettend moe. Als ik ´s ochtends wakker word dan lijkt het alsof ik er pas twee uur op heb zitten. Ook kak ik dan aan het eind van de middag zwaar in en heb ik af en toe last van duizeligheid.
Het schijnt dat je nog best wel een tijdje last kunt blijven houden van een narcose. Ik vraag mijzelf alleen af hoe lang, want ik word er op deze manier een beetje gestoord van. Wie herkent dit?
zaterdag 25 oktober 2008 om 15:09
Volgens mij ben ik een echte uitzondering. Heb in voorjaar 2007 een OP ondergaan van ca. 1,5 uur en was ook onder volledige narcose.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat de OP erg zwaar was (open buik) en dat ik de eerste drie dagen erna ook morfine kreeg. Maar ik kon echt pas na 6 weken weer achter de PC, tv kijken en boeken lezen. De eerste zes weken was ik echt beroerd; niet alleen van de wond, maar ook van de narcose. Alles danste, wiebelte en ik voelde me soms echt heel erg duizelig.
Pas na 2 maanden kon ik weer autorijden en na ca. een jaar voelde ik me weer voor 99% OK.
Om niet iedereen bang te maken: ik was voorheen gewaarschuwd dat de OP zwaar zou zijn, ben zwaarlijvig (dus wrs moeilijker om alles te doseren) en hoor ook veel positieve verhalen om me heen (wel van anderssoortige OPs).
Sterkte iig!
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat de OP erg zwaar was (open buik) en dat ik de eerste drie dagen erna ook morfine kreeg. Maar ik kon echt pas na 6 weken weer achter de PC, tv kijken en boeken lezen. De eerste zes weken was ik echt beroerd; niet alleen van de wond, maar ook van de narcose. Alles danste, wiebelte en ik voelde me soms echt heel erg duizelig.
Pas na 2 maanden kon ik weer autorijden en na ca. een jaar voelde ik me weer voor 99% OK.
Om niet iedereen bang te maken: ik was voorheen gewaarschuwd dat de OP zwaar zou zijn, ben zwaarlijvig (dus wrs moeilijker om alles te doseren) en hoor ook veel positieve verhalen om me heen (wel van anderssoortige OPs).
Sterkte iig!
zondag 26 oktober 2008 om 09:27
quote:anns schreef op 24 oktober 2008 @ 17:32:
Het kapje wat je op je mond krijgt is niet voor de narcose maar deze wordt uitsluiten gebruikt voor zuurstof. Narcose wordt al jaren doormiddel van je infuus ingespoten.
Ik heb speciaal na gevraagd bij de arts hoe de narcose zou worden toegediend en er is duidelijk gezegd dat dat dmv een kapje zou zijn. In mijn eigen vriendenkring (artsen) heb ik ook navraag gedaan en zij gaven aan dat het kapje nog steeds voor narcose wordt gebruikt. Het kapje kan idd ook voor zuurstof gebruikt worden, maar dat zal in mijn geval niet zo zijn.
Het kapje wat je op je mond krijgt is niet voor de narcose maar deze wordt uitsluiten gebruikt voor zuurstof. Narcose wordt al jaren doormiddel van je infuus ingespoten.
Ik heb speciaal na gevraagd bij de arts hoe de narcose zou worden toegediend en er is duidelijk gezegd dat dat dmv een kapje zou zijn. In mijn eigen vriendenkring (artsen) heb ik ook navraag gedaan en zij gaven aan dat het kapje nog steeds voor narcose wordt gebruikt. Het kapje kan idd ook voor zuurstof gebruikt worden, maar dat zal in mijn geval niet zo zijn.
maandag 12 oktober 2009 om 08:50
Ik heb dit topic er eens bijgepakt. Ben op 20-9-9 geopereerd, ook met spoed, dus onverwacht. Heb tevens 2,5 liter bloed verloren en er een liter bijgekregen dmv transfuus. En nu heb ik, drie weken later, nog steeds enorme last van slapeloosheid. Ik slaap gemiddeld 3 a 4 uur per nacht. Verspreid over half uurtje hier, half uurtje daar. Bloedirritant. En het ergste is nog dat ik in die wakkere uurtjes ga liggen piekeren, krijg allerlei negatieve gedachtes etc waardoor ik voor mijn gevoel nog meer wakker lig. Herkent iemand dit en enig idee hoe lang dit duurt?
maandag 10 april 2017 om 14:37
Ik ben drie weken geleden 3½ uur onder narcose geweest. Dit was iets langer dan gepland vanwege complicaties...daarna 4 uur op de uitslaapkamer met een infuus en blaaskatheter. Dan ben je om 5 uur opgestaan, om 8 uur naar de ok en om half vier weer op de afdeling....de volgende middag weer naar huis na een een uitgebreid bloedonderzoek (ik had parahyperthyreoidie). D eerste dagen helemaal van slag en veel gehuild. Nu last van huidproblemen (uitslag), verder gaat het wel weer. Ik heb het allemaal een beetje onderschat geloof ik....