Gezondheid alle pijlers

Hoe lang napijn van een kroon?

11-08-2010 14:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Een paar dagen is juist, de zenuw moet een beetje wennen aan de nieuwe situatie, maar het is een bekend gegeven dat alles in de mond van het hele lichaam , het snelst geneest.
.
Maar ik neem aan dat het toch wel afgesloten en ontsmet is?
Peas on earth!
.
Afgesloten en ontsmet is niet persé noodzakelijk (wel handig ja). Vriendlief had een ontsteking, open gemaakt en noodvulling. Helaas bleef de ontsteking emmeren en heeft de tandarts uiteindelijk de boel gewoon maar open gelaten. Heeft hem goed gedaan (hoewel ie toendertijd wel met spoelwater opstond en naar bed ging) en toen de ontsteking weg was (ik geloof een mega-grote AB-kuur) is de boel afgewerkt.
.
.
.
quote:Tarretje schreef op 13 augustus 2010 @ 11:43:

Volgens deze tandarts ( implanoloog- zeg je dat zo?) moet ik een implantaat omdat het stuk wortel te klein is voor een kroon. Maar volgens de tandarts die de kroon zette kon het wel.

Wie moet ik nou geloven? Is het ook een geld kwestie?

Oei, lastig. Je kunt ervan uitgaan dat een implantoloog er behoorlijk wat kijk op heeft. Als het echt zo is wat hij zegt, namelijk dat de wortel te klein is voor een kroon, is een kroon weggegooid geld. Je tandarts kan hem erop zetten, natuurlijk, maar de prognose zal slecht zijn. En je betaalt geen honderden euro's voor een kroon, om hem na een jaar te verliezen.

Wat ik zou doen ik jouw geval, is je tandarts confronteren met wat de implantoloog heeft gezegd. Kijken wat zijn reactie daarop is.

En als je er echt niet uitkomt, kun je altijd nog een second opinion vragen bij een onafhankelijk tandarts. Daarbij weet je zeker dat het geen geldkwestie is, omdat die tandarts jou verder niet gaat behandelen.

't Is een moeilijke situatie, want het gaat om veel geld. Een implantaat kost al snel 2000 euro, en wordt meestal niet vergoed.

Succes!
.
quote:Tarretje schreef op 15 augustus 2010 @ 08:00:

(ik had trouwens nooit verwacht dat ik voor een implantaat niet verzekerd zou zijn. Wat een onzin! Het is toch door een ongeluk gekomen!!)Lees je polis er nog even goed op na. Misschien zijn er uitzonderingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven