Gezondheid alle pijlers

Hoe lang wachten op herstel cyclus na verwijdering Mirena?

19-01-2010 14:28 7 berichten
Heeft iemand ervaring met 'rare cycli' na verwijdering van de Mirena? Eind juli heb ik de Mirena na 2,5 jaar laten verwijderen. Tijdens de Mirena ben ik nooit ongesteld geweest. Sinds de verwijdering loop ik om de 2 weken ter preventie met "vleugeltjes" rond, omdat ik de volgende cycli heb:

18-31-24-19-22-23-15-24 dus al 8 keer ongesteld in 6 mnd tijd.

Ik ben bijna 31, en ik hoor steeds meer enge verhalen om mij heen over vervroegde overgang, pcos etc. Mijn HA vond dat ik het minimaal 12 mnd de tijd moest geven. Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
@lemoos, geen ervaring, maar ook een draagster van de Mirena, dus ik lees graag met je mee....ik ben overigens 33 jaar en heb die enge verhalen ( medisch gegrond wel of zijn het wandelgangen verhalen?) niet gehoord.

doeg!
Of die horrorverhalen juist zijn?? Een collegaatje vertelde mij laatst dat zij al vervroegd in de overgang was (het had een naam, premature ovarian faillure ??) vanaf haar 31e. Haar pilgebruik had de klachten gemaskeerd, pas bij babywens kwam het probleem aan het licht. En nu steeds hormonen slikken om osteoperose en nog meer toestanden tegen te gaan. Vond het een heel eng verhaal.

Voor de rest komen de horrorverhalen vooral naar boven als je het net afspeurt op zoek naar ervaringen van (ex)Mirena gebruiksters. Maar ja, tevreden ex-gebruiksters hoor je zelden, alleen mensen met extreme verschijnselen.

Maar om nu gelijk bij de HA om een verwijzing te vragen is misschien wel wat hysterisch, vandaar dat ik wat meer ervaringen zou willen vergelijken.
Ik werd twee dagen na verwijdering mirena ongesteld en diezelfde maand nog zwanger. Werd wel een miskraam na 7 weken ennkan me niet aan de indruk onttrekken dat dat een verband hield met elkaar.
Ik heb de mirena bijna 2 jaar gehad en na verwijdering was ik binnen 1 week zwanger, en dat ben ik nog steeds nu zo een 26 weken.

Dus eigenlijk geen ervaring met rare cycli maar wilde dit toch even met je delen.
@ bapauw: dat was ook de enige klacht waar mijn HA iets van af wist. Hij had dit gehoord via collega's (frequentie van zwangerschappen vlak na verwijdering & miskraam) en daarom adviseerde hij om eerst 3 cycli af te wachten i.v.m. opbouw baarmoederslijm.
Hier na verwijderen gewoon na 2 weken eisprong en zwanger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven