Gezondheid alle pijlers

Hoe "veilig" is het bij de huisarts?

16-11-2009 10:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Meiden,

Wat ik me afvraag is, de tiltel zegt het al, hoe veilig is het op het moment om naar de huisarts te gaan. Ik bedoel wat mexicaanse griep betreft dan.

Mijn zoontje van 6 weken heeft namelijk een ontstoken teentje. Toen hij geboren was had hij op zijn "grote"teen nog geen nageltje en dat is zich nu aan het ontwikkelen. Alleen groeit dat nageltje nu een soort in. Het is nog niet heel erg maar er onstaat wel een ontsteking.

Normaal ben ik niet voor zelf-dokteren bij zulke kleine mensjes. Maar nu, als ik naar de huisarts ga, kan ik heel makkelijk in aanraking met grieppatienten komen. De huisarts zegt wel extra hygienische maatregelen te nemen. Maar ja, hij kan natuurlijk niet alles voorkomen. Zeker niet als er net een grieperig persoon voor mij is bijvoorbeeld. En dan vind ik dat toch een risico met zo'n kleintje.

Mijn vraag is dus nu: Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Eerst maar zelf-dokteren of toch direct naar de huisarts?
Bel je huisarts even
Ik zou even bellen met de huisarts of zijn assisente en je vraag voorleggen. Zij kunnen de beste afweging maken.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik zou mijn huisarts bellen en het hem vragen....
Oh en zeker niet gaan zelfdokteren! Edit: beetje toelichting op mijn comment: ik ben alles behalve een expert maar mij persoonlijk lijkt het niet verstandig als je kindje mogelijk een infectie heeft om zelf dingen te proberen (het is een baby toch?)
Oh, volgens mij moet je bellen
Mensen met de griep mogen niet naar de dokter komen bij ons, of alleen tijdens het zogenaamde griepspreekuur. Ik zou dus gewoon gaan.
Bij mijn huisarts is er een apart griepspreekuur. Waar je alleen op de afgesproken tijd naartoe mag, je moet een mondkapje op en je handen ontsmetten.

Heb geen 'gewone' patient gezien toen ik er donderdag met mijn kleine kereltje zat.

Ik denk dat met de bus gaan 'gevaarlijker' is dan naar de huisarts
Ik zou gewoon gaan. Bij de huisarts is het net zo veilig als in de supermarkt of waar dan ook.
Er hebben nu meerm mensen griep dan een normale seizoensgriep. Vergeet echter niet dat een seizoensgriep dodelijker is dan de mexicaanse. Je kan overal 'besmet' raken dus ook bij de huisarts.

Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan nadat je het voetje hebt geweekt in een badje met soda of biotex.

Succes.
Nee echt?
ik zou even bellen, misschien kan je expres als allereerste ingepland worden. En verder kind in de wagen of draagzak, probeer geen deurknoppen ed aan te raken, of neem anders zo'n flesje handen gel met alcohol mee. En vaak is er in de spreekkamer een kraan met zeep, als dokter je kind onderzocht heeft, kan jij je handen wassen en je kind weer aankleden en naar huis gaan. Daar weer meteen je handen wassen voor je je kindje aanraakt, dan is de besmettingskans wel erg klein hoor. Succes!
Heb contact gehad. Ze zeggen extra maatregelen te nemen. Maar helemaal voorkomen kunnen ze het niet. Maar willen ook geen risico lopen met zoon-lief. Dus zeggen hun wel langs komen. Maar heb wel doe-hetzelf-tips gehad.
Dank jullie voor alle reacties.

(Heb wel erg veel maar in mijn laatste bericht gebruikt )
Je kunt idd weken in biotex of soda maar als dat nageltje echt aan het ingroeien is dan zul je daar wel wat aan moeten laten doen.

Is er in je buurt geen medisch pedicure die je kan helpen?

Is het overwegen waard als je echt niet naar de HA wil.

Sommige pedicures komen ook aan huis.

Sterkte!
Ik ben ook doktersassistente en wij laten mensen met griep niet komen. Alleen evt. aan het eind van het spreekuur als er echt niemand anders meer is en dan komen ze in een aparte kamer te zitten.
quote:Steeninwater schreef op 16 november 2009 @ 10:28:

Ik ben ook doktersassistente en wij laten mensen met griep niet komen. Alleen evt. aan het eind van het spreekuur als er echt niemand anders meer is en dan komen ze in een aparte kamer te zitten.

Over zulke maatregelen heb ik niks gehoord..

Mischa: bedankt voor de tip!
Het zal misschien per praktijk verschillend zijn.
quote:Steeninwater schreef op 16 november 2009 @ 10:38:

Het zal misschien per praktijk verschillend zijn.Dat lijkt me wel ja aangezien lang niet iedere praktijk een aparte kamer ter beschikking heeft.
Ik zou er toch voor kiezen om langs te gaan. Heb je zelf wel eens een ingegroeid teentje gehad?? Dat doet echt heel erg pijn. En als hij daart een ontsteking krijgt, en dan alsnog de mex. griep dan ben je nog verder van huis, want dan moet zn lijfje tegen twee aanvallen vechten. Ik neem aan dat je je zoontje ook niet de hele dag binnenhoudt? Je loopt overal een risico., Vraag of je als eerste ingepland kunt worden, dan hoef je als het goed is niet te lang in de wachtkamer te wachten. En verder gezond verstand.
Je kind heeft een ontsteking en jij wilt je kind een medische behandeling onthouden uit angst dat hij bij de dokter misschien wel eens een griep zou kunnen oplopen?

Denk nou eens gewoon na en laat je niet pakken door de misplaatste paniek over die Mex griep, ga naar de dokter.

Van een onsteking krijgt je kind koorts en vermindert zijn weerstand, da's nog veel gevaarlijker.
Wil ook niet paniekerig doen, hoor. Maar het is toch een plek waar van ik denk dat je daar meer risico loopt. Ga vandaag wel vast aan de slag met de doe-het-zelf tips. En morgen kan ik dan idd als eerste langskomen. (En morgen hoef ik dan ook caro-dochter niet mee te nemen,die natuurlijk wil spelen in de wachtkamer en dus overal aanzit.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven