Phantasialand

23-07-2025 18:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij overwegen om een keer de wintertraum in phantasialand te bezoeken met onze kinderen. Ze zijn 4 en 2.
Zou dit leuk voor ze zijn? We willen vooral genieten van de winterse sfeer, shows, lichtjes etc. Of is er niets te doen in dit park voor een peuter?

Ben een beetje op zoek naar persoonlijke ervaringen
Ik zou eerder naar de Winter Efteling gaan dan naar Phantasialand met zulke jonge kinderen. Persoonlijk vind ik Phantasialand meer geschikt voor oudere kinderen.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Eens met wat hierboven staat. Efteling is een beter idee hiervoor.
Ik moest ook meteen aan de winterefteling denken. Al vind ik de winterse sferen niet meer helemaal wat het geweest is.
Ik ben ooit met toen 6 jarige geweest. Ik weet niet veel meer, maar wel dat ze veel niet kon doen vanwege lengte.
Wij zijn er afgelopen januari geweest met onze dochter van toen nog 2. Ze vond het prachtig maar.... het was heel koud, wij hadden een dik pak sneeuw. Het was enorm druk. Echt voetje aan voetje schuifelen. Wij hadden een bolderkar mee met dekens zodat ze lekker warm kon zitten maar die bolderkar mee was een crime vanwege de drukte. We konden nergens even zitten om wat te eten(wederom druk) en de vuurwerkshow vond ze mooi maar hard. Kortom: ik zou het uitstellen.
Wij waren daar op uitnodiging van mijn broertje. En eerlijk vond ik het zonde van het al geld dat hij hieraan heeft uitgegeven om ons mee te nemen.
Wintertraum ken ik niet. Maar met mijn kinderen van bijna 4 en 6,5 vonden we Phantasialand heel leuk.
Mijn oudste durft veel en is lang, dus die kon wel in zo'n beetje de helft van de achtbanen.
Mijn jongste durft niks en vind de draaimolen het leukste. Maar ook die heeft een hele leuke dag gehad en ging gewoon in de wat eenvoudigere attracties.

Dat gezegd hebbende vind ik ook de Efteling meer geschikt. Of Toverland.
Efteling, Toverland, dierentuin (Wildlands bijvoorbeeld), allemaal veel leuker voor kleintjes. En sowieso vind ik.
De shows zijn wel heel leuk. Wij kwamen er bij toeval binnen, want was erg koud met Wintertraum en konden daardoor opwarmen. Ze hadden dacht ik 3-4 shows. Iets met schaatsen, dansen en muziek show.

Maar dat gezegd te hebben de attracties zijn wel minder geschikt voor jonge kinderen. Meer achtbanen dan bijvoorbeeld Efteling. Zou dan een park in Nederland kiezen zoals meerderen al voorstellen.
Eventueel is Movie Park Germany wel meer geschikt voor jonge kinderen.
Plopsaland de Panne schijnt ook mooi versierd te zijn met de feestdagen. Daar zijn wij geweest toen onze dochter net 2 was en dat was echt fantastisch.
Voor die leeftijd zou ook ik Phantasialand niet aanraden. Sowieso vind ik het totale attractie-aanbod niet fantastisch daar en als je dan ook de achtbanen nog weg moet strepen blijft er weinig over. Wij komen er zelf regelmatig, maar dat is echt voor de achtbanen. De overige attracties zijn leuk, maar dan zijn er betere parken vind ik. Wat hier al genoemd is, efteling blijft leuk maar ook toverland is een hele goede optie! Zeker voor die leeftijd is er in toverland meer te doen dan in Phantasialand. En voordeel is dat ze daar 2 grote hallen hebben met attracties. Bij koud weer kan je dus even lekker opwarmen binnen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven