Gezondheid alle pijlers

Hoelang duurt het nog?

01-03-2013 20:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Eind januari is er bij mij trombose geconstateerd. Ik slikte de Diane-pil en ben dus de dag dat trombose was geconstateerd per direct gestopt met de pil (heb de strip dus ook niet afgemaakt).

Een paar dagen later werd ik "soort van" ongesteld, helemaal niet hevig, paar druppels max. Dit was 2 dagen.

Ik had dus ergens begin deze week weer ongesteld moeten worden, ik zat er al met smart op te wachten, helemaal voorbereid, maar het kwam niet Het is tot nu toe ook niet begonnen.

Ik vraag me dus af hoelang het duurt voordat ik weer echt ongesteld word?

Misschien meer mensen hier die (onverhoopt) gestopt zijn met het slikken van de pil?
Ik ben ook gestopt met de Diane, ook middenin een strip, en ik werd na 2 maanden weer gewoon ongesteld.
Toen ik stopte was ik ook niet regelmatig... soms neemt je lichaam het ritme van de pil over en soms niet... Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was ;) Je kunt altijd voor de zekerheid nog de HA bellen als je het niet vertrouwt, die weet er vaak veel van.
Hoezo had je 'dus' begin deze week ongesteld moeten worden? Ongesteldheid is iets anders dan een onttrekkingsbloeding he..

Hoe was je cyclus voor de pil?

Heb je je eisprong gevoeld?
quote:pimpelmeesje67 schreef op 01 maart 2013 @ 20:28:

Hoezo had je 'dus' begin deze week ongesteld moeten worden? Ongesteldheid is iets anders dan een onttrekkingsbloeding he..

Hoe was je cyclus voor de pil?

Heb je je eisprong gevoeld?

Ja als ik ongeveer 4 weken reken, zo bedoelde ik het met 'had'. Nu kan ik het nooit meer precies uitrekenen, maar wel ongeveer...

En hoe mijn cyclus voor de pil was? Ik heb werkelijk geen flauw idee meer, dat was 5 jaar geleden!
Ik lees mee. Ik ben zelf pas gestopt met de dianepil, wel aan het einde van de strip. Ik verwacht over twee weken ongeveer mijn eerste menstruatie te hebben. Ik ben benieuwt of dit ook echt zo zal zijn.
To slik ook Diane al jaren vanwege een periode van problemen met acne. Hoe lang slikte jij de pil al voordat je trombose kreeg?

Er wordt vaak gezegd dat het risico in de eerste maanden het grootst is.

Ik denk dat ik ff met mijn huisarts overleg daar ik binnenkort lang ga vliegen (extra risico op trombose).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het kan even duren voordat het zelf op gang komt. Dat verschilt per lichaam.

Goed dat je gestopt bent met de Diane (e.a ook).

Las net dat er waarschijnlijk 10 jonge vrouwen in NL zijn overleden aan de Diane. Longembolie of trombose.

To: heb even geduld met je lichaam.
Ik ben ook gestopt met de pil,na hem 9 jaar te hebben geslikt maar werd gelijk al regelmatig ongesteld, alleen ik had niet de Diane, maar stediril 30, weet niet of dat wat uit maakt!
quote:viva-amber schreef op 02 maart 2013 @ 07:38:

To slik ook Diane al jaren vanwege een periode van problemen met acne. Hoe lang slikte jij de pil al voordat je trombose kreeg?

Er wordt vaak gezegd dat het risico in de eerste maanden het grootst is.

Ik denk dat ik ff met mijn huisarts overleg daar ik binnenkort lang ga vliegen (extra risico op trombose).

Ik slikte hem 5 jaar (non-stop). In die 5 jaar heb ik wel vaker in het jaar gevlogen, vluchten van 2 uur.

Goed dat je gaat informeren daarvoor bij de huisarts! Je kan bij de Hema van die strakke kousen kopen, die kan je dan gewoon aandoen tijdens je vlucht. Als je echt een hele lange vlucht heb dan kan je misschien aan het gangpad zitten, zodat je af en toe je benen kan strekken of zelfs even kan 'lopen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven