Gezondheid alle pijlers

hoelang last van narcose?

23-11-2008 19:15 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben 3 weken geleden geopereerd aan mijn schouder, maar nog heb ik veel last van vermoeidheid, vergeetachtigheid en slechte concenteatie. hoelang blijf je last houden van narcose?
Mag ik vragen waaraan je precies bent geopereerd? (ja aan je schouder ) maar met welke klachten/diagnose?
Heb nooit last gehad van de narcose. Eigenlijk.
Het kan best een jaar duren eer de narcose volledig uit je lichaam is. Het ligt er ook aan hoelang je knock out bent geweest en hoe je conditie is, de een heeft er meer en langer last van dan de ander. Maar het is dus niet gek als je er nog een poosje last van blijft houden.
quote:Denis3 schreef op 23 november 2008 @ 19:22:

Mag ik vragen waaraan je precies bent geopereerd? (ja aan je schouder ) maar met welke klachten/diagnose?een bancard repair. was een kijkoperatie, maar mijn conditie was niet al te best.
ik heb er ongeveer 2 weken overgedaan dat ik me weer ok voelde, maar denk dat het voor iedereen verschillend is
Kan even duren Wennes, ook afhakelijk van hoelang je onder narcose bent geweest. En als je conditie minder is, vaak wat langer.

Ben vorig jaar twee keer bijna 2 uur elk onder narcose geweest, 1e keer superconditie - eigenlijk nergens last van; tweede keer conditie aanzienlijk minder - eerste 2 weken behoefte aan een middagslaapje en nog een tijdje van die momenten dat het zowel lichamelijk als emotioneel even helemaal op was.

Komt vanzelf.
Ik ben pas één keer onder narcose geweest, een paar jaar geleden. Ik heb er echt een paar maanden last van gehad. De moeheid ging wel, maar het gebrek aan concentratie en vergeetachtigheid heb ik heel lang gehad. Gelukkig hoefde ik niet meteen te gaan werken, ik heb 3 weken kunnen bijkomen. Een dag na de operatie kon ik amper een mailtje tikken, daarna was het vooral het niet op dingen kunnen komen ("het ligt op het puntje van mijn tong", dat soort dingen).
Mijn moeder heeft vorig jaar een erg zware operatie gehad (ze is 12 uur onder narcose geweest) en zij heeft toch wel ruim een half jaar last gehad van de narcose, zelf ben ik heel kort onder narcose geweest voor een operatie en heb hier een week last van gehad.. denk dat het per persoon gewoon heel verschillend is
Het is voor iedereen verschillend en het verschilt ook per keer..Had je een goede conditie voor dat je de narcose kreeg?
Ik ben nu drie keer onder narcose geweest en ik heb er nog nooit last van gehad. Alleen de eerste paar uurtjes na de narcose, maar daarna merk ik er totaal niks meer van.
quote:wennes schreef op 23 november 2008 @ 20:29:

[...]

een bancard repair. was een kijkoperatie, maar mijn conditie was niet al te best.Mag ik vragen wat een bancard repair is?
quote:Denis3 schreef op 25 november 2008 @ 20:47:

[...]

Mag ik vragen wat een bancard repair is?benaming van mijn operatie, simpel gezegd: mijn pees was uitgerekt door een ongeluk die ik heb gehad waarbij mijn schouder uit de kom was geschoten. bij allerdaagse dingen wilde de kop uit de kom schieten omdat die pees dat toeliet. deze hebben ze nu ingekort. ze hebben nog iets vastgezet, weet alleen niet precies wat.
Heb hier een tijdje geleden ook een topic over geopend:

Hoe lang last van narcose?

Het is nu twee maanden geleden en ik moet zeggen dat ik niet meer zo'n last heb als in het begin. Heb vooral last bij het ontwaken (lijkt bijna alsof ik weer uit de narcose kom zo duf ben ik), en af en toe de vergeetachtigheid. Dat ik tijdens een gesprek opeens een black out kan krijgen en geen idee meer heb wat ik aan het vertellen was..dat soort dingen.

Maar ik merk wel dat het slijt...nog eventjes geduld hebben dus...
Ze zeggen dat je per uur narcose een maand herstel van de narcose moet rekenen (dus nog los van de operatie zelf, waar je ook van moet herstellen).

Ik ben twee jaar geleden geopereerd en was 13 uur onder narcose. Ik heb bijna anderhalf jaar 'last' gehad van de narcose. Uiteraard in steeds mindere mate, maar pas na 1,5 jaar had ik het gevoel dat ik echt weer helemaal helder was.

Succes, Wennes!

Kike
Hallo allemaal,

Ik ben 2 weken geleden geopereerd. Ben ook echt moe joh. Ook vergeet ik steeds dingen. Mijn pinpas enzo. Ook verdwijnt mijn buikje, maar dat is ook niet zo erg eigenlijks.

Nou ik ga eerst weer eens slapen.

Moi
Richard heb jij ook wel is een narcose gehad?
Ja nou ik heb dus een narcose gehad. met zo'n kapje, inademen enzo. Ruggenprik ging niet zo goed. Pijnlijk was dat. Dus toen maar narcose, ineens was het klaar. Zo snel als de operatie voor mijn gevoel klaar was, zo lang duurt de revalidering
Wat enorm vervelend voor jou. Hoe lang denk je nog in de revalidering te zitten? Ben je wel aan het werk? En hoe is het gegaan met jouwn hechtings? Zijn die er snel uitgehaald?

Heel veel sterkte. Ook met je pokkel!
Nou ik denk dat ik nog wel een week of wat thuis zal zitten, ziektewet he. Dus voorlopig geen werk voor mij. Als de revalidering voorbij is dan natuurlijk wel weer. Ja ik hebt wel hard voor de zaak hoor! HechtingEN zijn er alweer uitgehaalt gelukkig. Maar annetk, hoe kom jij op dit forum? Heb jij ook wel eens een operatie gehad?
Nou, heb wel eens een lichte narcose gehad. Heb ik nu nog wel eens last van na wat alcoholische versnaperingen. Vergeet ik zo nu en dan wel iets. Niet echt jofol. Verder ben ik een beetje een zenuwpees. Wil me altijd voorbereiden op wat ik voor kwaaltjes tegen kan komen in het dagelijkse leven van de dag. Kwam bij toeval op dit forum. Waar ben jij aan geholpen Richard Robben?
Oh ja dat herken ik echt helemaal. Vooral dat gezenuwpees. ik ben nu ook echt bang dat ik infectie kan krijgen van bacterien enzo. Ik ben geopereerd aan mijn scheenbeen, Die is gebroken. Dat wens je je ergste vijand niet aan, echt gruwelijk! Maar dat vergeetachtige kan wle eens vervelend zijn lijkt mij zo als ik er over nadenk hoe dat kan gaan als je van alles vergeet. Ben je zo ook in hele rare situatisch terechtgekomen? Volgens mij ben jij wel een boeiend persoon. En wat voor voorbereidingen doe jij dan om dagelijkse gevaren te weerstaan?
Ohh bah! Hoe is het er nu mee? Met je scheenbeen? Ik spoor diverse foras op internet op. Zoals deze nu. Dan kijk ik wat er mis kan gaan. Nu weet ik dat ik beter ruggenprik kan doen ipv narcose in een dergelijksoortige situatie. Dan zo snel moe enzo (lees hierboven maar). En ga nu beginnen met hardlopen . Om m'n conditie te verbeteren. Je weet het maar nooit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven