Gezondheid alle pijlers

Hoelang na bevalling sterilisatie?

29-09-2014 12:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop in december te bevallen van ons derde kindje. Deze zwangerschap was door gezondheidsredenen niet gewenst en echt door de pil heen. Nu is het ok en is het meer dan welkom maar we willen absoluut geen vierde kind. Blijkbaar zijn we erg vruchtbaar, want bij de eerste twee direct zwanger en nu dus door de pil heen zwanger. Dat wil ik niet meer en omdat we ook echt geen kinderen meer willen in de toekomst lijkt mij sterilisatie de uitkomst voor ons. Geen gehannes meer aan mijn lijf, geen hormonen, het lijkt me heerlijk om me er geen zorgen meer over te hoeven maken. Ik ga het vanzelfsprekend nog met mijn huisarts/verloskundige overleggen maar weet iemand hoe lang je moet wachten na de bevalling voor dat je je kan laten steriliseren. Het is geen optie dat mijn man het doet, t is een watje en daarbij heb ik liever de controle in handen. Als ik Google vind ik voornamelijk adviezen gericht op katten en honden

Alvast bedankt voor de ervaringen/info.
bij een keizersnee kunnen ze het gelijk doen dacht ik. Bij novasure en andere vaginale methoden denk ik dat het vrij vlot na de bevalling moet kunnen. Ook minder pijnlijk, net zoals een spiraaltje plaatsen na 6-12 wk (uit mijn hoofd) het makkelijkst gaat.
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=57
Klopt, bij keizersnede kan het meteen. Wel vantevoren aangeven en gesprek met gynaecoloog. Vaginale bevalling moet je minstens 6 weken wachten
Ik ben 3 weken geldeden bevallen dn had in mijn status op laten nemen dat ik igv een keizersnede graag gesteriliseerd wilde worden. Het is inderdaad een ks geworden en ik ben dan ook gesteriliseerd.

Maar het lijkt me dat je luever voor een vaginale bevalling gaat ;)
Computer says nooooo
@lolinmijnleven: het kan wel, maar mijn gyn raadde dat af omdat het onbetrouwbaarder is. De eierstokken zijn gezwollen tijdens de zwangerschap en clipjes of andere dingen die ze blokkeren hebben meer risico op loslaten.

@TO: misschien vind je je antwoord hier? welke vorm van sterilisatie en wanneer na bevalling?
Wel even goed overleggen want ik ken ook verhalen dat het de eerste 6 mnd na de bevalling niet mocht (van de huisarts) omdat je dan, in het vreselijke geval dat je kindje zou overlijden, je kindje zou willen vervangen.. (ook al gaven die mensen aan dat zij dat sowieso niet wilden omdat dat kindje niet gepland was)
Geen idee hoe het tegenwoordig zit maar ik heb klemmetjes (nou ja klem) gekregen bij de operatie dat ze een halve baarmoeder hebben verwijderd.

Ik vraag me alleen af wat je bedoelt met geen last van hormonen meer? Dat gaat gewoon door hoor, tenzij je alles laat weghalen.
quote:jsv schreef op 29 september 2014 @ 13:19:

Geen idee hoe het tegenwoordig zit maar ik heb klemmetjes (nou ja klem) gekregen bij de operatie dat ze een halve baarmoeder hebben verwijderd.

Ik vraag me alleen af wat je bedoelt met geen last van hormonen meer? Dat gaat gewoon door hoor, tenzij je alles laat weghalen.Ik denk dat ze de hormonen bedoelt van de anticonceptiepil.
Ik bedoel inderdaad hormonen van de pil ed, die wil ik niet meer.

We hebben drie kinderen dus zes maanden wachten ivm eventuele spijt vind ik persoonlijk zeer onnodig. Als een van mijn kinderen overlijdt is hij of zij sowieso niet te vervangen door een nieuwe baby. Ik ben moeder van drie en dat vind ik genoeg.

Ik ga even de links bekijken, hoop dat het inderdaad om zes weken ertussen gaat, dat zou ik een mooie termijn vinden. Bij de vorige zwangerschappen was t geen keizersnede dus ik ga er vanuit dat het nu ook vaginaal zal zijn. Maar stel dat, dan is het wel goed om te weten dat ze het direct kunnen doen.
quote:ambrosia9 schreef op 29 september 2014 @ 13:46:

We hebben drie kinderen dus zes maanden wachten ivm eventuele spijt vind ik persoonlijk zeer onnodig. Als een van mijn kinderen overlijdt is hij of zij sowieso niet te vervangen door een nieuwe baby. Ik ben moeder van drie en dat vind ik genoeg.

Ik ga even de links bekijken, hoop dat het inderdaad om zes weken ertussen gaat, dat zou ik een mooie termijn vinden. Bij de vorige zwangerschappen was t geen keizersnede dus ik ga er vanuit dat het nu ook vaginaal zal zijn. Maar stel dat, dan is het wel goed om te weten dat ze het direct kunnen doen.+1, hier ongeveer dezelfde sit, zwanger van nr3. Maar ik zou niet nog een zwangerschap aankunnen
Is het geen optie voor je man om zich te laten steriliseren?
quote:valerievaldera schreef op maandag 29 september 2014 14:55 Is het geen optie voor je man om zich te laten steriliseren?Nee eigenlijk van twee kanten niet, ik vind het fijn dat ik niet meer zwanger kan raken en hij is een watje
quote:ambrosia9 schreef op 29 september 2014 @ 13:46:

Ik ga even de links bekijken, hoop dat het inderdaad om zes weken ertussen gaat, dat zou ik een mooie termijn vinden. Bij de vorige zwangerschappen was t geen keizersnede dus ik ga er vanuit dat het nu ook vaginaal zal zijn. Maar stel dat, dan is het wel goed om te weten dat ze het direct kunnen doen.Wij hoefden geen 6 maanden te wachten, maar onze huisarts wilde mijn man ook pas een verwijzing geven toen onze 3e dochter geboren was en een paar maanden oud.
quote:reisa1978 schreef op maandag 29 september 2014 15:56 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ambrosia9 in "Hoelang na bevalling sterilisatie?"" class="messagelink">ambrosia9 schreef op 29 september 2014 @ 13:46</a>:</b>

Ik ga even de links bekijken, hoop dat het inderdaad om zes weken ertussen gaat, dat zou ik een mooie termijn vinden. Bij de vorige zwangerschappen was t geen keizersnede dus ik ga er vanuit dat het nu ook vaginaal zal zijn. Maar stel dat, dan is het wel goed om te weten dat ze het direct kunnen doen.</div></blockquote>Wij hoefden geen 6 maanden te wachten, maar onze huisarts wilde mijn man ook pas een verwijzing geven toen onze 3e dochter geboren was en een paar maanden oud. Ik hoop dat het na twee maanden mag, dat lijkt me fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven