Gezondheid alle pijlers

Hoelang nabloeden na uitstrijkje?

22-10-2009 11:26 33 berichten
Hoelang bloeden jullie na als er een uitstrijkje is gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Niet. En ik heb er heel wat laten maken.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik een klein beetje, niet eens noemenswaardig eigenlijk...
de laatste keer (3weken geleden) heb ik 2 dagen gebloed.
Marriss: was dat gedurende die twee dagen maar een beetje? Een vlekje? Voldoende om met een inlegkruisje op te vangen?
Niet gebloed. En ook ik heb er al een aardig aantal achter de rug.

Ik moet zeggen dat ik het toch niet heel normaal vind om te bloeden na een uitstrijkje. Is je arts een beetje ruw geweest ofzo?
Een paar dagen een beetje, inlegkruisje was genoeg.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ik heb er ook nog nooit van gebloed.
Ik heb het iedere keer bij die huisarts, en niet in het ziekenhuis. HA zegt steeds dat het wat kan nabloeden omdat het schrapertje waarmee cellen worden weggehaald een beetje ruw is.

Dan vraag ik mezelf af: gebruiken artsen in het ziekenhuis andere stokjes/schapers dan mijn huisarts? Huisarts ramt de eendenbek ook naar binnen, hoor, zonder vooraankondiging.
Nooit geen last van gehad, ook niet bij huisarts!
MIjn huisarts hoeft m er niet zomaar in te rammen... dan was het mijn huisarts niet meer. hahahaha... ik heb het trouwens bij de gyn laten doen.
Ik heb pas 1 uitstrijkje gehad, bij de HA en ik schrok me rot, het ging zo hardhandig en deed pijn, terwijl ik van iedereen had gehoord dat het allemaal wel meeviel.

Heb ook 2 dagen vrij heftig gebloed, tweede dag was inlegkruisje voldoende, maar eerste dag niet hoor.

Als ik hier de verhalen hoor, ben ik erg blij dat ik nu een andere HA heb!
beetje, eigenlijk alleen het uur ná het uitstrijkje.
Mijn huisarts is ook hardhandiger dan een koeieninseminator ...

Niet hevig gebloed maar wel lang, plus een menstruatie achtige buikpijn.

Beul.
Vorig jaar heb ik de hele middag nog last van bloeding gehad, maar toen ik dat dit jaar bij de huisarts aangaf, zei ze dat dat onwaarschijnlijk was. Ze zei dat het het jodium was, wat ze gebruikt had om het te desinfecteren voordat ze ging schrapen. Dacht er het mijne van, maar goed. Dit jaar trouwens helemaal niet gebloed (of last van jodium-uitloop gehad).
MissMD: van zo'n hardhandige eerste keer word je ook niet echt gerustgesteld, lijk me. Het kan gelukkig ook heel relaxt en prettig verlopen, hoor!

Ik wilde dit uitstrijkje ook door iemand anders dan die HA laten doen, maar om daarvoor een verwijsbrief voor een gyn te vragen bij diezelfde huisarts, vond ik ook een beetje lullig.
Hinde: Klinkt inderdaad als een bruut. Mag hij de volgende keer weer een uitstrijkje maken bij jou?

Quatsch: Jodium?!! Lijkt mij 'quatsch'!
Bij ons op de huisartsenpraktijk doet een assistente de uitstrijkjes. Aangezien zij dat regelmatig doet is ze daarin heel bedreven. Zij vraagt ook of het pijn doet e.d.. en laat je niet vertrekken met een rotgevoel.

De laatste keer heb ik 2 dagen een inlegkruisje gedragen.
Dahlia: dus een bedreven assistente maar wél twee dagen nagebloed. Had ze je gewaarschuwd voor een beetje nabloeden?
Ik moet morgen toevallig een uitstrijkje laten maken (ik vermoed dat ik bacteriële vaginose heb), maar ik had er niet op gerekend dat dat pijn zou kunnen doen. Ik las zojuist ergens dat het met een soort borsteltje wordt gedaan, hoe moet ik me dat precies voorstellen? En wordt het door de huisarts zelf onderzocht of opgestuurd? Ik ben een complete no-no op dit gebied..
Ik heb ook heel wat uitstrijkjes achter de rug, maar nog nooit nagebloed. Waarschijnlijk zijn ze toch iets te hardhandig bij je bezig geweest!

Mocht je weer een uitstrijkje krijgen, dan zou ik er zeker wat van zeggen.

Groetjes
Hallo!

Toevallig gisteren een uitstrijkje laten maken.

Voor het eerst heb ik het door de assistente laten doen, een wéreld van verschil.... Totaal geen pijn gehad. Niet nagebloed.

Zij kreeg ook een kompliment van mij.

Je kunt ook vragen of men een kleinere eendebek (speculum) wil gebruiken, ze zijn er in twee maten en dat maakt ook al heel veel verschil.

Zorg dat je van te voren uitgeplast hebt, dan kan je eventueel volle blaas ook niet in de weg zitten.

En ontspan, blaas uit, dat helpt ook.

Groetjes, Beter Laat
Niet..
quote:ZaraZara100 schreef op 22 oktober 2009 @ 12:11:

Dahlia: dus een bedreven assistente maar wél twee dagen nagebloed. Had ze je gewaarschuwd voor een beetje nabloeden?

Ik kan het niet echt bloed noemen, het was wat bruinig en ook niet veel. Ik vind het niet nabloeden. Had de 2e dag ook zonder inlegkruisje gekunt. En ja, dat dat kan dat wist ik. De ene vrouw is daar nu eenmaal gevoeliger voor dan de andere. Daar kan de assistente niet zoveel aan doen.

Daarnaast is nabloeden natuurlijk subjectief. Wat de ene veel vind vind de andere weinig.

Wat ik vooral bedoelde dat de assistente dus een ruime ervaring heeft en gewoon heel rustig te werk gaat. Een verademing nadat de huisarts het de vorige keer had gedaan in een andere praktijk.
Niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven