Gezondheid alle pijlers

Hoesten als bijwerking

21-10-2021 21:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als mijn medicijnen aan het uitwerken zijn krijg ik een kriebel in mn keel en ga ik heel veel hoesten. Ik slik 3 a 4 pillen per dag en het is niet helemaal mogelijk om de werking te laten aansluiten zodat ik geen hoest buien heb.

Normaal is dit geen issue, maar in deze tijd is het echt strontvervelend.

Iemand ideeën?

Hoestdrank lijkt me structureel geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Over welke medicijnen heb je het dan?
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
21-10-2021 21:55
Over welke medicijnen heb je het dan?
Ritalin
Alle reacties Link kopieren
Flesje water bij de hand houden en steeds een slokje nemen als die hoestkriebel opkomt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad strontvervelend. Ik heb zelf een aantal weken vreselijke kriebelhoest aanvallen gehad. Niks hielp, behalve warme dranken zoals een kop thee of koffie. Niet heet, maar gewoon warm. Niet steeds maar een slokje, maar ook niet achterover slaan. Dus in een tijdsbestek van ongeveer vijf minuten drinken. Daarna bleef de hoest een tijd weg.

Ik lees wel dat hoest een bijwerking kan zijn bij Ritalin. Maar jij hebt het dus vooral als de ritalin uitgewerkt raakt, begrijp ik?
Heb je ook slijmvorming of alleen de spasmes van je keel of luchtpijp?
Alle reacties Link kopieren
Vooral kriebel in mn luchtpijp en idd alleen bij rebound, overdag zet de rebound niet door, en duurt dat hoesten 30/45 minuten.
's avonds de halve avond. Ik ben nog aan het instellen, dus hopelijk wordt t beter.

Ik zal morgen warme dranken proberen.
Alle reacties Link kopieren
Overleg even met de huisarts. Die weet het beter dan wij op het forum. Je zou evt dropjes kunnen proberen, onschuldig en werkt vanwege slijmvorming soms een beetje bij kriebelhoest, maar ik zou niet zelf gaan dokteren, omdat je iets wil wat een bijwerking tegengaat. Daarbij wordt het dan vermoedelijk ook nog vergoed door je zk verzekering. Dwz, als je de eigen bijdrage al uitgegeven hebt dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je overstappen op concerta, de langwerkende variant?
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
21-10-2021 23:16
Overleg even met de huisarts. Die weet het beter dan wij op het forum. Je zou evt dropjes kunnen proberen, onschuldig en werkt vanwege slijmvorming soms een beetje bij kriebelhoest, maar ik zou niet zelf gaan dokteren, omdat je iets wil wat een bijwerking tegengaat. Daarbij wordt het dan vermoedelijk ook nog vergoed door je zk verzekering. Dwz, als je de eigen bijdrage al uitgegeven hebt dit jaar.
Niet te veel. Verhoogt de bloeddruk naast de mogelijke bloeddrukverhoging die de Ritalin al veroorzaakt.
Zelfs daar dus mee oppassen.

Bij mij hielpen drop en al die keelpastilles overigens geen donder.
Alle reacties Link kopieren
Misschien onderdrukt je geneesmiddel tijdelijk de hoestprikkel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven