Gezondheid alle pijlers

Hoeveel daalt temperatuur met paracetamol ?

27-12-2018 21:05 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is al dagen niet lekker, vandaag naar huisarts, blijkt behoorlijk gat in trommelvlies te hebben en oor is flink rood. Doorgestuurd naar KNO maar daar kunnen we pas over een maand terecht. Zoon heeft continu een brommend/zoemend geluid in zijn hoofd, kan komen door gat in trommelvlies. Hij is 11 en weet niet waar hij het zoeken moet. Als hij koorts krijgt moet ik terug, maar hij slikt de maximale dosering paracetamol en heeft daarmee een temp van 37.5. Zou dat boven de 38 zijn zonder paracetamol? Ik ga uiteraard morgen de huisarts bellen maar ben toch benieuwd.
Ik moest 1 nachtje blijven na de reparatie van het trommelvlies. Ze wachten wel vaak lang voordat ze dat doen omdat het vaak uit zichzelf wel dichtgroeit.
Alle reacties Link kopieren
Word ik net gebeld door ziekenhuis hier in de stad'; het zat ze toch niet lekker, zoon kan er donderdag al terecht. Andere afspraak in ander ziekenhuis dus weer afgezegd.
Fijn dat hij snel kan worden gezien!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
28-12-2018 09:15
Ik moest 1 nachtje blijven na de reparatie van het trommelvlies. Ze wachten wel vaak lang voordat ze dat doen omdat het vaak uit zichzelf wel dichtgroeit.
Begreep van assistente KNO poli dat er in de brief van de huisarts wel gesproken wordt over die hersteloperatie. We wachten af, donderdag weten we meer. Het maakt zoon allemaal niet uit als die vreselijk brom/suis maar weg is. Hij wordt er echt gek van.
Fijn dat hij toch eerder terecht kan! Ik heb dat een keer gehad en ik kan me nog heugen hoe pijn het deed, echt geen pretje!
Sterkte voor je zoon.
Eva1977 schreef:
28-12-2018 13:07
Begreep van assistente KNO poli dat er in de brief van de huisarts wel gesproken wordt over die hersteloperatie.
Dat zegt niet zoveel, zij trekken hun eigen plan
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
28-12-2018 13:22
Fijn dat hij toch eerder terecht kan! Ik heb dat een keer gehad en ik kan me nog heugen hoe pijn het deed, echt geen pretje!
Sterkte voor je zoon.
Dank je wel! Is het bij jou vanzelf overgegaan?
Alle reacties Link kopieren
Over een uur een afspraak bij de huisartsenpost. Zoon is totaal uitgeput en geeft zelfs aan dood te willen. De situatie is de afgelopen dagen alleen maar verslechterd en morgen einde middag kunnen we terecht bij KNO maar zoon zit er compleet door heen, daarom toch gebeld met de huisartsenpost (na vanmiddag nog gebeld te hebben met de huisarts die neusspray aanraadde, dat helpt alleen totaal niet)
Ik ben benieuwd. Man en ik zijn er zelf ziek van, zo naar je kind zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ach Eva, wat een naar bericht. Hopelijk kunnen ze zoon helpen. Wat vervelend dat hij zo’n last heeft van de piep.
Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Och Eva, wat rot voor je ventje, ik hoop dat de hap iets voor je heeft kunnen betekenen. :hug:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Wat ontzettend naar. Ik hoop dat ze hem hebben kunnen helpen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Huisartsenpost heeft niks kunnen betekenen helaas. Ze hadden wel heel erg met hem te doen maar ze kunnen simpelweg niks, behalve het advies niet plat te liggen en een koptelefoon met muziek zachtjes op te zetten. Hopelijk straks om 16 uur meer duidelijkheid bij KNO. Zoon is zo ontzettend bang dat dit nooit meer weggaat.
Alle reacties Link kopieren
Nou, terug van KNO. In tegenstelling tot wat 2 huisartsen zeggen heeft zoon geen gat in zijn trommelvlies...
Hij heeft veel vocht achter zijn oren en daar komen de suizen , hoogstwaarschijnlijk, vandaan. Hij krijgt (weer) buisjes en dat moet het euvel verholpen zijn. OPGELUCHT!
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
03-01-2019 16:44
Nou, terug van KNO. In tegenstelling tot wat 2 huisartsen zeggen heeft zoon geen gat in zijn trommelvlies...
Hij heeft veel vocht achter zijn oren en daar komen de suizen , hoogstwaarschijnlijk, vandaan. Hij krijgt (weer) buisjes en dat moet het euvel verholpen zijn. OPGELUCHT!
:cheer:
Hoera!
Op welke termijn gaat hij de ok in? En wat vind je zoon ervan?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig! Krijgt hij nu meteen buisjes?
Alle reacties Link kopieren
Binnen 2 weken, zoon is heel erg opgelucht! Hij had zo'n angst dat dit nooit weg zou gaan! Wel bizar dat 2 huisartsen een gat zien wat er niet is...
Eva1977 schreef:
03-01-2019 17:42
Binnen 2 weken, zoon is heel erg opgelucht! Hij had zo'n angst dat dit nooit weg zou gaan! Wel bizar dat 2 huisartsen een gat zien wat er niet is...
En dan ook nog zeggen dat hij geopereerd moet worden....

Mijn ervaring met huisartsen op het kno gebied zijn ook heel slecht.
Wat fijn! Buisjes kunnen zo’n verlichting geven is mijn ervaring.

Huisartsen zien helaas inderdaad weinig met hun instrumenten.
Alle reacties Link kopieren
Wat relatief goed nieuws! En buisjes plaatsen is relatief eenvoudig en in ieder geval een stuk minder heftig dan het dichten van het trommelvlies.
Maakt dat dat zoon nu ook minder hinder ervaart van het suizen, omdat hij weet dat het over gaat? (Dat de stress het gevoelsmatig erger maakt, zeg maar, snap je?).
En van het buisje zou hij direct effect moeten hebben, dus dat is fijn!
Sterkte nog voor de komende 2 weken en hopelijk dan fris en fruitig naar de open dagen!
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
03-01-2019 20:06
Wat relatief goed nieuws! En buisjes plaatsen is relatief eenvoudig en in ieder geval een stuk minder heftig dan het dichten van het trommelvlies.
Maakt dat dat zoon nu ook minder hinder ervaart van het suizen, omdat hij weet dat het over gaat? (Dat de stress het gevoelsmatig erger maakt, zeg maar, snap je?).
En van het buisje zou hij direct effect moeten hebben, dus dat is fijn!
Sterkte nog voor de komende 2 weken en hopelijk dan fris en fruitig naar de open dagen!
Heel goed nieuws ja! Zoon heeft voor het eerst in 2 weken weer even gelachen. Het feit dat hij weet dat het over gaat maakt het veel draaglijker. Buisjes heeft hij al een keer of 3 eerder gehad; kleine ingreep dus is hij ook niet bang voor. En dan inderdaad fris en fruitig naar de open dagen, ook met broerlief want die zit inmiddels ook alweer in groep 7.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eva,
Heeft je zoon al buisjes? Is daarmee het storende geluid ook weg?
Alle reacties Link kopieren
Hij krijgt ze dinsdag! Storende geluid is nog niet weg, sterker nog, hij heeft weer oorpijn en denkt zelf dat het weer een ontsteking is. Dinsdag hopelijk klaar met de ellende! Het gaat wel wat beter omdat hij wel het vertrouwen heeft dat het straks met de buisjes over is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het Eva?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je er naar vraagt. Buisjes gekregen en het gaat een stuk beter. Oorsuizen nog niet weg maar wel minder. Zoon vertrouwt het nog niet helemaal maar arts zegt dat medisch nu niks meer aan de hand is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven