Gezondheid alle pijlers

Homeopatisch arts Groningen

15-12-2012 14:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochter met PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) zijn wij op zoek naar een homeopathische arts in de regio Groningen.

Iemand goede ervaringen?
Ga naar een reguliere arts, heb je meer aan.
Homeopathisch en goed gaan niet samen over het algemeen. ;)

Gewoon goed op de vezels letten en veel water drinken.
Weet niet of dit is wat je zoekt, maar dit zijn reguliere artsen die ook alternatieve geneeswijzen doen...

http://www.therapeuticumlemminkainen.nl/
PDS is een verzamelterm voor niet definieerbare darmklachten. Homeopathie doet daar helemaal niks mee. Homeopahtie is een methode waarvan aangetoond is dat het helemaal geen effect heeft op wat dan ook. Homeopathische middelen bevatten 0 werkzame stoffen, je koopt water.
Deze zit dan wel iets over de grens van Groningen, maar voor deze meneer rij ik graag een uurtje om. Hij heeft me zo goed geholpen en met mij vele anderen.

http://www.praktijkvoornatuurgeneeswijz ... erhuis.nl/
quote:nettel schreef op 15 december 2012 @ 15:46:

Weet niet of dit is wat je zoekt, maar dit zijn reguliere artsen die ook alternatieve geneeswijzen doen...

http://www.therapeuticumlemminkainen.nl/

Dat is een antroposofische huisartsenpraktijk, dat is niet perse hetzelfde als homeopathisch (al zijn er wel overeenkomsten). Bovendien is dat gewoon een huisartsenpraktijk, dus dan moet je daar patiënt worden, wil je behandeld worden. Ze doen geen eenmalige consulten, ofzo.

Verder sluit ik mij aan bij lasvegas84
quote:vosje78 schreef op 15 december 2012 @ 19:54:

[...]

Dat is een antroposofische huisartsenpraktijk, dat is niet perse hetzelfde als homeopathisch (al zijn er wel overeenkomsten). Bovendien is dat gewoon een huisartsenpraktijk, dus dan moet je daar patiënt worden, wil je behandeld worden. Ze doen geen eenmalige consulten, ofzo.

[

Daarom wist ik ook niet zeker of het iets voor dr was ik schreef "Weet niet of dit is wat je zoekt".

Het is wel een soort van compromis tussen alternatieve geneeskunst en reguliere zorg.
http://www.youtube.com/watch?v=HMGIbOGu ... ture=share

quote:sabbaticalmeds schreef op 15 december 2012 @ 17:33:

PDS is een verzamelterm voor niet definieerbare darmklachten. Homeopathie doet daar helemaal niks mee. Homeopahtie is een methode waarvan aangetoond is dat het helemaal geen effect heeft op wat dan ook. Homeopathische middelen bevatten 0 werkzame stoffen, je koopt water.

Je koopt een placebo, das ook wat waard.

de middelen bevatten vaak wel 0,0000008% werkzame stof ofzo ....
Merken als VSM en dr Vogel mogen vanaf 2013 zelfs niet meer op de verpakking zetten waar het middel voor is, dus je kan wel begrijpen dat niemand ooit heeft kunnen bewijzen dat het werkt.
Oh de oogdruppels van dr. Vogel was het enige wat echt hielp toen ik begin dit jaar enorm ontstoken ogen had..

Maar er is niet echt veel aan PDS te doen. Inderdaad opletten op wat je eet en vooral in welke combinatie je het eet. Zuivel weglaten uit je dieet helpt ook al heel erg.
@Barstje

De VHAN is de vereniging voor homeopatisch artsen (die dus naast homeopathie ook geneeskunde hebben gestudeerd). Daar kan je allerlei adressen op vinden. Meestal (afhankelijk van je aanvullende verzekering) worden homeopatisch artsen die bij de VHAN zijn aangesloten vergoed door je verzekering. Succes!
quote:nettel schreef op 15 december 2012 @ 22:35:

[...]

Je koopt een placebo, das ook wat waard.

de middelen bevatten vaak wel 0,0000008% werkzame stof ofzo ....Sommige bevatten zelfs net zo veel werkzame stof als 1 druppel ervan in alle oceanen van de wereld
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven