Homeopatisch middel bij pijnlijke menstruatie
zaterdag 18 september 2010 om 09:47
Sinds ik de pil niet meer slik (nu ruim een jaar) heb ik behoorlijk veel pijn tijdens mijn menstruatie
Ik moet dan echt zo'n 2 dagen max. dosis ibuprofen slikken om gewoon te kunnen werken.
Het heeft misschien te maken met pre-overgang (ik ben 42) en het is maar een paar dagen, dus geen reden om weer aan de hormonen te gaan.
Nu vraag ik me af: zijn er vrouwen hier die baat hebben bij homeopatische of andere alternatieve middelen die de pijn wat kunnen verminderen?
Ik moet dan echt zo'n 2 dagen max. dosis ibuprofen slikken om gewoon te kunnen werken.
Het heeft misschien te maken met pre-overgang (ik ben 42) en het is maar een paar dagen, dus geen reden om weer aan de hormonen te gaan.
Nu vraag ik me af: zijn er vrouwen hier die baat hebben bij homeopatische of andere alternatieve middelen die de pijn wat kunnen verminderen?

zaterdag 18 september 2010 om 09:50

zaterdag 18 september 2010 om 10:15
Is de pijn echt heel erg? Een collega van mij beschreef het als "weeen" en zij bleek een vleesboom te hebben. Niet echt prettig natuurlijk maar het was eigenlijk vrij snel verholpen. Ik wil je niet bang maken en weet ook niet of je al bij een dokter geweest bent. Maar als je nog niet geweest bent zou ik toch eens laten bekijken.
Verder geen tips eigenlijk behalve misschien nog een lekker warm bad of een warme douche.
Verder geen tips eigenlijk behalve misschien nog een lekker warm bad of een warme douche.
zaterdag 18 september 2010 om 10:31
Ik heb een tijdje teunisbloemolie capsules geslikt op aanraden van mijn huisarts ( homeopatische huisarts) gewoon van *tos huismerk. Ik geloof 3x per dag bij de maaltijd. Dit heeft mj toen goed geholpen. Sinds ik ben overgestapt naar de minipil, cerazette, heb ik ze niet meer nodig gehad. Dit is een pil zonder oestrogeen, het bleek dat ik daar overgevoelig voor was. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes
zaterdag 18 september 2010 om 10:32
Niet uit ervaring, maar uit m'n homeo-boek:
Bij menstruatiepijn die op latere leeftijd ontstaat (secundaire menstr pijn), bijv na stoppen vd pil, wordt geadviseerd door een arts te laten controleren of er geen medische oorzaak is.
Als dit niet t geval is zijn er 2 middeltjes (naast t warme bad en de kruik uiteraard)
- bij hevige pijn voor en tijdens de menstr: Magnesium phosphoricum Pentarkan
- bij krampachtige menstr pijnen die verminderen zodra de bloeding begint en verbeteren door warmte en vooroverbuigen: Magnesium phosphoricum D6 tabletten.
Mijn ervaring is dat lang niet alle apotheken deze middelen op vooraad hebben, maar ze kunnen ze wel altijd bestellen.
Voor zover je dat niet al gedaan hebt zou ik dus wel eerst even op contole bij de HA gaan.
Bij menstruatiepijn die op latere leeftijd ontstaat (secundaire menstr pijn), bijv na stoppen vd pil, wordt geadviseerd door een arts te laten controleren of er geen medische oorzaak is.
Als dit niet t geval is zijn er 2 middeltjes (naast t warme bad en de kruik uiteraard)
- bij hevige pijn voor en tijdens de menstr: Magnesium phosphoricum Pentarkan
- bij krampachtige menstr pijnen die verminderen zodra de bloeding begint en verbeteren door warmte en vooroverbuigen: Magnesium phosphoricum D6 tabletten.
Mijn ervaring is dat lang niet alle apotheken deze middelen op vooraad hebben, maar ze kunnen ze wel altijd bestellen.
Voor zover je dat niet al gedaan hebt zou ik dus wel eerst even op contole bij de HA gaan.
zondag 19 september 2010 om 17:53
Ah, dat zijn al aardig wat bruikbare tips!
Naproxen ken ik, dat werkt goed. Ibuprofen ook, maar ik zoek andere middeltjes.
Bezoek aan HA heb ik ook al aan gedacht, vroeger had ik trouwens ook veel buikklachten maar niet zo erg als nu...
Ik wacht mijn volgende menstruatie even af en maak dan evt. een afspraak om afwijkingen uit te sluiten...
Naproxen ken ik, dat werkt goed. Ibuprofen ook, maar ik zoek andere middeltjes.
Bezoek aan HA heb ik ook al aan gedacht, vroeger had ik trouwens ook veel buikklachten maar niet zo erg als nu...
Ik wacht mijn volgende menstruatie even af en maak dan evt. een afspraak om afwijkingen uit te sluiten...