Gezondheid alle pijlers

Homeopatisch middel bij pijnlijke menstruatie

18-09-2010 09:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik de pil niet meer slik (nu ruim een jaar) heb ik behoorlijk veel pijn tijdens mijn menstruatie

Ik moet dan echt zo'n 2 dagen max. dosis ibuprofen slikken om gewoon te kunnen werken.

Het heeft misschien te maken met pre-overgang (ik ben 42) en het is maar een paar dagen, dus geen reden om weer aan de hormonen te gaan.

Nu vraag ik me af: zijn er vrouwen hier die baat hebben bij homeopatische of andere alternatieve middelen die de pijn wat kunnen verminderen?
ik geloof niet zo in homeopathie

(sorry als ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, niet de bedoeling!)..

Maar kopjes thee (zonder caffeine) en een warme kruik helpen bij mij altijd goed.. 's avonds een (warm) kersenpitkussentje tegen je onderrug leggen wil ook helpen..
Dank voor je reaktie, Noodles....

Ook huis/tuin-keuken middeltjes zijn welkom.

Maar ik heb goede ervaringen met homeopatie, dus ben ik daar ook benieuwd naar......
Ik ken een aantal mensen die zweren bij Balsemieke Melissegeest druppeltjes. Zelf geen ervaring mee.
Is de pijn echt heel erg? Een collega van mij beschreef het als "weeen" en zij bleek een vleesboom te hebben. Niet echt prettig natuurlijk maar het was eigenlijk vrij snel verholpen. Ik wil je niet bang maken en weet ook niet of je al bij een dokter geweest bent. Maar als je nog niet geweest bent zou ik toch eens laten bekijken.

Verder geen tips eigenlijk behalve misschien nog een lekker warm bad of een warme douche.
Ik gebruik hiervoor Aleve Feminax, en dat helpt bij mij echt goed.

Maar als je te laat bent met het innemen hiervan duurt het even voordat de pijn weg is. Dus zodra je menstruatie is begonnen, eentje (of twee) innemen.
Aleve feminax is wel vrij verkrijgbaar maar echt geen homeopathisch middel. Als ik t wel heb is aleve naproxen en de feminax variant bevat nog wat hulpstoffen. Het helpt wel, dat is een ding wat zeker is.
Eigenlijk helpt maar 1 stof echt goed tegen menstruatiepijn en die noemde Spuka al, naproxen. Zit in Alleve feminax, maar je kunt het ook merkloos krijgen. Niet homeopatisch, maar wel doeltreffend.
Ik heb een tijdje teunisbloemolie capsules geslikt op aanraden van mijn huisarts ( homeopatische huisarts) gewoon van *tos huismerk. Ik geloof 3x per dag bij de maaltijd. Dit heeft mj toen goed geholpen. Sinds ik ben overgestapt naar de minipil, cerazette, heb ik ze niet meer nodig gehad. Dit is een pil zonder oestrogeen, het bleek dat ik daar overgevoelig voor was. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes
Niet uit ervaring, maar uit m'n homeo-boek:

Bij menstruatiepijn die op latere leeftijd ontstaat (secundaire menstr pijn), bijv na stoppen vd pil, wordt geadviseerd door een arts te laten controleren of er geen medische oorzaak is.

Als dit niet t geval is zijn er 2 middeltjes (naast t warme bad en de kruik uiteraard)

- bij hevige pijn voor en tijdens de menstr: Magnesium phosphoricum Pentarkan

- bij krampachtige menstr pijnen die verminderen zodra de bloeding begint en verbeteren door warmte en vooroverbuigen: Magnesium phosphoricum D6 tabletten.

Mijn ervaring is dat lang niet alle apotheken deze middelen op vooraad hebben, maar ze kunnen ze wel altijd bestellen.

Voor zover je dat niet al gedaan hebt zou ik dus wel eerst even op contole bij de HA gaan.
Ik gebruik nu monnikspeper (agnus castus) om mijn menstruatie na pilgebruik op gang te helpen. Het schijnt ook te helpen bij menstruatieklachten. Verder inderdaad GLA (teunisbloem/borage olie) en vitamine b6.
Aan de hand hiervan kun je op klacht zoeken welk homeopatisch middel daarbij past.
Ah, dat zijn al aardig wat bruikbare tips!

Naproxen ken ik, dat werkt goed. Ibuprofen ook, maar ik zoek andere middeltjes.

Bezoek aan HA heb ik ook al aan gedacht, vroeger had ik trouwens ook veel buikklachten maar niet zo erg als nu...

Ik wacht mijn volgende menstruatie even af en maak dan evt. een afspraak om afwijkingen uit te sluiten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven