Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts: Berkenallergie?

29-01-2011 08:54 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar eind februari/begin maart, heb ik erge hooikoorts. Tranende en jeukende ogen. Ze waren ook dik en ik werd regelmatig wakker met een oog dat dichtzat (van de zwelling en opgedroogd traanvocht). Ik voelde me ook moe. Ik heb toen Citrizane (of zoiets) gekregen van de huisarts. Dat hielp niet, maar Aerius hielp beter. Ik had nog wel een beetje last, maar het was te doen. Geen jeuk meer, alleen een snotneus.

Ik dacht dat het een berkenallergie zou zijn, omdat er verder nog niets in bloei stond (volgens mij). En er staan 2 berken voor mijn slaapkamer.

Sinds een week heb ik dit weer. Ik gebruik nu weer Aerius, maar dat helpt nauwelijks. Ik word gek van de jeuk. Het lijkt alsof ik uren gehuild heb, geen gezicht. Ik ga zometeen naar de drogist, om te kijken of ze oogdruppels hebben die kunnen helpen.

Maandag bel ik de huisarts, maar hebben jullie tips? En zou het wel een berkenallergie zijn, aangezien het nog geen februari is (lijkt me stug dat ze me dit koude weer vroeger in bloei staan)?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:Briljant schreef op 29 januari 2011 @ 12:07:

Jeunot77, toevallig ben ik er achter gekomen door te surfen op internet. Was op een gegeven moment, ziek, ziek en nog eens ziek. Bijwerkingen van de medicijnen waren voor mij nog erger als de hooikoorts. Ik was eerst heel sceptisch, lustte ook geen honing, heb het echt moeten leren eten! Nu verheug ik mij er al op als ik opsta om mijn theelepel honing te nemen, lol.

Honing is tevens voor meer dingen goed, als ik een klein wondje heb, smeer ik er honing op met een pleister en binnen no time dicht en goed genezen. Google maar eens op heilzame werking honing, dan zul je veel meer lezen.

Voor mij en nog een paar anderen, die ik deze tip aan de hand heb gedaan is er een hele nieuwe wereld opengegaan.

Vorig jaar heb ik voor het eerst medicijnen moeten slikken tegen hooikoorts. Maar zoals jij ook schrijft, zijn de bijwerkingen nog erger.

Ik heb een tijdje homeopathische pilletjes geslikt waar ik tevreden over was. Maar die zijn zo duur.

Ik had al eerder gelezen over het gebruik van honing. En ik ga dit dit jaar ook proberen. Ik houd wel van puur natuur middeltjes.

Dus nu op zoek naar een imker
Ik heb zelf ook o.a. een (ruwe)berkenallergie!!

Gebruik dagelijks Avamys(neusspray) en Xyzal(Levocetirizine).

Aerius had bij mij geen effect,

Telfast werkte prima alleen na een jaar had deze ook geen effect meer.

@Briljant,

dat zou echt geweldig zijn!

Alleen zal ik dan jammer genoeg wel Xyzal en Avamys moeten

blijven gebruiken ivm huistofmijt/honden/kattenallergie.

@TO

veel succes!
Mijn zoontje van drie heeft ook last van hooikoorts en krijgt Aerius. Helaas lijkt het bij hem ook niet goed te helpen. Hij kreeg de eerste twee jaar wat anders (Ketotifen?) wat helemaal niet leek te helpen. Aangezien ik dat soort medicijnen eigenlijk helemaal niet aan een kleuter wil geven ben ik nu geinteresseerd in de imkerhoning. Als ik dat vanaf morgen zou gaan geven, wanneer heeft dat dan effect? Lijkt mij dat je zoiets moet opbouwen, toch?
Poep, wie heeft jou gescheten?
UP

Aan de honinggebruikers (ook namens louse1): vanaf wanneer zou de honing helpen? Of heeft het nu al geen effect meer (aangezien ik al klachten heb)?

Gisteravond was verschrikkelijk! Ik heb nauwelijks geslapen. Elk kwartier heb ik voorbij zien komen. Verschrikkelijke keelpijn, mijn neus en keel zaten vol met dik slijm (kon dus niet ademen door mijn neus en met veel moeite door mijn keel, wat erg pijn deed), jeukende ogen... Ik had zelfs spierpijn. Zo erg heb ik het echt nog nooit meegemaakt. Het leek wel alsof ik griep had. Zomaar opeens. Halverwege de nacht heb ik het raam maar dichtgedaan en na een uur ging het weer. Nog een beetje last van mijn keel, maar de slijm was weg en mijn ogen jeukten nauwelijks. Toen ging ik vanmorgen de deur uit en de ellende begon opnieuw. Die stomme berk ook!

Het leven kent wel meer ongemakjes, maar dit is voor mij wel een heel vervelende!

(Sorry voor mijn klaagzang, ik vind mezelf nu ff heel zielig.)
Ik kan me voorstellen dat je er helemaal naar van word. Je voelt je zo ellendig, vol met snot en gewoon niet lekker in je velletje.

Ik weet niet hoe snel de honing werkt, maar ik vind het een geweldig idee en ik gebruik het nu 2 dagen. Wij hebben heel veel berken in de buurt staan en nu gaat het goed. Dus ik denk dat je er altijd mee kunt beginnen, beter nu nog dan wachten tot volgend jaar.

Succes!
Never give up hope.
Even een update:

Ik heb honing gekocht van de plaatselijke imker. Da's nogal aparte honing zeg.... Ik vind het niet zo lekker. Smaakt niet zoals de supermarkt-honing. Maar ik blijf stug volhouden. Eind van het jaar koop ik een nieuwe pot en hopelijk heb ik voor volgend jaar dan weerstand opgebouwd.

In de tussentijd gebruik ik de Loratadine (Kruidvat eigen merk) hooikoortstabletten en die helpen perfect! Nergens meer last van als ik ze gebruik. Om het te testen heb ik ze 2 dagen niet geslikt en ik kreeg meteen weer last.

Bedankt dus, o.a. moppetoet.
De wilgenkatjes zijn weer aan het klieren.

Leve de Kruidvat-tabletten.

Nog meer stumperds hier die duf het leven door moeten als ze niets slikken ?
Ik gebruik Nasonex en soms oogdruppels. De laatste alleen als ik erg last heb, want ik krijg er een bittere smaak van. Van de meeste andere hooikoortsmiddelen word ik megaslaperig, lijk wel stoned dan.

Ik doe altijd een zonnebril op als ik naar buiten ga en vaseline bij mn neusgaten en onder mn ogen. Daar blijven de pollen aan plakken, zodat er minder binnenkomt.
Cum non tum age
quote:littleme schreef op 09 februari 2011 @ 20:26:

Ik heb zelf ook o.a. een (ruwe)berkenallergie!!

Gebruik dagelijks Avamys(neusspray) en Xyzal(Levocetirizine).

Aerius had bij mij geen effect,

Telfast werkte prima alleen na een jaar had deze ook geen effect meer.

Hier dezelfde medicijnen. Ben allergisch voor katten (sinds een jaar of 5, terwijl ik mijn kat al 18 jaar heb) en berken. In de wintermaanden is Avamys genoeg. Vanaf een week of 2 geleden heb ik (vanwege snotterneuzen, tranende en jeukende ogen etc) de Xyzal er weer bij moeten pakken.

Telfast werkte ook bij mij na een tijdje niet meer.
Zoon (drieeneenhalf) en dochter (net 5) hebben erge last van snotneuzen. Bij dochter zie ik ook rode randjes om de ogen. Ik heb het idee dat het hooikoorts is maar de Aerius die ik geef helpt daar niets tegen. Kan dat kloppen? Ik weet dat dit eigenlijk een vraag voor de HA is maar misschien dat jullie ervaringen hebben met Aerius en dat het niet helpt tegen snotneuzen en geirriteerde ogen.

Dadelijk met zoontje maar eens naar de kinderboerderij en honing kopen.
Zo, ben terug van de kinderboerderij waar ik honing heb gekocht. Net een crackertje met honing op maar ik moet zeggen dat ik de smaak ook niet zo heel lekker vind. Zal wel wennen zijn. Bij de kinderen zal ik het danwel op brood, danwel door de brintapap roeren. Hopelijk eten ze het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven