Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts tips

11-05-2021 20:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen 2 jaar lijk ik steeds meer last van hooikoorts te krijgen. Vooral klachten aan mijn ogen. Branderig, droog, jeukend. Doordat ik steeds met mijn ogen loop te knijpen krijg ik er ook hoofdpijn van. Ben nog niet bekend met de middeltjes. Heeft iemand tips die echt werken?

(Niet echt medisch advies naar mijn idee, de klachten zijn nog niet huisarts-waardig)
Ik slik elke dag cetirizine (merknaam Reactine, maar je kunt dus ook merkloze tabletten kopen) en Prevalin neusspray (of gewoon Etos eigen merk allergiespray). Meestal werkt dat goed genoeg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lidl heeft ook fijne hooikoortspilletjes
In het hooikoortstopic van gisteren staan goed tips: gezondheid/hooikoorts/list_messages/477 ... #p32856401
gizzmo-returns schreef:
11-05-2021 20:36
Lidl heeft ook fijne hooikoortspilletjes
Dat is cetirizine
Mijn dochter vindt allegro fexotabs fijn, daar wordt ze niet moe van.
Was niet buiten drogen, 's avonds haar uitspoelen en wandelen na een regenbui, dan zitten er minder pollen in de lucht.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik draag altijd een bril als ik buiten ben in het Pollen-seizoen. Dat scheelt bij mij heel veel medicatie waar ik behoorlijke bijwerkingen van had. Als de zon schijnt een grote zonnebril en als het echt bewolkt is een bril met grote gewone glazen.
1 Belletje naar de huisarts en ik krijg voor een hele zomer levecetrizine. Vele malen goedkoper dan de pilletjes van de Lidl.
Waarom niet naar de huisarts als medicatie wel kan helpen?
Almdudler schreef:
11-05-2021 21:04
1 Belletje naar de huisarts en ik krijg voor een hele zomer levecetrizine. Vele malen goedkoper dan de pilletjes van de Lidl.
Waarom niet naar de huisarts als medicatie wel kan helpen?
Eigen risico kost ook geld hè …..
Vaseline bij ogen en neus smeren zodat pollen daar aan kleven
Zonnebril op buiten (mondkapje ook handig)
Rhinohorn gebruiken
Was binnen drogen
Pollen filters voor ramen
Dagelijks lepel lokaal geproduceerde honing nemen
Ik kan niet tegen cetirizine dus heb ik op recept van de huisarts desloratidine. En ik gebruik Fluticason neusspray, ook op recept. Eigen risico ben ik sowieso al kwijt door medicatiegebruik.
gizzmo-returns schreef:
11-05-2021 21:08
Eigen risico kost ook geld hè …..
Jep. Maar dat kost me lang niet zo veel als zo'n doosje van 10 van de Lidl..
Belle73 schreef:
11-05-2021 20:44
Was niet buiten drogen, 's avonds haar uitspoelen en wandelen na een regenbui, dan zitten er minder pollen in de lucht.
Plus bril en s avonds gezicht goed reinigen.
Almdudler schreef:
11-05-2021 21:49
Jep. Maar dat kost me lang niet zo veel als zo'n doosje van 10 van de Lidl..
Lidl-doosjes zitten 7 stuks in.
Ik koop ze altijd per tray van 26 doosjes.

Als het via de huisarts goedkoper kan, dan zal ik het daar eens navragen.

Of ik het aan de kassa betaal of aan mijn eigen risico. Met mijn eigen risico wordt het uiteindelijk gratis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik slikte eerst ook altijd tabletjes met cetrizine en die hielpen matig. Nu krijg ik pilletjes met de (merk)naam mizollen en dymista neusspray. Werkt goed.

Sinds september ben ik ook een behandeltraject gestart, immuniteittherapie voor hooikoorts. En dit is de eerste lente dat ik klachten vrij ben! Kan zelfs weer voorzichtig fruit eten. Heb het paraberksyndroom en dat is simpel gezegd hooikoorts met voedselallergie.

En tegen branderige ogen vind ik een koud washandje altijd fijn :)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
3_14pac schreef:
11-05-2021 23:43
Ik slikte eerst ook altijd tabletjes met cetrizine en die hielpen matig. Nu krijg ik pilletjes met de (merk)naam mizollen en dymista neusspray. Werkt goed.

Sinds september ben ik ook een behandeltraject gestart, immuniteittherapie voor hooikoorts. En dit is de eerste lente dat ik klachten vrij ben! Kan zelfs weer voorzichtig fruit eten. Heb het paraberksyndroom en dat is simpel gezegd hooikoorts met voedselallergie.

En tegen branderige ogen vind ik een koud washandje altijd fijn :)
Appel-noten allergie?
Als ik appel verwarm in de magnetron, zijn de delen die de overgevoeligheid stimuleren uitgeschakeld.

http://allergie-centrum.nl/wp/?page_id=50
Ik gebruik Livocab oogdruppels en Nasacort neus spray. Als ik die gebruik dan hoef ik geen tabletten te nemen, die werken maar half en ik word er zo slaperig van.
You’re not ugly, you’re just not your type
Dank voor alle tips!
:cry: word er niet blij van! Juist mijn was buiten drogen vind ik zo fijn in de zomer! En mijn hele lange haar probeer ik zo min mogelijk te wassen.
Maar goed, zoals het nu gaat is het ook niks. Ik kan amper normaal kijken en krijg er knetterende hoofdpijn van.... dus maar eens kijken wat werkt.

Het genoemde topic van eergisteren ook doorgespit en de daar genoemde oogdruppels gekocht.

Hoop niet dat dit in rap tempo ‘verergert’. Tot twee jaar geleden had ik nergens last van!
Je kleren niet in de slaapkamer uitdoen, dat geeft ook pollen.
Snoesje666 schreef:
12-05-2021 06:15
Appel-noten allergie?
Als ik appel verwarm in de magnetron, zijn de delen die de overgevoeligheid stimuleren uitgeschakeld.

http://allergie-centrum.nl/wp/?page_id=50
Ja maar dan best heftig. Appel in de magnetron werkt helaas niet. Zelfs van zelfgemaakte appelmoes krijg ik last van, in tegenstelling tot zelfgemaakte appelflappen/taart. Maar vandaar ook de immuniteitbehandeling.

In principe ben ik allergisch voor alle soorten fruit. Zelfs banaan die niet voorkomt bij paraberksyndroom/oas volgens m’n allergoloog. Maar vorige week een aardbeitje op en geen last van gekregen dus ik was super happy. Na jaren weer de smaak van aardbei proeven, echt heerlijk :flirting:
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Fantastisch dat je voorzichtig weer fruit kunt proberen!

Eén of twee keer per jaar laat ik de jeuk over me heen komen, als ik ergens écht lekkere, bijna zwarte kersen kan kopen. Gelukkig/helaas zijn die er bijna nooit.
Na jarenlang allerlei hooikoortsmiddelen van huisarts en drogist geprobeerd te hebben heb ik per toeval iets ontdekt dat, bij mij, helpt.

Ik slikte Teunisbloemoliecapsules tegen pms. Toen ik het maandenlang slikte en het hooikoortsseizoen startte weer had ik heel het seizoen geen hooikoorts. Vervolgens stopte ik ermee omdat het niet echt hielp tegen pms. En toen het volgende hooikoortsseizoen startte kwamen mijn hooikoortsklachten weer terug. Dus sindsdien slik ik het hele jaar Teunisbloemoliecapsules. (Van de drogist)

Het is niet een tip die je op korte termijn kan inzetten maar alvast voor volgend seizoen..
moizer schreef:
12-05-2021 14:00
Dank voor alle tips!
:cry: word er niet blij van! Juist mijn was buiten drogen vind ik zo fijn in de zomer! En mijn hele lange haar probeer ik zo min mogelijk te wassen.
Maar goed, zoals het nu gaat is het ook niks. Ik kan amper normaal kijken en krijg er knetterende hoofdpijn van.... dus maar eens kijken wat werkt.

Het genoemde topic van eergisteren ook doorgespit en de daar genoemde oogdruppels gekocht.

Hoop niet dat dit in rap tempo ‘verergert’. Tot twee jaar geleden had ik nergens last van!
Bizar wel, bij mij is het precies andersom: een paar jaar geleden werd ik er helemaal gek van, maar de laatste jaren is het veel minder erg. Misschien wordt het vanzelf weer minder in de loop van de tijd. Dacht ergens gelezen te hebben dat er momenteel wel vrij veel pollen zijn, maar weet ik niet zeker.

Oogdruppels al geprobeerd? En al verschil gemerkt? Is de 1e x wel ff klote met indoen denk ik hahah
Zwetser
Student201 schreef:
12-05-2021 23:34
Bizar wel, bij mij is het precies andersom: een paar jaar geleden werd ik er helemaal gek van, maar de laatste jaren is het veel minder erg. Misschien wordt het vanzelf weer minder in de loop van de tijd. Dacht ergens gelezen te hebben dat er momenteel wel vrij veel pollen zijn, maar weet ik niet zeker.

Oogdruppels al geprobeerd? En al verschil gemerkt? Is de 1e x wel ff klote met indoen denk ik hahah
Nou, dat zou mooi zijn.... dat het ook nog af kan nemen. Geeft goede hoop. Het bouwt in zo’n razend tempo op dat ik nu al ‘bang’ ben voor volgend jaar!

Oogdruppels nog niet geprobeerd. Ben een paar dagen weg naar andere provincie en hier heb ik dus helemaal geen last! (Nou ja, oké, veel minder dan). Het verschil van bomen- en grasrijk dorp naar de stad met her en der een boompje.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Morgen meteen maar testen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven