Hooikoorts tips
dinsdag 11 mei 2021 om 20:29
De afgelopen 2 jaar lijk ik steeds meer last van hooikoorts te krijgen. Vooral klachten aan mijn ogen. Branderig, droog, jeukend. Doordat ik steeds met mijn ogen loop te knijpen krijg ik er ook hoofdpijn van. Ben nog niet bekend met de middeltjes. Heeft iemand tips die echt werken?
(Niet echt medisch advies naar mijn idee, de klachten zijn nog niet huisarts-waardig)
(Niet echt medisch advies naar mijn idee, de klachten zijn nog niet huisarts-waardig)
dinsdag 11 mei 2021 om 20:34

dinsdag 11 mei 2021 om 20:39
In het hooikoortstopic van gisteren staan goed tips: gezondheid/hooikoorts/list_messages/477 ... #p32856401

dinsdag 11 mei 2021 om 20:40
Dat is cetirizine
dinsdag 11 mei 2021 om 20:50

dinsdag 11 mei 2021 om 21:49
Jep. Maar dat kost me lang niet zo veel als zo'n doosje van 10 van de Lidl..

dinsdag 11 mei 2021 om 23:25
Lidl-doosjes zitten 7 stuks in.
Ik koop ze altijd per tray van 26 doosjes.
Als het via de huisarts goedkoper kan, dan zal ik het daar eens navragen.
Of ik het aan de kassa betaal of aan mijn eigen risico. Met mijn eigen risico wordt het uiteindelijk gratis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 11 mei 2021 om 23:43
Ik slikte eerst ook altijd tabletjes met cetrizine en die hielpen matig. Nu krijg ik pilletjes met de (merk)naam mizollen en dymista neusspray. Werkt goed.
Sinds september ben ik ook een behandeltraject gestart, immuniteittherapie voor hooikoorts. En dit is de eerste lente dat ik klachten vrij ben! Kan zelfs weer voorzichtig fruit eten. Heb het paraberksyndroom en dat is simpel gezegd hooikoorts met voedselallergie.
En tegen branderige ogen vind ik een koud washandje altijd fijn
Sinds september ben ik ook een behandeltraject gestart, immuniteittherapie voor hooikoorts. En dit is de eerste lente dat ik klachten vrij ben! Kan zelfs weer voorzichtig fruit eten. Heb het paraberksyndroom en dat is simpel gezegd hooikoorts met voedselallergie.
En tegen branderige ogen vind ik een koud washandje altijd fijn

Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
woensdag 12 mei 2021 om 06:15
Appel-noten allergie?3_14pac schreef: ↑11-05-2021 23:43Ik slikte eerst ook altijd tabletjes met cetrizine en die hielpen matig. Nu krijg ik pilletjes met de (merk)naam mizollen en dymista neusspray. Werkt goed.
En tegen branderige ogen vind ik een koud washandje altijd fijn![]()
Als ik appel verwarm in de magnetron, zijn de delen die de overgevoeligheid stimuleren uitgeschakeld.
http://allergie-centrum.nl/wp/?page_id=50
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 12 mei 2021 om 14:00
Dank voor alle tips!
word er niet blij van! Juist mijn was buiten drogen vind ik zo fijn in de zomer! En mijn hele lange haar probeer ik zo min mogelijk te wassen.
Maar goed, zoals het nu gaat is het ook niks. Ik kan amper normaal kijken en krijg er knetterende hoofdpijn van.... dus maar eens kijken wat werkt.
Het genoemde topic van eergisteren ook doorgespit en de daar genoemde oogdruppels gekocht.
Hoop niet dat dit in rap tempo ‘verergert’. Tot twee jaar geleden had ik nergens last van!

Maar goed, zoals het nu gaat is het ook niks. Ik kan amper normaal kijken en krijg er knetterende hoofdpijn van.... dus maar eens kijken wat werkt.
Het genoemde topic van eergisteren ook doorgespit en de daar genoemde oogdruppels gekocht.
Hoop niet dat dit in rap tempo ‘verergert’. Tot twee jaar geleden had ik nergens last van!
woensdag 12 mei 2021 om 16:41
Ja maar dan best heftig. Appel in de magnetron werkt helaas niet. Zelfs van zelfgemaakte appelmoes krijg ik last van, in tegenstelling tot zelfgemaakte appelflappen/taart. Maar vandaar ook de immuniteitbehandeling.Snoesje666 schreef: ↑12-05-2021 06:15Appel-noten allergie?
Als ik appel verwarm in de magnetron, zijn de delen die de overgevoeligheid stimuleren uitgeschakeld.
http://allergie-centrum.nl/wp/?page_id=50
In principe ben ik allergisch voor alle soorten fruit. Zelfs banaan die niet voorkomt bij paraberksyndroom/oas volgens m’n allergoloog. Maar vorige week een aardbeitje op en geen last van gekregen dus ik was super happy. Na jaren weer de smaak van aardbei proeven, echt heerlijk

Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
woensdag 12 mei 2021 om 19:32

woensdag 12 mei 2021 om 21:32
Na jarenlang allerlei hooikoortsmiddelen van huisarts en drogist geprobeerd te hebben heb ik per toeval iets ontdekt dat, bij mij, helpt.
Ik slikte Teunisbloemoliecapsules tegen pms. Toen ik het maandenlang slikte en het hooikoortsseizoen startte weer had ik heel het seizoen geen hooikoorts. Vervolgens stopte ik ermee omdat het niet echt hielp tegen pms. En toen het volgende hooikoortsseizoen startte kwamen mijn hooikoortsklachten weer terug. Dus sindsdien slik ik het hele jaar Teunisbloemoliecapsules. (Van de drogist)
Het is niet een tip die je op korte termijn kan inzetten maar alvast voor volgend seizoen..
Ik slikte Teunisbloemoliecapsules tegen pms. Toen ik het maandenlang slikte en het hooikoortsseizoen startte weer had ik heel het seizoen geen hooikoorts. Vervolgens stopte ik ermee omdat het niet echt hielp tegen pms. En toen het volgende hooikoortsseizoen startte kwamen mijn hooikoortsklachten weer terug. Dus sindsdien slik ik het hele jaar Teunisbloemoliecapsules. (Van de drogist)
Het is niet een tip die je op korte termijn kan inzetten maar alvast voor volgend seizoen..
woensdag 12 mei 2021 om 23:34
Bizar wel, bij mij is het precies andersom: een paar jaar geleden werd ik er helemaal gek van, maar de laatste jaren is het veel minder erg. Misschien wordt het vanzelf weer minder in de loop van de tijd. Dacht ergens gelezen te hebben dat er momenteel wel vrij veel pollen zijn, maar weet ik niet zeker.moizer schreef: ↑12-05-2021 14:00Dank voor alle tips!
word er niet blij van! Juist mijn was buiten drogen vind ik zo fijn in de zomer! En mijn hele lange haar probeer ik zo min mogelijk te wassen.
Oogdruppels al geprobeerd? En al verschil gemerkt? Is de 1e x wel ff klote met indoen denk ik hahah
Zwetser
donderdag 13 mei 2021 om 08:40
Nou, dat zou mooi zijn.... dat het ook nog af kan nemen. Geeft goede hoop. Het bouwt in zo’n razend tempo op dat ik nu al ‘bang’ ben voor volgend jaar!Student201 schreef: ↑12-05-2021 23:34Bizar wel, bij mij is het precies andersom: een paar jaar geleden werd ik er helemaal gek van, maar de laatste jaren is het veel minder erg. Misschien wordt het vanzelf weer minder in de loop van de tijd. Dacht ergens gelezen te hebben dat er momenteel wel vrij veel pollen zijn, maar weet ik niet zeker.
Oogdruppels al geprobeerd? En al verschil gemerkt? Is de 1e x wel ff klote met indoen denk ik hahah
Oogdruppels nog niet geprobeerd. Ben een paar dagen weg naar andere provincie en hier heb ik dus helemaal geen last! (Nou ja, oké, veel minder dan). Het verschil van bomen- en grasrijk dorp naar de stad met her en der een boompje.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Morgen meteen maar testen!