Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts!

21-04-2008 13:32 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zover,

(voor mij) is het hooikoortsseizoen weer begonnen.. :(

Wat helpt hier nou het beste tegen?

iedere dag druppelen en sprayen vind ik nou niet de fijnste oplossing.. ik hoop dat iemand nog iets beters weet???
ok HOOIKOORTS... foutje in de titel...
Ook ik wacht graag de reacties af. Heb alles al geprobeerd, maar het helpt allemaal maar even en dan ben ik "immuun".

Wat helpt nu echt?
Tabletjes slikken?
quote:Elisabeth7 schreef op 21 april 2008 @ 13:33:

ok HOOIKOORTS... foutje in de titel...

Hoi Elisabeth7,

Ik heb het typfoutje even voor je gecorrigeerd.

Groetjes Viva angel6
Kruidvat hooikoorts tabletten.

En ik ben verhuisd. Eerst woonde ik tussen de populieren. Nu midden in de stad en daar heb ik veel minder last.

Als ze nu de bomen bij m'n werk eens zouden gaan rooien heb ik waarschijnlijk helemaal nergens meer last van.

Een vriend van me is naar Aruba verhuisd en heeft nu geen last meer van hooikoorts. Maar goed, dat is nog drastischer dan naar de stad verhuizen.
Dank je Viva Angel6!

@Einstein: ik woon in een grote stad, weinig groen, en toch last van Hooikoorts..

Een ander klimaat is het beste, maar dat gaat niet lukken.
Hoi allemaal

Wat bij mij enorm goed helpt is honing! Elke dag een theelepeltje. En dan specifiek honing van een imker uit jouw buurt. En eigenlijk moet je er al in januari/februari mee beginnen, want de grap zit hem namelijk in het opbouwen van weerstand. Honing die gemaakt wordt door bijen bij jou uit de buurt, komt nl van stuifmeel van planten/bomen bij jou in de buurt (en waar je dus hooikoorts van krijgt). En een beetje van dat stuifmeel blijft in de honing zitten. Als je in jan/feb al begint met een lepeltje honing elke dag, bouw je langzamerhand weerstand op tegen het stuifmeel waar je hooikoorts van krijgt. Dus niet zomaar iedere honing, maar speciaal honing uit jouw buurt. Even googelen op imker en de stad of streek waar je woont en klaar ben je!
There. Their. They're not the same.
ik heb de hele winter in meer of mindere mate lastgehouden
Later is nu
quote:Zara1 schreef op 21 april 2008 @ 14:31:

Hoi allemaal

Wat bij mij enorm goed helpt is honing! Elke dag een theelepeltje. En dan specifiek honing van een imker uit jouw buurt. En eigenlijk moet je er al in januari/februari mee beginnen, want de grap zit hem namelijk in het opbouwen van weerstand. Honing die gemaakt wordt door bijen bij jou uit de buurt, komt nl van stuifmeel van planten/bomen bij jou in de buurt (en waar je dus hooikoorts van krijgt). En een beetje van dat stuifmeel blijft in de honing zitten. Als je in jan/feb al begint met een lepeltje honing elke dag, bouw je langzamerhand weerstand op tegen het stuifmeel waar je hooikoorts van krijgt. Dus niet zomaar iedere honing, maar speciaal honing uit jouw buurt. Even googelen op imker en de stad of streek waar je woont en klaar ben je!Je zal toch in Amsterdam wonen

Lieve imker, heeft u voor mij Vondelparkse honing? Oh, hebben ze daar geen bijenkorven? Oh. Sloterparkse honing? Gaasperdamse honing? Nee?

Alleen maar Piet Heintunnelhoning? Die met uitlaatgassen? He, bah, jekkesdekkes, dat is het niet hoor

Sorry hoor, maar hier geloof ik geen barst van. Als immunotherapie bij de allergoloog al ruim een jaar duurt, los jij het hele probleem op met lokale honing?
quote:tilalia2 schreef op 21 april 2008 @ 15:03:

[...]

Sorry hoor, maar hier geloof ik geen barst van. Als immunotherapie bij de allergoloog al ruim een jaar duurt, los jij het hele probleem op met lokale honing?Tilalia2, prima dat jij er geen barst van gelooft, maar ik probeer helemaal niet het hele probleem met lokale honing op te lossen! Beter lezen! Bij mij helpt het namelijk! En er is op internet enorm veel te vinden over het gebruik van honing om hooikoorts te verlichten danwel te genezen. Hier een voorbeeld van een wetenschappelijk onderbouwd commentaar http://www.natuurlijk-welzijn.org/artik ... ng130.html

En voor de mensen die in A'dam wonen, er zijn zeker imkers die hun bijenkasten ergens rondom A'dam hebben staan. Diezelfde stuifmeel waar jij allergisch voor bent en waar je dus ook in de stad last van hebt, die wordt gebruikt door bijen om honing van te maken. Maar: ieder z'n ding, als je hier niet in gelooft, moet je het zeker niet proberen. Ik kan alleen zeggen dat het mij van m'n zware hooikoorts heeft afgeholpen!
Okee, dus een website die volstaat met spelfouten, rare zinnen en vreemde gevolgtrekkingen, èn die het aanraadt om baby's onder een jaar honing te geven terwijl instanties als unicef dat afraden, moeten wij geloven?

Ik vind het heel fijn voor je dat het bij jou zo werkt, maar wetenschappelijk gezien klopt er helemaal niets van die site.
Tabletjes van de huisarts, Aerius heet het. En had een neusspray ernaast. En op dagen dat het echt extreem is, slikte ik een tabletje extra.

Bij mij is het rare (of eigenlijk wel prettig, hoop dat ik niet te vroeg juich.....) dat ik helemaal geen last heb van hooikoorts dit jaar... Een jaar of 5 geleden had ik het ineens, van de een op de andere dag leek het, daarvoor nooit ergens last van gehad. Begon steeds in februari. En dan tot en met oktober. Maar nu lijkt het dus spontaan weer verdwenen. Nou ja, vind het wel heeeeerlijk! Maar wel vreemd hoor, zo spontaan als het bij mij begonnen is, is het nu ook weer over.

Mayan
Ik heb al vanaf mijn 11de hooikoorts en het ene jaar meer als het ander.. En het medicijn wat vorig jaar goed hielp kan dit jaar weer minder zijn. Ik gebruik nu oogdruppels neusspray en tabletjes.
Tilalia, als je je er een beetje in verdiept, dan zou je middels internet tot de conclusie kunnen komen dat honing van lokale imkers volgens verschillende internationale onderzoeken wel degelijk helpt tegen hooikoortsklachten. En dan hebben ze het niet over babies, maar wel over kinderen en volwassenen. En ze zeggen ook niet dat het de klachten wegneemt, wel dat het de klachten (aanzienlijk) kan verlichten. Tja, ik zie het probleem niet zo. Schadelijk kan een dagelijks hapje honing niet zijn en als het je echt helpt, dan is het alleen maar heel fijn.
Celeone, ik ging af op de site met het zogenaamd wetenschappelijke bewijs. Die site die klopt niet.

Ik heb net even snel gegoogled naar andere sites, maar ook die stonden vol met spelfouten en kromme zinnen.

Dat onderzoek van Croft waaraan gerefereerd wordt, bestond uit 21 personen. Niet echt een grote groep.

Het onderzoek van U. Wahn in Heidelberg zegt het volgende:

Abstract Forty children allergic to grass pollen were divided into two groups, and matched by their serum IgE antibody concentrations to grasses. For two preseasonal treatment periods one group received immunotherapy with an alum adsorbed grass pollen extract, while the second group was treated orally with an aqueous extract of the same allergens.

The patients' postseasonal self evaluation as well as the mean symptom scores calculated from symptom diaries indicate, that oral treatment is significantly less effective in controlling seasonal allergic symptoms than subcutaneous immunotherapy. During oral treatment neither an increase of specific serum IgG antibodies, nor a suppression of the seasonal increase in specific serum IgE antibodies could be demonstrated.

Het lijkt me dus dat heel even googelen mijn gutfeeling bevestigt: honing eten is niet de oplossing voor hooikoorts.
Zeg Tilalia, jouw gutfeeling ten spijt, bij mij werkt honing enorm goed, ook zonder wetenschappelijk bewijs. TO zit met haar hooikoorts en ik heb een remedie. Ja, alleen uitgetest op mezelf, maar ik zie geen reden waarom het bij TO niet zou helpen! Het cliché 'baat het niet, dan schaadt het ook niet' is in het geval van honing zeker op z'n plaats! Dat jij er niet in gelooft, wil niet zeggen dat TO er geen baat bij zou hebben. En het is ge@#$ dat je afgaat op de site die ik m'n 2e reactie noemde, want in m'n eerste reactie, waar jij heel flauw op reageert, heb ik het niet eens over een website. En Celeone heeft gelijk, schadelijk kan een dagelijks hapje honing niet zijn en als het je helpt, is dat toch alleen maar prettig? Ben benieuwd of TO m'n tip gaat proberen en zo ja, of het haar helpt!
Zara, zoals ik al zei: ik vind het heel fijn voor je dat het bij jou werkt, maar wetenschappelijk gezien klopt er niks van.

En heel flauw? Ik vond het wel grappig. In Amsterdam heb je heel veel verschillende parken, met heel veel verschillende bomen, en niet zo heel veel imkers. Bij de Piet Heintunnel staat een kunstwerk met bijenkorven erbij, maar waar die bijen nou honing van maken... uitlaatgassen? Bouwstof?

En schadelijk... nee, niet echt. Maar het zijn wel weer calorien. En het is slecht voor je tanden. Wel lekker, daar niet van, maar zo uitgesproken heilzaam...
Ik heb al vanaf mijn 11de hooikoorts en gebruik er tabletjes voor en 2 neusspray's. Het ene jaar heb ik er meer last van dan het andere jaar. Maar ik begin met de klachten zodra bij wijze van spreken de eerste sneeuwklokjes boven de grond komen tot aan de echte vrieskou invalt. Bijna het hele jaar dus! Honing helpt bij mij niet, geprobeerd, is wel fijn voor de keelpijn en keelkriebel maar levert geen voordeel voor minder allergische klachten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik meerdere allergieen heb en ook astma dat zal er denk ik ook wel mee te maken hebben dat honing bij mij niet werkt.

Ik zet gewoon veel mijn zonnebril op, heb standaard zakdoekjes bij me en ga op echt heftige pollendagen zo min mogelijk naar buiten. Ik heb overigens geen enkele last aan zee of op een eiland met zeewind. Maar dat lijkt me logisch, de boom en graspollen consentratie is in dat soort gebieden (zeelucht- wind/ aan zee) gewoon niet zo hoog als in de landelijke omgeving/ stadse omgeving. Verder valt er prima mee te leven ondanks alle klachten.
quote:Elisabeth7 schreef op 21 april 2008 @ 13:32:

iedere dag druppelen en sprayen vind ik nou niet de fijnste oplossing.. ik hoop dat iemand nog iets beters weet???Waarom vind je druppelen en sprayen geen fijne oplossing?
ik heb al jaren Xyzal van de huisarts en geen last meer van hooikoorts
Zijn er ook middelen die je kunt gebruiken tijdens een zwangerschap? Mijn huisarts is er vaag over...
Emmetje, ik ben ook zwanger en heb nu iets van A vogel tegen hooikoorts. Helaas geloof ik niet zo in homeopathie, maar ik probeer het toch maar....

Prevalin mag je ook gebruiken. Vooral de oogdruppels hielpen me goed.

Ik heb ooit gehoord over een spray die je kunt gebruiken die een beschermlaagje over het slijmvlies in je neus legt. Kent iemand dat?
Bij mij bestaat hooikoorts uit vertopte of loopneus (daartegen helpt Fluticason) en astma (daartegen helpt Symbicort of Salbutamol).

Op dit moment neem ik (nog) geen hooikoortsverschijnselen waar. Ik hoop ook niet dat ik vanavond een aanval krijg, omdat ik dit bericht geschreven heb.
World of Warcraft: Legion
Ik heb ook een vraagje over hooikoorts. Heb namelijk nog nooit ergens last van gehad, maar dit jaar al sinds februari ontzettende jeuk in mn ogen. Moet ook vaak niezen. Heb geen last van tranen of mn keel ofzo. Maar vroeg me af of die jeuk van hooikoorts kan komen. En of er iets is wat daar tegen helpt. Het wordt namelijk steeds erger.

groetjes truffel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven