Gezondheid alle pijlers

hooikoorts

24-03-2010 17:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds een week snipverkouden en moe. Eerst dacht ik dat het een verkoudheidje was maar begin nu toch te denken dat de hooikoorts weer begonnen is! Het lijkt me echter zo vroeg, er is buiten nog niks groens te bekennen. Hebben meer mensen hier al last van en wat helpt bij jullie? Ik heb pillen, neusspray en oogdruppels maar niks lijkt echt goed te te helpen. Ook lijkt het ieder jaar erger te worden....
hoi hoi.

Ik heb er sinds een week of drie ook weer last van..

Welke tabletten gebruik je? Ik gewoon van de etos, huismerk, s morgens vroeg standaard in nemen, nergens last van. Zorg ervoor dat je altijd en stripje bij je hebt...

Misschien je laten testen op je allergie, dan weet je welke anti histiminica je in moet nemen.
Yep, hier is het snotteren ook alweer begonnen.. Ivm borstvoeding nog niet aan de medicijnen maar de budesonide neusspray en Allerfree zijn wel al in huis. Dit werkt bij mij trouwens super!

Als je nu al last hebt dan is het waarschijnlijk een boompollen-allergie. Ik heb het ook, ben vnl. allergisch voor berk, els en hazelaar...

Zo'n allergietest is best wel aan te raden, tijdje geleden weer gedaan en ik weet nu precies waarvoor ik wel en niet allergisch ben!

Succes!
Hier ook, alweer een week of 2/3. It's that time of the year again...
Ik heb last van gras, heb dus nog een week of 4 uitstel

Ik gebruik sinds vorig jaar de medinose. Apparaatje met infraroodlampjes die je in je neus steekt. Niet om aan te zien, maar ik hoef in elk geval nog maar een halve tot 1 tablet in te nemen, en geen drie....

Als ik deze tip nog vaak geef word ik straks geband wegens reclame maken . Maar als het straks weer begint dan ben ik zonder hulpmiddeltjes nergens. Zegt zij die haar man jarenlang heeft uitgelachen.......
Aerius vragen bij je dokter. Is een antihistamine dat tegen vanalles werkt. Ik gebruik het dagelijks tegen hooikoort en een huismijtallergie.
Ik heb er ook al weer een paar weken last van. Ik heb dit jaar besloten naar de HA te luisteren en neem braaf m'n neusspray en tabletjes en ik moet zeggen dat ik het tot nu heel erg goed onder controle heb. Dus laat het nog een keer testen bij de ha en de medicijnen worden nu ook vergoed. Fijne bijkomstigheid voor een student
Ik heb sinds anderhalve week ook weer zo'n last van jeukende ogen en een verstopte neus. Ben héél moe ook.

Ik gebruik geen medicijnen, want zo erg is het bij mij net niet, vind ik zelf.

Volgens een allergietest bij de dokter ben ik allergisch voor berken, pollen en grassen. Als ik jou was, zou ik ook eens zo'n test doen.

Bij mij is het het ene jaar erger dan het andere jaar.

Sterkte allemaal! Het is niet echt erg, maar zeker ook geen pretje om hooikoorts te hebben.
Aerius idd, van die fijne blauwe, Ze helpen ook om m'n eczeem te onderdrukken, dus eigenlijk neem ik ze het hele jaar
O ja, ik heb een paar jaar geleden pilletjes gehad, Claritine, en dat hielp wel goed. Maar omdat je dat het hele jaar door moet slikken zo'n beetje, ben ik daar mee gestopt.
Dank vast voor jullie reacties! Ik heb nu loratadine tabletjes van de huisarts en prevalin spray en druppels gewoon van de Etos. Vorig jaar had ik die ook van de ha maar schoot niet echt op had ik het idee.

Ineens bedenk ik dat ik vorig jaar ook zo'n infraroodding heb aangeschaft dat je in je neus stopt. Toen merkte ik er niet veel van maar kan het wel weer gaan proberen, wie weet...Tis wel een drama hoor, vooral als mn ogen straks weer gaan jeuken en tranen, kan ik ook weer een paar weken geen makeup op, bah!
bah mijn medicatiecocktail doet niks, bah
Claritine en loratadine = hetzelfde
Wat gebruik jij dan Meds?
cetrizine, nasonex en prevalin
Al eens budesonide geprobeerd? Werkt bij mij super en heb ik al aan 2 anderen aanbevolen en werkt bij hen ook goed - en nee, heb geen aandelen!

Het is trouwens een neusspray, is mijn grootste issue altijd want ogen vallen redelijk mee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven