Hormonen in de overgang
vrijdag 24 januari 2014 om 22:22
Ik ben 55 en heb nu ruim 1 jaar Femoston geslikt tegen overgangsklachten. Dwz enorme opvliegers met zweetuitbarstingen. Hierdoor sliep ik ook slecht.
Het heeft enorm geholpen maar ik wil er nu vanaf.
Ben begonnen met afbouwen en zit nu op 5 tabletten per week. De zaterdag en dinsdag sla ik over.
Wie heeft er ervaring met het stoppen met hormoontabletten. Ben zo bang dat de opvliegers weer terugkomen.
Het heeft enorm geholpen maar ik wil er nu vanaf.
Ben begonnen met afbouwen en zit nu op 5 tabletten per week. De zaterdag en dinsdag sla ik over.
Wie heeft er ervaring met het stoppen met hormoontabletten. Ben zo bang dat de opvliegers weer terugkomen.
vrijdag 24 januari 2014 om 22:35
Hoi Prinsje, ik weet er alles van.
Ik moet er niet aan denken te stoppen.
Gebruik nu Livial, dat is een hormoonvervanger.
Heb er veel baat bij.
Sterkte meis.
Ik moet er niet aan denken te stoppen.
Gebruik nu Livial, dat is een hormoonvervanger.
Heb er veel baat bij.
Sterkte meis.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

vrijdag 24 januari 2014 om 22:41
Dat is dus de reden waarom hormoongebruik niet wordt aangemoedigd: zodra je stopt komen de symptomen gewoon terug.
Voor mij de reden om op andere manieren de klachten te bedwingen.
(naast verhoogde kans op diverse vormen van kanker door hormonen, uiteraard)
Dus nee sorry, hier geen ervaring met hormoon afbouw.
Voor mij de reden om op andere manieren de klachten te bedwingen.
(naast verhoogde kans op diverse vormen van kanker door hormonen, uiteraard)
Dus nee sorry, hier geen ervaring met hormoon afbouw.
zondag 26 januari 2014 om 19:24
Ik wil eigenlijk niet langer doorgaan. Het is toch troep uiteindelijk waarmee je risico loopt op kanker.
Livial is dat ook via de dokter of vrij verkrijgbaar?..
Dokter zei trouwens dat het niet waar was dat je overgang (dus opvliegers) uitstelt door hormonen.
Ik moet zeggen dat met 5 tabletjes per week ik nog niet echt weer last heb van opvliegers alleen af en toe wat lichte warmte aanvallen
Livial is dat ook via de dokter of vrij verkrijgbaar?..
Dokter zei trouwens dat het niet waar was dat je overgang (dus opvliegers) uitstelt door hormonen.
Ik moet zeggen dat met 5 tabletjes per week ik nog niet echt weer last heb van opvliegers alleen af en toe wat lichte warmte aanvallen