Gezondheid alle pijlers

Hormoonzweet

30-12-2024 13:41 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds enkele weken heb ik last van een overmatige zweetgeur waar ik eerder echt nooit last van had. Ook na het douchen/wassen/scrubben is de geur na enkele uren weer sterk aanwezig.
Meest logische verklaring leek mij dat dit wellicht de eerste tekenen van de overgang (ik ben 46) kunnen zijn. Ik heb verder nog geen symptomen, menstruatie is nog regelmatig bijvoorbeeld.
Iemand ervaring hiermee en welke deo hielp wel echt afdoende? :$
De nieuwe rexona stick maximum protection werkt geweldig. Wel kneiterduur.

Wel echt een (pre-) overgang dingetje trouwens zo'n geur verandering..
Dank je, staat genoteerd! Ga straks maar gelijk even halen.
De Loveli deo is echt het allerbeste. Ik moest op een gegeven moment meerdere malen per dag extra deo gebruiken omdat ik mezelf rook. Na deze tip van een vriendin nooit meer last van gehad. Duur, maar het geld meer dan waard.
Leven en laten leven.
Dank je. Ga zo even naar de Kruidvat en zal eens wat merken proberen. Even ruiken welke lekkerst ruikt ook.

Kan dan nog wel wat jaren duren voor ik verandering opmerk qua menstruatie toch? Of zit dat er dan ook aan te komen?

Mis mn moeder nu wel zeg, baal dat ik haar niet even kan bellen (paar jaar geleden overleden)
Iets minder kruidig eten wil ook wel helpen’
Geen knoflook geen uien’ geen scherp gekruide gerechten .helpt niet tegen het transpireren wel tegen onaangename geuren.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
30-12-2024 14:06
Iets minder kruidig eten wil ook wel helpen’
Geen knoflook geen uien’ geen scherp gekruide gerechten .helpt niet tegen het transpireren wel tegen onaangename geuren.
Dat zou wel echt balen zijn maar logische oplossing. Ik ben gek op erg gekruid/pittig eten en gooi overal knoflook in waar het kan.
Loveli deo is daar speciaal voor, goede ervaringen mee
Ik heb na tips vanwege dezelfde vraag de deo van Wild aangeschaft. Ben er niet lyrisch over, maar werkt beter dan de standaard merken.
Butterfly_fly schreef:
30-12-2024 14:36
Ik heb na tips vanwege dezelfde vraag de deo van Wild aangeschaft. Ben er niet lyrisch over, maar werkt beter dan de standaard merken.
Misschien dat de merken die hier genoemd zijn, beter werken voor je? Zal sowieso laten weten hoe ze mij bevallen.
Syneo5. Erg duur, maar gebruik je slechts 1x in de 5 dagen. Werkt perfect voor mij.
Loveli. Zeker weten.
Kan inderdaad heel goed met de overgang te maken hebben.
Bij mij hielp geen enkele deo, heb héél veel verschillende geprobeerd destijds (kan niet tegen spuitdeo’s, dus die nooit getest). Ben zelf deo gaan maken van kokosolie, maizena en baking soda: dat werkt goed. Weinig werk, weinig kosten, veel gemak van! Dat kan dus nog een optie zijn als je geen deo kunt vinden die werkt.
Ik gebruikte altijd Therme deoroller, de groene, op een gegeven moment ging ik mij ook ruiken.

Nu al weer jaren Deoleen regular roller en nergens last meer van.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
https://www.bol.com/nl/p/vergulde-hand- ... androidapp

Deze, ik doe er al meer dan twee jaar mee.
Eten wat de pot schaft, dat is het leven (Oogappels)
Hier ook helemaal weg van Loveli, helpt ook erg goed tegen puberzweet trouwens.
Als syneo5 en loveli niet werken (zoals bij mij destijds): odaban spray. Gebruik je in het begin om de drie dagen, later om de vijf dagen. Ook fijn bij opvliegers met zweetaanvallen: oksels blijven kurkdroog
Loveli deo werkt hier echt goed tegen.
Hier geen Loveli fan. Ik kreeg er huiduitslag van.
Wat bij mij het beste werkt is afwisseling van een aantal deo's. Wild, Alka en Borotalco heb ik nu in gebruik.
LemoosGaatDoor schreef:
30-12-2024 15:43
Als syneo5 en loveli niet werken (zoals bij mij destijds): odaban spray. Gebruik je in het begin om de drie dagen, later om de vijf dagen. Ook fijn bij opvliegers met zweetaanvallen: oksels blijven kurkdroog
Blij dat je er nog bent!❤️
Bij de kruidvat hadden ze geen van deze merken. Heb nu dove maximum protection cream stick op advies van medewerker. Mocht deze niet afdoende helpen, haal ik 1 van de hier genoemde merken maar dan moet ik even kijken waar ze deze verkopen.
Ik heb een tijdje Finspiran gebruikt, maar daar kreeg ik heel geïrriteerde oksels van.
Toen overgegaan op Loveli, ik heb een aantal proefflaconnetjes besteld.
Dat werkte ook niet heel erg goed, in eerste instantie wel. Maar daarna niet meer.

Ik ben op internet gaan zoeken, omdat ik het echt niet grappig vind wanneer ik mezelf ruik (ik denk dan altijd dat anderen mij ook ruiken, ondanks dat mijn vriend zei van niet). En ergens vond ik de tip: Azijn gebruiken onder je oksels.
Bacteriën zorgen ervoor dat je okselzweet gaat stinken en blijkbaar was je dat niet zomaar weg met zeep of douchefris. Tenminste: ik niet.
Sinds ik mijn oksels dep met azijn, ruik ik mezelf niet meer. En ik gebruik meestal geen deodorant (wel parfum, maar niet onder mijn oksels).
Als ik heb gesport ruik ik mezelf uiteraard wel. Maar als ik dan mijn oksels heb gedept met azijn is die lucht wel weg. Het ligt er even aan hoe fanatiek het ruikt of ik het dan meteen met zeep was, of dat ik dat pas de volgende ochtend doe.

Hopelijk werkt dat blijvend... anders moeten we weer op zoek naar wat anders O_O
Yraatje schreef:
30-12-2024 16:03
Ik heb een tijdje Finspiran gebruikt, maar daar kreeg ik heel geïrriteerde oksels van.
Toen overgegaan op Loveli, ik heb een aantal proefflaconnetjes besteld.
Dat werkte ook niet heel erg goed, in eerste instantie wel. Maar daarna niet meer.

Ik ben op internet gaan zoeken, omdat ik het echt niet grappig vind wanneer ik mezelf ruik (ik denk dan altijd dat anderen mij ook ruiken, ondanks dat mijn vriend zei van niet). En ergens vond ik de tip: Azijn gebruiken onder je oksels.
Bacteriën zorgen ervoor dat je okselzweet gaat stinken en blijkbaar was je dat niet zomaar weg met zeep of douchefris. Tenminste: ik niet.
Sinds ik mijn oksels dep met azijn, ruik ik mezelf niet meer. En ik gebruik meestal geen deodorant (wel parfum, maar niet onder mijn oksels).
Als ik heb gesport ruik ik mezelf uiteraard wel. Maar als ik dan mijn oksels heb gedept met azijn is die lucht wel weg. Het ligt er even aan hoe fanatiek het ruikt of ik het dan meteen met zeep was, of dat ik dat pas de volgende ochtend doe.

Hopelijk werkt dat blijvend... anders moeten we weer op zoek naar wat anders O_O
Die van Finspiran raadde medewerker af, zij kreeg daar brandwondjes door. Dus die heb ik maar lekker laten staan voor de zekerheid.

Azijn heb ik wel in huis dus dat kan ik ook proberen.
Aneso schreef:
30-12-2024 14:07
Dat zou wel echt balen zijn maar logische oplossing. Ik ben gek op erg gekruid/pittig eten en gooi overal knoflook in waar het kan.
Ik merk het aan mezelf heel goed: geen knoflook, geen uien geen pittig eten…dan ook absoluut geen last. Het komt m i van binnenuit en manifesteert zich het eerst in de oksels en heviger wanneer ik gestressed of gespannen ben. Maar dat is mijn ervaring.
Anderen vinden wat van mij, ikzelf ook.
pepexx schreef:
30-12-2024 15:12
Ik gebruikte altijd Therme deoroller, de groene, op een gegeven moment ging ik mij ook ruiken.

Nu al weer jaren Deoleen regular roller en nergens last meer van.
Ik gebruik de deocreme van Therme die juist beter bij mij werkt. Ook sinds een paar jaar last van penetrante hormonale zweetlucht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven