Gezondheid alle pijlers

Houdt het dan nooit op???!!

26-06-2011 19:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit heb ik noemenswaardige problemen met m'n gebit gehad. Op m'n 19e pas m'n eerste gaatje en daarna ook nog wel eens gaatjes gehad maar nooit kiespijn omdat de gaatjes altijd tijdig ontdekt en behandeld werden. Tot vorige zomer. Van het op een het andere moment een helse pijn in m'n kaak. Ben van weekendtandarts naar huisartenpost naar eigen huisarts geweest maar niemand kon mij vertellen wat er aan de hand was. Uiteindlijk kwam bij de kaakchirurg de aap uit de mouw: een megagat in een van m'n kiezen. Bij de tandarts een wkb in de betreffende kies gehad en er kwamen ook nog wat gaatjes op andere plekken aan het licht + wat oude vullingen die aan vervanging toe waren. Al met al ben ik er een paar maanden mee zoet geweest en toen kon ik een vreugdedansje maken. M'n gebit was weer helemaal op orde en ik was voor een belangrijk gedeelte over m'n jarenlange tandartsangt heen. De vreugde was echter van korte duur, een paar weken later lag ik weer in de stoel met een pijnlijke kaak. Foto gemaakt, niets op te zien. Uiteindelijk is de pijn verdwenen tot 4 weken geleden. Ineens helse pijn in m'n kies (een van de kiezen die een paar maanden terug gevuld was). 2 dagen later kon ik bij de tandarts terecht en was m'n 2e wkb een feit. Aankomende week wordt de wkb afgemaakt en ik was al een soort van blij, zou het nu echt allemaal achter de rug zijn? Niet dus, sinds gisteravond een vreemd gevoel in m'n kaak aan de andere kant. Licht pijnlijk, een soort dof, tintelend gevoel. Vanochtend bij het opstaan was het over maar na een paar uur kwam het weer opzetten. Het zal toch niet waar zijn? Buiten dat ik een tandartsbezoek nog steeds niet leuk vind kost het ook bakken met geld en gaat m'n baas moeilijk doen, ik ben al zo vaak afwezig geweest door tandartsbezoek. Wie heeft dit ook gehad, eerst nooit problemen en dan aan de lopende band? En kan een eenmaal gevulde kies toch nog problemen geven?
anoniem_78756 wijzigde dit bericht op 26-06-2011 20:04
Reden: Foutje
% gewijzigd
Gaatjes in je gebit? Ik zou gaan biechten.
Als ik het met biechten op kan lossen
Mwah, ik heb jaarlijks diverse wkb. Ik moet ook nog 2 implantaten dit jaar.

Ik vind, dat het allemaal nog al meevalt voor je!
Ik verwachtte bij het lezen van de titel echt het verhaal met iemand met een heel zwaar leven met allemaal ellende, maar iets vaker naar de tandarts en/of kaakchirurg moeten valt bij mij niet echt onder deze noemer...

ik kan me voorstellen dat je ermee zit hoor, maar ik vind de titel nogal overtrokken....
is er met jou wel eens gesproken over knarsen?

Doordat ik knarsetande kreeg ik ontstekingen en geïrriteerde zenuwen, godsgruwelijk veel pijn gehad in eerste instantie werd er bij mij ook gedacht aan wkb, maar een anti-biotica kuur en een anti-knarsbitje deden wonderen.

Naja tot zover mijn ervaringen..
Ik heb ook een tijdje last gehad van mijn tanden. Dan was ik naar de tandarts geweest, week later kiespijn, weer gaatje gevuld, week later weer kiespijn. Tandarts kon niks vinden en alles was in orde qua gaatjes/tanden. Bleek wel dat ik erg ontstoken tandvlees had en ik kreeg daarvoor een speciale tandgel en ik moest beter gaan stoken en flossen.

Wist niet dat ontstoken tandvlees zo'n pijn kon geven maar na 2 weken was het over en zodra ik het weer begin te voelen dan gebruik ik dus weer die tandgel een paar dagen en is het ook weer over.

Even een aanvulling: De tandgel is van Corsodyl, je schijnt er ook mondwater van te hebben.

Je kunt dus inderdaad na een bezoek aan de tandarts pijn krijgen omdat het allemaal nog gevoelig is na de behandeling.
Gebid???jezus
Ohhhhh ik zie het nu pas, gebit met een d wat suf!!!!! nu begrijp ik de opmerking van hertje ook
Gelukkig dat je de fout inziet
Heb het maar even aangepast..
Mij is ooit verteld dat je gaatjes kunt hebben, die met het blote oog niet zichtbaar zijn. Mijn tandarts maakt ieder jaar van mijn gebit röntgenfoto's. Nu kan je zeggen dat het geldklopperij is, maar daarmee komen wellicht wel eventuele problemen aan het licht die vroegtijdig behandeld kunnen worden.
Jazeker , kun je van een gevulde kies ook nog last hebben.

De wortel of de wortelpunten kunnen gaan ontsteken.

Gewoon laten behandelen, want dat kan vreselijjke pijnen geven als je te lang wacht.

Persoonlijk ben ik van het type die wacht tot de pijn erger is dan de angst, dus ik weet waar ik over praat.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven