Gezondheid alle pijlers

huid en haar vet door ziekte?

12-09-2009 10:33 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Kan het kloppen dat als je ziek bent je huid daar op reageert? Ik heb een vrij nare alvleesklier ontsteking, waar ik nu twee keer voor in het ziekenhuis heb gelegen. Al een maand of 2 heb ik nu ook een hele vette huid, vet haar en een soort exceem in mijn handen. Best vervelend allemaal en ik zou er graag een oplossing voor vinden. Voor het exceem heb ik een crème van de huisarts gekregen, maar voor mijn huid heb ik nog geen oplossing. Crèmes en shampoo van de "betere" merken zijn me te duur om er gewoon maar een aantal potjes van te kopen en dan te kijken welke het beste werkt. Kunnen jullie me misschien helpen?

(ik heb ook een deukje in al mijn vinigernagels, maar dat groeit er vanzelf wel uit)

Alvast bedankt!
Hoi Superfuture,

Wat vervelend dat je ziek bent. En dan ook nog problemen met je huid en haar.

Ik zou alleen niet zo goed weten wat je het best kan gebruiken.

Ik zou niet zomaar vanalles gaan proberen, daar kan je huid nog erger van verstoord raken.

Misschien kan je bij een goede apotheek om raad vragen.

Zij zullen hier vast vaker vragen over krijgen en anders misschien de huisarts uithoren of hij iets weet.

Ik weet trouwens wel dat je alvleesklier insuline aanmaakt die ervoor moet zorgen dat de suikers die je binnenkrijgt worden omgezet in energie.

Als je te weinig insuline aanmaakt worden er meer suikers omgezet in vetten geloof ik, misschien komt daar ook wel je vettere huid en haar vandaan.

Ik heb zelf trouwens ook problemen met mijn huid en hoofdhuid.

Ik heb nu sinds ongeveer een jaar een schildklier ziekte en daardoor is mijn hormoonhuishouding erg veranderd.

Vroeder had ik eerder een droge huid en nu juist meer een gemende tot soms een vette huid. Met soms kortjes en droge plekjes. Frustrerend. Tot nu toe nog niet echt de juiste producten gevonden.

Veel sterkte met het ziek zijn. Ik hoop dat je snel opknapt en dat je dan ook weer je oude huidje een haardos terug krijgt.

Groetjes Muis
Ik denk wel dat je huid/haar vetter kan worden door ziekte. Waarschijnlijk ook door de medicatie die je slikt of slikte. Bij jou lijkt het van binnenuit te komen, dus ik zou niet weten wat voor een cremes je moet gebruiken.

Ik zou iig geen agressieve middelen gaan gebruiken. Gewoon een lichte creme voor de huid.

Kun je niet aan een arts vragen of deze symptomen horen bij een alvleesklierontsteking..
Hee dames, dankjewel voor je reactie. Ik heb het gisteren toch maar aan de huisarts gevraagd, vond het wel een beetje ijdel, omdat het natuurlijk geen wereldramp is maar hij nam me gelukkig wel serieus. Ik heb een crème gekregen die zou moeten helpen, dus ik ben benieuwd! Hij zag ook dat ik beginnende couperose heb, de crème zal voornamelijk daarvoor helpen en de vettigheid meteen oplossen.
Ik hoop dat de creme werkt en fijn dat de huisarts jouw serieus nam.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven