Gezondheid alle pijlers

Huis-, tuin- en keukentips tegen snurken?

23-02-2015 11:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voordat we aan de dure sprays, beugels, kussens, huisartsen etc. beginnen van mij de vraag, zijn er huis-, tuin- en keukentips tegen snurken dat jullie weten? Of ervaring mee hebben?
Elleboog geven
Ja. Als de snurker overgewicht heeft, kan dat een oorzaak zijn. Mijn vriend begon pas te snurken toen hij te dik werd. Dus op dieet kan helpen. Op de zij slapen kan helpen. Wat ik wel eens doe als hij heel hard snurkt, is dat ik even heel hard hoest. Dan komt ie even uit de diepere slaap en gaat dan uit zichzelf anders liggen. En stopt iig even met snurken. Je kunt ook met leukoplast de neusgaten wijd open zetten en vastplakken maar dat is erg oncomfortabel. Dan heb je nog de oordopjes voor jezelf. En last but not least, in een andere ruimte gaan slapen. Succes.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Buiten laten slapen
quote:titato schreef op 23 februari 2015 @ 11:13:

Elleboog geven O ja, die vergat ik nog. Die werkt hier helaas niet. Hij wordt dus wel wakker van een hard geluid. Soms gooi ik ook wel per ongeluk expres een pannendeksel op de grond, hahaha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Afvallen is de allerbeste oplossing. Hier was ik het zelf die snurkte. Het liep dusdanig uit de hand, dat er echt wat moest gebeuren. Ik heb ook altijd problemen met neus-, bij- een voorhoofdsholtes, ben ik wel eens aan geopereerd, maar heeft niks geholpen en het snurken is daarna begonnen. Ik ben dus toch maar eens gaan googelen op operaties tegen snurken, nou die zijn dusdanig verschrikkelijk, dat ik gelijk besloot om eerst maar eens drastisch af te vallen en ja hoor het snurken is over, behalve als ik verkouden ben natuurlijk, maar dat heeft iedereen.
TVP!

Hier ook een snurkend manpersoon die helaas zo fit en slank is dat afvallen echt niet de oplossing is.

Het elleboogje en slaan met een kussen werkt hier tot nu toe het beste, maar is niet echt een oplossing.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Mijn partner snurkt en bleek slaap apneu te hebben. Ze slaapt nu met een CPAP en het snurken is zo goed als over. Vanalles geprobeert voor die tijd, maar zonder succes. Mijn advies is om alle huis tuin en keukenmiddeltjes over te slaan en gelijk op zoek te gaan naar een effectieve maatregel. Ik heb ook honderden euro's uitgegeven aan op maat gemaakte oordoppen en andere onzin, maar dat was weg gegooid geld.

Apart slapen, dat was de enige effectieve maatregel die wel zorgde voor wat nachtrust.
VARA kassa heeft hier eens aandacht aan besteed. En dan vooral aan alle hulpmiddelen die op de markt zijn. Dit is de uitslag:

http://www.mijnreceptenbo ... e-kokoschocola-20504.html

Mijn man snurkt soms, met mijn op maat gemaakte oordopjes heb ik daar geen last van. Maar hij snurkt niet heel hard en lang niet altijd gelukkig.
toch maar naar de huisarts, kan namelijk apneu zijn en dat vergroot weer de kans op hart- en vaatziekten
Mijn huis-tuin-keukentip tegen snurken is het hebben van goede selectiecriteria. Bij de mannenkeuze; geen roker, geen alcoholist, geen gesnurk. Werkt bij mijn exemplaar tot nu toe erg goed, ook op de langere termijn. Tenzij er meer dan 3 biertjes in het spel zijn, maar dat is gelukkig zelden.
Oke, bedankt allemaal voor de reacties. Ik zal een afspraak maken bij de huisarts denk ik maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven