Gezondheid alle pijlers

Hulp....:(?

07-09-2011 18:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

ik maak me op het moment eventjes nogal beetje hysterisch druk.

mijn zusje die een half jaar heeft rondgetrokken in zuidoost-azie is gisteren teruggekomen en heeft voor mij allerlei lokale theeën meegenomen. Ik heb deze lekker met haar opgedronken onder het genot van een high tea. Toen ik echter in de keuken kwam zag ik dat die theezakjes heel onhygienisch eruit zagen, echt zo op zijn 'aziatisch'.

Nu ben ik bang dat er strakjes een of andere infectieziekte in zit waar ik ziek van word. Mijn zus is natuurlijk tegen vanalles ingeeent maar ik niet..

Ben ik me onnodig aan het druk maken?
To, thee maak je met kokend water, dat lijkt me bijzonder veilig en daarnaast waar denk je dat de rest van de thee die in de winkel ligt vandaan komt, uit een steriele fabriek in Koog aan de Zaan? Nee die wordt net zo goed geplukt door de lokale bevolking in een Aziatisch land en die heb je al jaren zonder problemen gedronken. Ik zou professionele hulp zoeken als je je hier al hysterisch druk over kan maken.
Ik ben blij dat ik o.a. Iry hier als medestander heb. Tuurljk kunnen anderen niet 'met angst meegaan', zoals Leo zegt bvb. Die hebben dan ook geen angstSTOORNIS. Wat in jouw geval wel degelijk het geval lijkt.

En Himalaya: je schrijft "Ik denk niet dat iemand die een dergelijke angststoornis heeft, zich aan gaat melden bij het Viva-forum en dan deze vraag gaat stellen."

Mocht het werkelijk zo zijn, dan beseft zo'n persoon niet dat hij überhaupt een probleem heeft. En je moet tenslotte érgens beginnen met het onderzoeken van wat je voelt/mankeert/denkt/etc.

@TO: als je buikpijn krijgt na je lunch, enkel door je angst, dan valt dit als het ware onder paniekaanvallen.

Laat het gros hier maar kletsen, maar als jij voelt dat dit niet iets wat je wenst, dan moet je hier echt hulp bij zoeken. Nu is het nog in een betrekkelijk lichte vorm. Jouw gedachtengang waarschijnlijk: "Je weet met je hoofd heus wel dat het eigenlijk een beetje onzin is, maar toch neemt dat je angst niet weg, want je gevoelens zeggen iets anders." Heel herkenbaar hoor en voor iemand zónder een angststoornis haast niet te begrijpen.

En wat Iry ook zegt: "Als je echt een angststoornis hebt komt er wel een nieuwe gedachte wanneer de andere weggenomen is." Je dient dus de bron te vinden, waardoor je er achter komt waarom je brein valse alarmsignalen af is gaan geven.
Wat een gezeur zeg, TO vraagt of haar gedachtes te ver gezocht zijn, of dat ze zich wel zorgen moet maken. Nou, daar heeft ze een eensluidend antwoord op. Ook de mensen die een beetje sarcastisch reageren geven daarmee een duidelijk antwoord: Ja, dit is enorm ver gezocht. Klaar toch?

Als je als schizofreen op straat loopt te mummelen in jezelf, doen mensen ook alsof je gek bent, dat is namelijk ook zo. Dus als je iets raars zegt op een forum, krijg je te horen dat het raar is, ook al komt het voort uit een stoornis, lijkt me niets mis mee. Dit is toch juist het soort feedback waar TO om vroeg?

En ja als ze een angststoornis heeft moet ze naar de psycholoog, maar dat betekend toch niet dat je niet normaal mag reageren?
quote:molly74 schreef op 07 september 2011 @ 20:08:

Ik ben blij dat ik o.a. Iry hier als medestander heb. Tuurljk kunnen anderen niet 'met angst meegaan', zoals Leo zegt bvb. Die hebben dan ook geen angstSTOORNIS. Wat in jouw geval wel degelijk het geval lijkt.

En Himalaya: je schrijft "Ik denk niet dat iemand die een dergelijke angststoornis heeft, zich aan gaat melden bij het Viva-forum en dan deze vraag gaat stellen."

Mocht het werkelijk zo zijn, dan beseft zo'n persoon niet dat hij überhaupt een probleem heeft. En je moet tenslotte érgens beginnen met het onderzoeken van wat je voelt/mankeert/denkt/etc.

@TO: als je buikpijn krijgt na je lunch, enkel door je angst, dan valt dit als het ware onder paniekaanvallen.

Laat het gros hier maar kletsen, maar als jij voelt dat dit niet iets wat je wenst, dan moet je hier echt hulp bij zoeken. Nu is het nog in een betrekkelijk lichte vorm. Jouw gedachtengang waarschijnlijk: "Je weet met je hoofd heus wel dat het eigenlijk een beetje onzin is, maar toch neemt dat je angst niet weg, want je gevoelens zeggen iets anders." Heel herkenbaar hoor en voor iemand zónder een angststoornis haast niet te begrijpen.

En wat Iry ook zegt: "Als je echt een angststoornis hebt komt er wel een nieuwe gedachte wanneer de andere weggenomen is." Je dient dus de bron te vinden, waardoor je er achter komt waarom je brein valse alarmsignalen af is gaan geven.gelukkig dat er een psychiater op het forum is die diagnoses kan stellen
Ik vroeg (en anderen), TO bevestigt. That's it.
hypochondrisch aangelegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven