Gezondheid alle pijlers

Hyperventilaite en angsten help

26-01-2011 12:14 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

ik ben Dirk-Jan en heb steeds meer last van hyperventilatie en angsten. Ik heb hartkloppingen, hoofdpijn, vaak druk op me borst, ben bang dat ik iets aan mij hart mankeer, zweten, angstig, misselijk, gejaagd teveel om op te noemen eigenlijk! echt vreselijk ik sta er mee op en ga er mee naar bed! Ik ben al doodsbang om boodschappen te doen, terwijl ik altijd heel ondernemend was.

Ik ben naar mijn huisarts geweest, die kon in het begin ook niet verklaren wat het nou daadwerkelijk moest zijn. Na een hartfilmpje, op aandringen van mij, in het ziekenhuis en andere onderzoeken zei hij misschien is het hyperventilatie.

Nu ben ik constant aan het zoeken op internet naar hulp. Ik ben op veel sites terecht gekomen en sinds gister op de site van de stichting afhh. wat op deze site staat aan informatie herken ik heel erg. ook de klachten die hier worden genoemd. Ik hoop alleen via dit forum te weten te komen of iemand ervaring heeft met deze stichting en zij mij van mijn klachten af kunnen helpen?

Ik ben echt de wanhoop nabij en wil zo graag geholpen worden.

Groetjes Dirk-Jan
Iemand in mijn omgeving heeft het ook en die krijgt nu bij een mensendieck oefentherapeut oefeningen.
Wat rot voor je dat het je leven zo beinvloed. Is je bloed ook geprikt om te kijken of je schildklier misschien te snel werkt?

Als het inderdaad spanningsklachten zijn dan kan een fysiotherapeut je helpen met ademhalingsoefeningen en ook haptonomie is een echte aanrader, een haptonoom kan je helpen om beter in je vel te komen.

Op internet zoeken is prima natuurlijk, maar eigenlijk vind ik dat je huisarts je ook wel een handje mag helpen door je door te verwijzen naar een therapeut.

Voor beweging en ontspanning kun je aan yoga denken.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven