Gezondheid alle pijlers

Ibuprofen bruistabletten lossen niet op

14-10-2013 09:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goedendag allemaal.

Ik slik (oké, drink) brufen bruis, zo'n poedertje wat je in een glas water gooit. De meesten hier zullen het wel kennen, wordt vaak voorgeschreven als er gesleuteld wordt aan je tanden.

Het probleem: Het spul lost voor geen meter op in water van normale drinktemperatuur (dokter had aangegeven dat het in dit normaal was en het staat ook zo in de bijsluiter). Er blijft enorm veel poeder vrolijk op de waterspiegel liggen waardoor ik het niet goed binnenkrijg.

Heeft iemand hier misschien een idee waar dat aan kan liggen en of ik misschien kouder/warmer water moet gebruiken?

Voor het geval er een overijverige mod bezig is op de vroege maandagmorgen: Dit is geen medisch advies vragen, hooguit scheikundig advies

Alvast mijn dank voor iedereen die reageert
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Krijg je het met roeren er niet goed door? Doe je wel eerst het poeder in het glas en dan pas water? Zijn de zakjes poeder niet vochtig? Klinkt misschien raar maar het poeder trekt vocht aan, en als het vochtig is lost het niet goed meer op.
Is het niet een idee om het in een beker te doen, laagje heel warm water erop te doen, neem aan dat het dan oplost en dan een plons koud water er bij te mengen dat het een temperatuur word die je kunt drinken. (In 1 keer achterover kunt slaan?)
Vreemd, ik gebruik het spul nu ook en heb er geen last van. Wel een beetje poeder op het oppervlak van het water, maar niet zo dat het niet te drinken is.

Wat in me opkomt: is de houdbaarheidsdatum niet verstreken?
Ik heb de houdbaarheidsdatum nog even nagekeken. Ze zouden nog tot maart 2015 goed moeten zijn. Maar dat is zeker een goede tip, dankje, Splinter!

Roeren deed ik al, deed het trucje ook niet.

Er eerst heel warm water erop gieten had ik nog niet bedacht. Dankjewel TheNurse! Dat ga ik bij mijn volgende slikmoment uitproberen

Dankjullie voor het meedenken.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Mee terug gaan naar de apotheek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven