iemand ervaring hiermee?
woensdag 13 april 2011 om 08:18
Hoi,
Ongeveer 4 maanden geleden ben ik gestopt met de pil. Ik werd maar niet ongesteld (en ben niet zwanger). De HA heeft me toen primolout voorgeschreven. Voor 2 weken twee keer per dag een tabletje slikken.
In de bijsluiter stond dat je na gebruik binnen 2-3 dagen ongesteld zou moeten worden. Inmiddels ben ik al 5 dagen gestopt en nog steeds niet ongesteld.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ongeveer 4 maanden geleden ben ik gestopt met de pil. Ik werd maar niet ongesteld (en ben niet zwanger). De HA heeft me toen primolout voorgeschreven. Voor 2 weken twee keer per dag een tabletje slikken.
In de bijsluiter stond dat je na gebruik binnen 2-3 dagen ongesteld zou moeten worden. Inmiddels ben ik al 5 dagen gestopt en nog steeds niet ongesteld.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Life is a fairytale told by an idiot
woensdag 13 april 2011 om 09:06
quote:banaanaap schreef op 13 april 2011 @ 08:44:
Als je nu al zorgen hebt, waarom niet gelijk de huisarts bellen?
Door het internet af te struinen kom je vaak juist de horrorverhalen tegen. Bovendien kent je huisarts je situatie en kan hij dit beter beoordelen dan wij hier op het forum..Dit is een forum hè, je mag ervaringen vragen van anderen zonder dat sommigen gelijk beginnen te roepen over de huisarts.
Als je nu al zorgen hebt, waarom niet gelijk de huisarts bellen?
Door het internet af te struinen kom je vaak juist de horrorverhalen tegen. Bovendien kent je huisarts je situatie en kan hij dit beter beoordelen dan wij hier op het forum..Dit is een forum hè, je mag ervaringen vragen van anderen zonder dat sommigen gelijk beginnen te roepen over de huisarts.
woensdag 13 april 2011 om 09:34
ik heb het ook meegemaakt, maar dat is inmiddels meer dan 15 jaar geleden. Ik slikte toen de pil omdat er een cyste op mijn eierstok was ontdekt (ik was 15-16) en de gyn stelde voor om een tijdje de pil te gaan slikken. Nadat de cyste verdwenen was ben ik met de pil gestopt, maar ik werd niet meer ongesteld. Na een half jaar of zo heb ik van de gyn één injectie gekregen (als ik me goed herinner met progesteron, maar ik weet het niet meer zeker), en dat was voldoende om mijn cyclus weer op gang te brengen.
Misschien moet je je door de huisarts laten doorverwijzen naar de gynaecoloog, vooral als je zwanger wilt worden, ik zou niet al te lang aan blijven rommelen.
Misschien moet je je door de huisarts laten doorverwijzen naar de gynaecoloog, vooral als je zwanger wilt worden, ik zou niet al te lang aan blijven rommelen.
woensdag 13 april 2011 om 10:38