iemand ervaring met een lisexcisie
woensdag 1 september 2010 om 22:28
Hoi! Morgen heb ik een behandeling, een zogenaamde lisexcisie. Er is bij mij Pap3a vastgesteld en een CIN III. Heeft iemand ervaring met deze behandeling? Heb je rna veel pijn? Is de behandeling pijnlijk? En waarom wordt er wederom weer eea in het lab onderzocht?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
woensdag 1 september 2010 om 22:42
Hallo Champagne,
3,5 jaar geleden heb ik een lys gehad, onder narcose. De behandeling was dus niet pijnlijk. Daarna nog een week of twee nabloedingen gehad en een trekkerig gevoel, niet echt pijn. Na 3 maanden opnieuw een uitstrijkje en dat was een pap1. Helaas na deze controle 3 jaar lang pap2 scores gehad, en bij de laatste nu eindelijk weer een Van de meeste vrouwen die dit hebben gehad, hoor ik echter dat ze direct daarna op pap1 bleven.
Sterkte morgen, het klinkt allemaal veel enger dan het is!
3,5 jaar geleden heb ik een lys gehad, onder narcose. De behandeling was dus niet pijnlijk. Daarna nog een week of twee nabloedingen gehad en een trekkerig gevoel, niet echt pijn. Na 3 maanden opnieuw een uitstrijkje en dat was een pap1. Helaas na deze controle 3 jaar lang pap2 scores gehad, en bij de laatste nu eindelijk weer een Van de meeste vrouwen die dit hebben gehad, hoor ik echter dat ze direct daarna op pap1 bleven.
Sterkte morgen, het klinkt allemaal veel enger dan het is!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 1 september 2010 om 22:47
Bedankt voor je reactie! Weet jij ook of ze van de lisexcisie ook nog iets gaan onderzoeken of wordt het morgen gewoon weggebrand en krijg je dan weer een uitstrijkje na een half jaar ofzoiets?
Ik snap de CIN III ook niet helemaal goed; als dit de diepste vorm is kan er dan ook daar weer wat achter zitten? Misschien rare vraag, maak me nog niet zo druk om de behaandeling zelf maar ben eerder bang om te horen dat het dalijk toch niet goed zou zijn.
Ik snap de CIN III ook niet helemaal goed; als dit de diepste vorm is kan er dan ook daar weer wat achter zitten? Misschien rare vraag, maak me nog niet zo druk om de behaandeling zelf maar ben eerder bang om te horen dat het dalijk toch niet goed zou zijn.
donderdag 2 september 2010 om 08:54
Lees vooral genoemd topic even goed door, daar staat heel veel informatie in. De andere vragen die je hebt kun je het beste ook met je gyn doornemen, die kan je daar goed antwoord op geven.
Ik snap je onrust, dat had ik ook. Achteraf pas kwam bij mij het besef dat pap3 en CIN III allemaal heel naar en onrustig was, maar geen reden tot paniek.
Ik snap je onrust, dat had ik ook. Achteraf pas kwam bij mij het besef dat pap3 en CIN III allemaal heel naar en onrustig was, maar geen reden tot paniek.
oh that purrrrrrrrrfect feeling