Gezondheid alle pijlers

Iemand ervaring met een VT (Hartritmestoornis in combi met:

02-06-2011 23:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Mijn partner is Dinsdagavond opgenomen i.v.m. bleek achteraf een hartritmestoornis (Hartslag van 245 continue 4 uur lang). Hiervoor is hij gedefibrileerd , want geen enkel medicijn hielp.

Gisteravond werden de medicijnen verlaagd en vanmorgen had hij weer een hartritmestoornis. Tot nu toe kunnen ze geen verklaring geven , maar hij is al 2 keer door het oog van de naald gekropen en maak me dus ernstig veel zorgen vooral omdat ze ook niks kunnen vinden. Nu vraag ik me echter af of er andere mensen zijn die ervaring hebben met hartritmestoornissen in combinatie met:

Cannabis (Medicinaal) roken.

Slerodermie of Raynaud

Een vakantie naar de Dominicaanse republiek (i.v.m. Infectieziekten)

Alvast bedankt.
De gevraagde ervaringen heb ik niet, maar ik weet wel van een bekende van mij dat die al jaren soms last heeft van dit soort VT-episodes. Hij zoekt dan een eerste-hulp op en wordt met shocks "gereset". Het weerhoudt hem er niet van om de wereld rond te reizen, hij kent dus ook de ER van o.a. Amerikasnse en Chinese ziekenhuizen.

Sterkte, ik snap dat het angstig is.
Beste honduras, wat schrikken voor jullie dat je partner is opgenomen! Wat een circus komt er nu over jullie heen he? Wat gaan ze nu bij je partner doen? Verder onderzoeken wat de oorzaak van VT's zijn?

Ik zal eens kijken of iets over dit onderwerp kan vinden.
Slikte je partner al medicatie ivm de ziekte van Raynaud? Betablokkers bijvoorbeeld?
Bedankt voor jullie bericht.

Omdat hij af en toe nog kleine stoornissen heeft sinds vanmorgen bouwen ze de medicijnen nog niet af en inderdaad ze zoeken verder naar de oorzaak dus ben bang dat hij voorlopig nog niet thuis is.

Voor de Raynaud cardioacetylsalisyl (Cardioaspirine) , nifedipine en captopril.

Voor de sclerodermie had hij nog: cellcept en omeprazol.
Waarom vraag je het morgen niet aan de artsen of verpleegkundigen? Zij weten hier vast een antwoord op. Ik kan voor al deze combinaties wel een mogelijk verband vinden, maar ook dat is slechts gissen en bovendien zorgt dat alleen maar voor meer spanning bij jou. Waarom wil je dit zelf uitzoeken en niet aan het onderzoek van de artsen overlaten?
Wat ik weet is dat bij bepaalde vormen van Sclerodermie, hartritmestoornissen kunnen ontstaan. Het hart kan worden aangetast door deze aandoening.

Maar laat je in het ziekenhuis adviseren. Je partner is er nu, dus zal onderzocht worden. De antwoorden zul je daar krijgen, niet hier.
@ Annelize,

Ben erg wantrouwig geworden. Destijds lag mijn partner al 6 weken in het ziekenhuis en wisten ze maar niet wat hij had. Ben ik gaan googlen kwam ik uit op sclerodermie. Dit aan de artsen verteld en de volgende dag wisten ze het bijna zeker: Het was sclerodermie.

Dinsdagavond had mijn partner een jointje gerookt van die medicinale cannabis en ik weet dat de bijwerkingen hartritmestoornissen "kunnen"zijn. vertel ik dit is het volgens die cardoiloog niet mogelijk en denkt hij dat het er niet mee te maken heeft.

Natuurlijk weet ik dat ik moet vertrouwen op de artsen , maar vandaar dat ik zelf ook google.
Ah, duidelijk! Dan snap ik je drang naar kennis. Het is volgens mij (dus pin me er niet op vast) mogelijk dat je van drugs (vooral cocaïne) de hartspier kunt beschadigen. Als je hartspier beschadigd is kan de geleiding niet goed doorkomen.

"Men spreekt van een ventrikeltachycardie wanneer het ritme boven de 100 slagen per minuut zit. Ventrikeltachycardie treedt op wanneer de elektrische activiteit van het hart in de ventrikels (kamers) begint, in plaats van in de sinusknoop. De ventrikels trekken zich sneller samen dan de boezems. De normale, nauwkeurige, ritmische samentrekkingen van de boezems en de hartkamers worden onderbroken en daardoor wordt de bloedtoevoer naar hart en lichaam verstoord."

Dus tsja, het kan. Maar ik weet niet of een jointje hetzelfde effect kan hebben. Het lijkt mij een iets onschuldiger middel, maar wie ben ik?
Ik denk dat je een SVT bedoeld.. want 4 uur lang een VT hebben bestaat niet.

Dit is geen vraag voor op een forum als ik eerlijk ben.. dit moet je echt even met de dienstdoende verpleegkundigen of artsen bespreken.

Soms hebben hartritmestoornissen simpelweg geen duidelijke oorzaak. Maar het roken van cannabis is sowieso niet aan te raden als je aangetoonde ritmestoornissen hebt (zelfde geldt voor alcohol).
Wat is het verschil tussen medicinale canabis en gewone? Een vriend van mij die sclerodermie heeft rookt ook, maar niet medicinaal.

Is hij bij een goed ziekenhuis onder behandeling voor de sclerodermie? Leiden is heel goed bijv.

Ik denk dat de artsen je echt beter kunnen vertellen of het één met het ander te maken heeft.
Hondarius, met hartritmestoornissen is het vaak zo dat ze niet meteen kunnen zien waarom die hrs optreden. Ze zijn nu net een paar dagen bezig en hebben nu nog niks gevonden, maar dat wil niet zeggen dat ze niets zullen vinden.

waarschijnlijk krijgt je vriend nu alleen medicijnen als ie een aritmie heeft, en proberen ze tussendoor te kijken wat er nou aan de hand is. Dat kost tijd, en een hele hoop onderzoeken.

Sterkte!
quote:Enigme schreef op 03 juni 2011 @ 05:19:

Ik denk dat je een SVT bedoeld.. want 4 uur lang een VT hebben bestaat niet.

van 245 niet, idd, maar 4 uur een aritmie hebben (meer dan 100/min) kan echt wel.

Ik heb WPW gehad en heb heel erg lang met een standaardhartslag van meer dan 100 rondgelopen. Dan voel je je naar en onrustig - ik wist toen niet dat ik een kwaal had - maar je blijft er el lekker dun van
Van http://www.nvle.org/ziekt ... rmie#hoe_begint_de_ziekte

*hart:

Als er een toename is van bindweefselvorming in het hart zal deze niet goed kunnen samentrekken. Het bloed wordt dan onvoldoende naar alle delen van het lichaam vervoerd waardoor kortademigheid bij inspanning kan ontstaan. Ook kan het geleidingssysteem van het hart minder functioneren waardoor hartritmestoornissen kunnen ontstaan: Het hart kan te snel, te langzaam of onregelmatig kloppen.
Bedankt voor jullie reactie's.

Gisteren geen stoornis gehad, maar net toen ik vanavond wegging gingen alle toeters en bellen weer af. Mijn partner moest overgeven en kreeg daardoor weer flinke stoornissen.

Ze zijn vandaag van infuus medicijnen overgegaan op pil vorm, maar dit zou geen verschil mogen maken.

Morgen een MRI dus hoop dan meer te weten.

We weten al wel dat het uit de rechterkamer komt, maar wat dan...

Telkens als ze de medicijnen gingen verlagen begon het weer of als er teveel drukte was.

Slerodermie sluiten ze bijna uit , want er is geen druk in de longen. Dan blijft er over: Een aangeboren hartafwijking, een ziekte opgelopen op vakantie of toch de sclerodermie die ondanks de non-activiteit toch beschadigd heeft.

ps. Mijn partner ligt in Nijmegen en volgens mij is dat toch 1 van de beste.
Ik zou vooral nog even goed navragen om welke ritmestoornis het nu écht gaat. Een VT pur sang kan inderdaad niet zo lang bestaan. Je hebt nog andere ritmestoornissen die een hoog ritme geven. Het is niet aan mij om er iets over te zeggen, maar ik raad je aan om het even te laten uitleggen wat ze zien tijdens een ritmestoornis, en welke het precies is. Laat het even uitschrijven. Want misschien zoek je wel op een verkeerde term.

Veel sterkte.
quote:hondarius schreef op 05 juni 2011 @ 23:25:

Slerodermie sluiten ze bijna uit , want er is geen druk in de longen. .Slerodermie als oorzaak voor de hartritme stoornis bedoel je, of dat hij de aandoening helemaal niet heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven